Rainstorm2.0 Skrevet 11. mars #2181 Del Skrevet 11. mars TomKrus skrev (10 timer siden): Jeg er ikke forvirret, slutt å prosjektere dine problemer over på andre. Jeg er tindrende klar ! Du har jo ikke peiling på hva du snakker om en gang. Vi må ha et så sterkt forsvar at vi kan beskytte store deler av luftrommet og havområdene våre ! En periode alene og uten støtte om det trengs. Jeg støtter NATO 100%, og det er ikke det vi snakker om. Du våser i vei om at du er forvirret ? Jeg er ikke forvirret i det hele tatt. Vi har lagt ned forsvaret 100% og hva er forvirrende med det ? Det er jo et valg vi som folk har tatt over 30 år. Så er du forvirret ? Så når Trump sier at han ikke gidder å betale mer for å ta mesteparten av byrden etter å sagt dette i mange år, så blir du forvirret ? Du virker som en veldig forvirret person som ikke evner å ta inn over deg de realitetene som skjer internasjonalt år etter år. Kan det være kildene dine du henter informasjon i fra som forvirrer deg ? Jeg kjenner meg forvirret ja, for du sier føleri er det verste du vet samtidig som alle innleggene dine fremstår for meg som enormt følsomme, da blir jeg forvirret ja. Hvis du vil ha mer persondebatt om meg og hvem jeg er og stråmenn om alt jeg mener og kan, så er du hjertelig velkommen til å sende meg en DM, ellers foretrekker jeg å snakke om saken. Jeg legger merke til at innleggene dine til meg nå og forrige uke er preget av så mye stråmenn og det virker ikke som du leser det jeg skriver (mulig fordi du er så drevet av dine egne følelser?), da flere av påstandene om hva jeg er forvirret av er ren fantasi, så jeg velger å legge den ballen død. Du skal ha takk for diskusjonen, det har gitt meg mye glede. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 11. mars #2182 Del Skrevet 11. mars Egenskap skrev (1 time siden): Fasiten er at USA vil trekke seg ut av europa. De har brukt for lang tid her. Det er naturlig at de forholder seg til egen kontinent. Dette med sikkerhetsgaranti, bør jo bli fjernet i norsk ordforråd, for det blir for dum politikk at det blir bare mas. Jeg tviler sterkt på at de vil trekke seg ut av Europa. De er avhengige av etterretning fra nordområdene, og derfor har Norge fremdeles strategisk interesse for amerikanerne. Den situasjonen kan riktignok forandre seg hvis Trump og Putin blir enda bedre venner, men vi er ikke helt der ennå. Vi går noen nervepirrende år i møte. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 11. mars Forfatter #2183 Del Skrevet 11. mars USA gjenopptar hjelpen til Ukraina – ukrainerne støtter amerikansk forslag om våpenhvile | ABC Nyheter Noe er i alle fall på gang, og det spørs hvordan Putin vil respondere på det som Ukraina og USA diskuterte seg frem til i dag. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 11. mars #2184 Del Skrevet 11. mars Sportydame skrev (10 timer siden): Hmmm - enig i at dette er i overkant - men kun fordi han allerede har grønt kort - men hvordan er reglene for å inndra disse sånn generelt der borte? Kan man ikke miste grønt kort dersom man begår lovbrudd? Og hva konkret har disse Palestina aktivistene gjort på universitetet? Det står noe om trakassering av jødiske studenter - vet vi hva denne trakasseringen har gått ut på? Isåfall er jo dette antisemittisme - som er ulovlig = lovbrudd. Når man leser kommentarfelt i sosiale medier i Norge - ser man veldig mye grov antisemittisme fra Pro Palestinere/muslimer bosatt i Norge - jeg personlig skulle ønske at flere av disse ble lovforfulgt - spesielt de som ennå ikke har fått norsk statsborgerskap. Akkurat hvordan reglene er for grønt kort vet jeg ikke. Det som er betenkelig er at man i praksis går inn mot ytringsfriheten her. Den er jo i grunn mer hellig i USA enn i Norge, vi har hatparagrafen som begrenser ytringsfriheten noe. Jeg går ut i fra at det han har gjort ikke er et lovbrudd, og da blir det alvorlig. Da handler det om å begrense offentlige ytringer man ikke liker. Prinsipielt er det kjempefarlig. Det er det også at man kutter støtte til universiteter som har demonstrasjoner Trump ikke liker. Jeg håper at dette rører nok i hjerterota hos tradisjonelle republikanerne at de innser at dette ikke går. Trump ønsker diktatorisk makt, og det gjelder å stoppe han før det går så langt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11. mars #2185 Del Skrevet 11. mars Example skrev (44 minutter siden): Akkurat