Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Thanos skrev (17 timer siden):

For mye omsorg og sosialisme har ført til at USA har gått fra verdens mektigste og mest økonomisk fruktbare stormakt, til nå å være et U-land. Se på statsgjelden til USA, så spør du deg selv: hvordan har de klart det?

Det er ikke sosialisme og omsorg som har gjort statsgjelden til USA høy? Hvordan i all verden har du kommet frem til det? USAID sto for 1% av landets budsjett. 

USA har vært verdens mektigste og økonomisk fruktbare stormakt blant annet pga omsorg og soft power. USA er et u-land pga fravær av sosialisme. 

Er du en av de som faktisk tror på løgnen om at Biden skakkjørte landet økonomisk? 

Endret av yamask
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thanos skrev (12 timer siden):

Vi hadde snakket Nazi idag om ikke det var for Russland (Soviet)

På den andre siden, om det ikke var for kommunistspøkelset i øst, er det lite trolig at en fascistbevegelse ville ha tatt makta i Tyskland på 30-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (16 timer siden):

Jeg venter på opprør og demonstrasjoner når resultatene av de siste ukenes kollbøtter i det offentlige blir mer synlige for vanlige folk.  

Perine skrev (14 timer siden):

Så reaksjonene lar ikke vente på seg, fantastisk! 

Slutte å holde folkemøter pga. kritikk!  Skal folk bare få beskjeder og regler som skal adlydes uten spørsmål? Er det ikke slik diktatur fungerer, tro?

Jeg fikk ikke lest så mye av den artikkelen pga. betalingsmur, men satt nettopp her og tenkte på at folk kom til å reagere snart.

Og da kommer arrestasjonene i god diktarorstil... det er ikke lov å ha protester som utviser "jødehat" (dvs enhver protest mot krigen i gaza selvsagt). det er bare starten. Så nå blir det sikkert forbudt å protestere mot "ting som er mot nasjonens beste" eller et eller annet tullete, for å kunne fengsle og true de som prøver seg på å si imot regimet. Tipper han satte med Putin og fikk tips og råd om hvordan å lykkes som diktator. Det må bli rart å være amerikaner fremover. Men som folk flest, truer man nok føyer jo befolkningen seg.  Jeg synes bare personlig at det er så trist, på vegne av enda en nasjon som underlegges diktatorvelde. Når vi ser hvor godt vi har det med "frihet under ansvar" i Norge, og hvor viktig det er for alle å føle at an kan ha et verdig liv med utviklingsmuligheter og rett til å ha sin egen mening om ting. Trist å se demokratier forsvinne når det rammer så mange folk. Men on the other hand, 99% av russere er jo fornøyd med livet sitt og sin leder, så det handler kanskje bare om hva man er vant med (yeah right) . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om de som stemte på Trump visste at det ville bli slik? 

Leser på ganske mange forum og kommentarer under videoer av trump på tik tok osv. Man ser at folk skjemmes av å være Amerikansk. - Man trenger bare å se over til Canada for å finne en god leder! 

Det er faktisk ganske skremmende det Trump holder på med nå. 

''in one way or another, we will have greenland'', for meg høres det ut som en trussel....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (3 minutter siden):

Leser på ganske mange forum og kommentarer under videoer av trump på tik tok osv. Man ser at folk skjemmes av å være Amerikansk. - Man trenger bare å se over til Canada for å finne en god leder! 

Det er faktisk ganske skremmende det Trump holder på med nå. 

''in one way or another, we will have greenland'', for meg høres det ut som en trussel....

Akkurat Grønland er jegs ikker på at han tar ja. Tror heller han mener at det er vel den enkleste oppgaven hans. 

Greenland rejects Trump pledge to make the island American

Sitat

"We don't want to be Americans, or Danes either. We are Greenlanders. The Americans and their leader must understand that," Egede wrote in a Facebook post.

"We are not for sale and can't just be taken. Our future is decided by us in Greenland," 

Vel... jeg er redd det ikke stemmer jeg da men. 
Alt er for salg, i følge Trump. Bare man truer nok med ubehageligheter.
Og det er jo litt sant?
Og litt usikker på hva ca 56.000 mennesker har for mulighet til å påvirke situasjonen.
Hva hjelper det at de ikke vil...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goodtimes skrev (13 minutter siden):

Fryktelig mange av dem vet fortsatt ikke at det er slik. Mange lever i sin egen lille mediaboble hvor de forholder seg til én eller en liten håndfull nyhetskilder, eller ingen i det hele tatt. Det som ikke rapporteres der får de ikke med seg. De stemmer på det samme partiet de alltid har stemt på fordi det andre partiet er [sett inn skremmebilde her] i følge TVen og naboene og presten i den eneste kirka de går til. 

Endret av Leifr
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (13 timer siden):

For mye omsorg og sosialisme har ført til at USA har gått fra verdens mektigste og mest økonomisk fruktbare stormakt, til nå å være et U-land. Se på statsgjelden til USA, så spør du deg selv: hvordan har de klart det?

Massive skattelettelser og forvitring av samfunnsstrukturen. Dette er velkjent og gjennom dokumentert.

Veksten og makten kom som resultat av det nærmeste USA har hatt av sosial tankegang og føderal forståelse.

Men den har ikke demokratisk forankring. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (1 time siden):

Man trenger bare å se over til Canada for å finne en god leder! 

Ehh den totalitære fjotten som beslagla bankkontoene til en haug med folk fordi de protesterte mot statens tvangsmedisinering av folk?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (1 time siden):

De som stemte Trump handlet om forandring i eget land. Trump er egentlig ikke leder for hele verden. Egentlig veldig slitsomt, men at media hele tiden skal trekke inn Trump som er president i USA, så forteller det vel mer om kunnskap. 

Norge må jobbe strategisk selv med det dem mener er viktig. Men alle handlinger som er gjort til denne dag, forteller vel mer om at norsk regjering  har sagt, du kan gjøre alt dere vil USA så lenge dere er vår sikkerhetsgarantist. Det forteller jo alt om naivitet. Jeg stiller meg undrende til alt som er gjort militært i Norge. 

Jeg stiller spørsmål til partiledere og partier vi har i dag... Hvis det er så alvorlig, ja, da kan vi vel ikke se politikere velger å si ja til nytt på nytt. Vi trenger seriøse politikere som forstår hvorfor dem er politikere. 

I Norge har vi mange fattige kommuner. Vi har kommuner som er på underskudd. 

Er Norge et rikt land?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beklagelig at politikere velger å si vi skal produsere animasjon til våpen etc. Det formidler jo gale signaler. Når politikk handler om våpen, da er politikken i gal retning. Lage animasjon for å tjene mer. Sikkerhetsgaranti prat, der Norge også har i år tiår bygd ned militær så forteller jo at man ikke har visst hva man har drevet på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (16 timer siden):

For mye omsorg og sosialisme har ført til at USA har gått fra verdens mektigste og mest økonomisk fruktbare stormakt, til nå å være et U-land.

USA er slettes ikke noe u-land om vi ser bort fra for de fattige og andre med lave inntekter. Det er jo akkurat slik du vil ha det. USA er det veslige landet som har minst omsorg og ikke minst, minst sosialisme i hele den vestlige verden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (26 minutter siden):

Det er beklagelig at politikere velger å si vi skal produsere animasjon til våpen etc. Det formidler jo gale signaler. Når politikk handler om våpen, da er politikken i gal retning. Lage animasjon for å tjene mer. Sikkerhetsgaranti prat, der Norge også har i år tiår bygd ned militær så forteller jo at man ikke har visst hva man har drevet på med. 

Gid det var så vel at hele verdenssituasjonen var en Disneyfilm!

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pawn Hearts skrev (3 timer siden):

Gid det var så vel at hele verdenssituasjonen var en Disneyfilm!

Til det trenger vi ledere, og Norge har heller ingen god statsleder. 

Politikk handler iallfall langt mer om det vi ser i debatten, det blir jo lavmål av temaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (4 minutter siden):

Til det trenger vi ledere, og Norge har heller ingen god statsleder. 

Politikk handler iallfall langt mer om det vi ser i debatten, det blir jo lavmål av temaer. 

Jeg tror ikke du tok poenget. Du skrev animasjon i stedet for ammunisjon. Det er to helt forskjellige ting, selv om man kan tjene godt på begge deler. https://no.wikipedia.org/wiki/Animasjon Du har ikke norsk som morsmål, eller hva?

(Jeg hater å måtte forklare vittigheter.)

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke du tok poenget. Du skrev animasjon i stedet for ammunisjon. Det er to helt forskjellige ting, selv om man kan tjene godt på begge deler. https://no.wikipedia.org/wiki/Animasjon Du har ikke norsk som morsmål, eller hva?

(Jeg hater å måtte forklare vittigheter.)

da får jeg skylde på rettskrivingsautomaten. Takk for informasjon. 

Barnslig når noen må uttrykke du har ikke norsk som morsmål. Det blir jo lavmål. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egenskap skrev (4 minutter siden):

da får jeg skylde på rettskrivingsautomaten. Takk for informasjon. 

Barnslig når noen må uttrykke du har ikke norsk som morsmål. Det blir jo lavmål. 

Hvorfor er det barnslig? Det ville jo forklart hvorfor du bommet språklig. Dessuten er det ikke noe galt i ikke å ha norsk som morsmål. Det gjelder faktisk de aller, aller fleste her i verden.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det Putin har på Trump. Han har jo fullstendig balletak på han?

Endret av Ruspus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump truer med å bryte med artikkel 5. Vi får nå se hvordan det går:

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/trump-considering-major-nato-policy-shift-rcna195089?taid=67c9c2ff04392e00017065f7

USA bruker selv 3,4% av bnp. Altså ville de ikke hjulpet seg selv om de ble angrepet.

Endret av Pawn Hearts
Det manglet et ord.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (6 minutter siden):

Trump truer med å bryte med artikkel 5. Vi får nå se hvordan det går:

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/trump-considering-major-nato-policy-shift-rcna195089?taid=67c9c2ff04392e00017065f7

USA bruker selv 3,4% av bnp. Altså ville de ikke hjulpet selv om de ble angrepet.

Får satse på at Europa ikke hjelper USA hvis Russland eller Kina finner ut at de skal ta USA. Som man reder ligger man. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...