hvordan reglene er for grønt kort vet jeg ikke. Det som er betenkelig er at man i praksis går inn mot ytringsfriheten her. Den er jo i grunn mer hellig i USA enn i Norge, vi har hatparagrafen som begrenser ytringsfriheten noe. Jeg går ut i fra at det han har gjort ikke er et lovbrudd, og da blir det alvorlig. Da handler det om å begrense offentlige ytringer man ikke liker. Prinsipielt er det kjempefarlig. Det er det også at man kutter støtte til universiteter som har demonstrasjoner Trump ikke liker. Jeg håper at dette rører nok i hjerterota hos tradisjonelle republikanerne at de innser at dette ikke går. Trump ønsker diktatorisk makt, og det gjelder å stoppe han før det går så langt. Nå synser du - du vet ikke hva disse Pro Palestinerne har gjort og antisemittisme ER ulovlig i USA. Argumentasjonen din er da på et veldig tynt grunnlag - noe som gjennomsyrer selve debatten her - Trump har sine negative sider og gjør mye rart - men å falmle etter gresstrå for å arrestere ham som du gjør her er ikke spesielt konstruktivt. Rart hvordan de som under pandemien brukte hersketeknikker av alle mulige slags inkl "konspitulling" nå plutselig er de som konspirerer mest.....å se en sak fra flere sider er visst helt umulig i visse A4 kretser her i landet... 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 11. mars #2186 Del Skrevet 11. mars Kan bli spennende å se hvordan Trump reagerer hvis Putin gjør seg vanskelig i forhandlinger om våpenhvile nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 11. mars #2187 Del Skrevet 11. mars Sportydame skrev (51 minutter siden): Nå synser du - du vet ikke hva disse Pro Palestinerne har gjort og antisemittisme ER ulovlig i USA. Argumentasjonen din er da på et veldig tynt grunnlag - noe som gjennomsyrer selve debatten her - Trump har sine negative sider og gjør mye rart - men å falmle etter gresstrå for å arrestere ham som du gjør her er ikke spesielt konstruktivt. Rart hvordan de som under pandemien brukte hersketeknikker av alle mulige slags inkl "konspitulling" nå plutselig er de som konspirerer mest.....å se en sak fra flere sider er visst helt umulig i visse A4 kretser her i landet... Nei, jeg synser ikke. Ytringsfriheten står sterkere i lovverket i USA enn i Norge, i alle fall strafferettslig. Injuriesøksmål osv. er en annen sak. Antisemittisme i seg selv er heller ikke ulovlig i USA. Det er jo en grunn til at mange av Trumps tilhengergrupper får lov til å holde på. Og som du leste av artikkelen, denne studenten er hverken tiltalt eller dømt for å gjøre noe ulovlig. I alle fall foreløpig. Og nei, man trenger ikke falmet etter gresstrå for å finne idiotiske ting Trump gjør. Han kommer tross alt med nye krumspring hver eneste dag. Det ene dummere og farligere enn det andre. I denne saken vil han fort få problemer om han vil kjøre den fullt ut. Det første grunnlovstillegget er hellig for de fleste amerikanere. Dette gjelder spesielt tradisjonelle republikanerne. Så på sikt får sittende kongressrepresenanter og senatorer et viktig valg. Gå mot Trump eller mist plassen ved mellomvalget. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 11. mars #2188 Del Skrevet 11. mars Athod skrev (17 minutter siden): Kan bli spennende å se hvordan Trump reagerer hvis Putin gjør seg vanskelig i forhandlinger om våpenhvile nå. Ganske snedig av ukrainerne dette. Mens Russland pusher på i Kursk kommer de med dette. Russland skulle nok ønske at de ventet litt, og vil nok trenere dette så langt det rekker. Spørsmålet er om Trump er villig til å la de gjøre det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. mars #2189 Del Skrevet 11. mars NATO skulle vært nedlagt i 1948. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 11. mars #2190 Del Skrevet 11. mars Athod skrev (46 minutter siden): Kan bli spennende å se hvordan Trump reagerer hvis Putin gjør seg vanskelig i forhandlinger om våpenhvile nå. Skal ikke se bort i fra at Putin aksepterer våpenhvile for så bryte den og skylde på Ukraina. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 11. mars Forfatter #2191 Del Skrevet 11. mars Egenskap skrev (1 time siden): NATO skulle vært nedlagt i 1948. Sa Putin det? 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 12. mars #2192 Del Skrevet 12. mars Example skrev (8 timer siden): Nei, jeg synser ikke. Ytringsfriheten står sterkere i lovverket i USA enn i Norge, i alle fall strafferettslig. Injuriesøksmål osv. er en annen sak. Antisemittisme i seg selv er heller ikke ulovlig i USA. Det er jo en grunn til at mange av Trumps tilhengergrupper får lov til å holde på. Og som du leste av artikkelen, denne studenten er hverken tiltalt eller dømt for å gjøre noe ulovlig. I alle fall foreløpig. Og nei, man trenger ikke falmet etter gresstrå for å finne idiotiske ting Trump gjør. Han kommer tross alt med nye krumspring hver eneste dag. Det ene dummere og farligere enn det andre. I denne saken vil han fort få problemer om han vil kjøre den fullt ut. Det første grunnlovstillegget er hellig for de fleste amerikanere. Dette gjelder spesielt tradisjonelle republikanerne. Så på sikt får sittende kongressrepresenanter og senatorer et viktig valg. Gå mot Trump eller mist plassen ved mellomvalget. Nå får vi se hvordan det går med denne saken i rettsapparatet. Når Khalid ble arrestert trodde myndighetene at han kun hadde et studentvisum, men han hadde faktisk permanent oppholdstillatelse. Hjemmelsgrunnlaget for å fjerne han permanente oppholdstillatelse er som jeg skjønner det angitt til å være brudd mot borgerrettighetsloven fra 1964 når han var student (han er ferdig med sin mastergrad). Vi får se hvordan dette blir håndtert i retten. Per nå er det gjort en stans i fullbyrdelse frem til saken er rettslig behandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 12. mars #2193 Del Skrevet 12. mars Fremmed fugl skrev (30 minutter siden): Nå får vi se hvordan det går med denne saken i rettsapparatet. Når Khalid ble arrestert trodde myndighetene at han kun hadde et studentvisum, men han hadde faktisk permanent oppholdstillatelse. Hjemmelsgrunnlaget for å fjerne han permanente oppholdstillatelse er som jeg skjønner det angitt til å være brudd mot borgerrettighetsloven fra 1964 når han var student (han er ferdig med sin mastergrad). Vi får se hvordan dette blir håndtert i retten. Per nå er det gjort en stans i fullbyrdelse frem til saken er rettslig behandlet. Glad for at det fikk konsekvenser, uansett utfall. Media her var ikke særlig hypp på å vise annet enn fredelige aktivister som hadde satt opp teltleir utenfor campus. Det viste ikke hvordan pro-pal aktivistene oppførte seg, som var var ekstremt; de nektet jøder adgang til campus, de ødela inventar og barrikaderte seg inne i ulike bygninger. De forfulgte jøder rundt, og ropte «free Palestine» etter dem. Oppførsel som Listhaug ble utsatt for her i Norge. Den saken havnet i rettssystemet. Oppførsel som ikke tolereres i et sivilisert samfunn fikk ta over i USA, under Biden. Qatar finansierer mange universiteter i USA, og det bidro til at man ble livredd å bli kalt «islamofob» om man slo ned på det, og  antisemittisme fikk ta over. Helt tragisk at man i 2023/2024 tillot at jøder ble hetset, nektet å komme inn på sitt eget studiested, ja selv professorer hetset og nektet å gå inn, fordi de var jøder. Vi har sett så mye uakseptabel oppførsel, som at det amerikanske flagg ble tatt ned og trampet på, og palestinaflagget hengt opp, det er nok nå.  At Trump har guts til å si nok er nok er fantastisk, og helt på sin plass. Og til de som vil forsvare denne lovstridige oppførselen; jøder er ikke ansvarlige for hva Israel gjør bare i kraft av å være jøder. Se for dere at russere i Norge måtte finne seg i å bli forfulgt, hetset og spyttet på, nektet å komme inn på Blindern, på grunn av krigen? Det burde få konsekvenser for de som utfører denne oppførselen, og klarer de ikke å leve etter enkle regler i et sivilisert samfunn er det på sin plass å utvise dem. Bare synd at han vi snakket om her, som er en av svært mange, hadde permanent oppholdstillatelse gjennom ekteskap. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 12. mars #2194 Del Skrevet 12. mars Gregarious skrev (11 timer siden): Skal ikke se bort i fra at Putin aksepterer våpenhvile for så bryte den og skylde på Ukraina. Jeg tror det er eksakt det som kommer til å skje. Russland er ekspert på såkalte false flag-operasjoner, og har gjennomført dem med stort hell mange ganger tidligere (ikke bare i Ukraina-konflikten, men også mot Tsjetsjenia, Georgia osv). Jeg er helt sikker på at de kommer til å gjøre det under en eventuell våpenhvile også, og få med seg Trump på å skylde på Ukraina (med den konsekvens at USA trekker all støtte IGJEN, med begrunnelsen at de ikke kan støtte noen som ikke respekterer avtalt våpenhvile 🙄🙄). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 12. mars Forfatter #2195 Del Skrevet 12. mars Hvordan vil Russland stille seg til dette, tro?  1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 12. mars #2196 Del Skrevet 12. mars Tråden er ryddet for brukerdebatt og sitert innhold uten kilde. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 12. mars #2197 Del Skrevet 12. mars Example skrev (19 timer siden): Akkurat hvordan reglene er for grønt kort vet jeg ikke. Det som er betenkelig er at man i praksis går inn mot ytringsfriheten her. Den er jo i grunn mer hellig i USA enn i Norge, vi har hatparagrafen som begrenser ytringsfriheten noe. Jeg går ut i fra at det han har gjort ikke er et lovbrudd, og da blir det alvorlig. Da handler det om å begrense offentlige ytringer man ikke liker. Prinsipielt er det kjempefarlig. Det er det også at man kutter støtte til universiteter som har demonstrasjoner Trump ikke liker. Jeg håper at dette rører nok i hjerterota hos tradisjonelle republikanerne at de innser at dette ikke går. Trump ønsker diktatorisk makt, og det gjelder å stoppe han før det går så langt. Hamas har terrororganisasjon status i USA, og det gir Trump frie hender mht hva som oppfattes som lovbrudd. Det han gjør nå er å stille pro-palestinsk aktivitet på lik linje med pro-Hamas virksomhet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 12. mars #2198 Del Skrevet 12. mars (endret) Example skrev (18 timer siden): Nei, jeg synser ikke. Ytringsfriheten står sterkere i lovverket i USA enn i Norge, i alle fall strafferettslig. Injuriesøksmål osv. er en annen sak. Antisemittisme i seg selv er heller ikke ulovlig i USA. Det er jo en grunn til at mange av Trumps tilhengergrupper får lov til å holde på. Og som du leste av artikkelen, denne studenten er hverken tiltalt eller dømt for å gjøre noe ulovlig. I alle fall foreløpig. Og nei, man trenger ikke falmet etter gresstrå for å finne idiotiske ting Trump gjør. Han kommer tross alt med nye krumspring hver eneste dag. Det ene dummere og farligere enn det andre. I denne saken vil han fort få problemer om han vil kjøre den fullt ut. Det første grunnlovstillegget er hellig for de fleste amerikanere. Dette gjelder spesielt tradisjonelle republikanerne. Så på sikt får sittende kongressrepresenanter og senatorer et viktig valg. Gå mot Trump eller mist plassen ved mellomvalget. Det stod vel i artikkelen at antisemittisme er ulovlig. Så nettopp på BBC et intervju med en som sa at Pro-Palestinerne aka han som ble arrestert løp rundt med tildekkede ansikter og trakasserte jødiske studenter. Og det som verre var.... Handler det om ytringsfrihet synes du? Hva tenker du om at dette hadde skjedd på norske universitet? Se forbi det og la dem holde på? 😉 Endret 12. mars av Sportydame 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 12. mars #2199 Del Skrevet 12. mars Example skrev (18 timer siden): Ganske snedig av ukrainerne dette. Mens Russland pusher på i Kursk kommer de med dette. Russland skulle nok ønske at de ventet litt, og vil nok trenere dette så langt det rekker. Spørsmålet er om Trump er villig til å la de gjøre det. Ser ganske stygt ut på begge sider. Ukraina sendte over 300 droner til Russland, av det 91 til Moskva, idet de satte seg ned ved forhandlingsbordet i går. Tviler på at Russland vil godta våpenhvile. De er i grunn ikke interessert i å fryse krigen. Tror de vil heller presse på en endelig løsning. Om de godtar våpenhvile så tror jeg de vil kreve videre forhandlinger ganske så kjapt. Lavrov fikk nylig dette spørsmålet i et intervju med judge Napolitano og denne gjengen som plutselig befinner seg i Moskva. Vet ikke hva han svarte, måtte gi meg for jeg holdt på å sovne. Virker som russiske diplomater ikke forstår konseptet med et intervju, det blir som regel stilt ett spørsmål og så kommer 1,5 time med tale og irrelevante utbroderinger. Får vente på høydepunkter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 12. mars #2200 Del Skrevet 12. mars Det er åpenbart utenlandske aktører på sette press på Russland at regime og presidenten blir fjernet fra sine roller i landet Russland. Å samhandle med noen som har avslørt sitt stygge sinn og morderinnstinkt skal selvfølgelig ikke lede et land. Til det er det satt internasjonale ledere til å få satt det i stand. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå