yamask Skrevet 4. mars #2042 Skrevet 4. mars https://www.vg.no/nyheter/i/W022Wd/stoere-moette-industrien-ingen-i-eu-vil-legge-toll-mot-norge For en lettelse! Nå er jeg så evig glad for at vi har den regjeringen vi har. Diplomater av beste sort. EU holder oss inne i varmen. Jeg tviler på USA vil gjøre det samme den dagen de sanksjonerer EU. 6 1
Athod Skrevet 4. mars #2043 Skrevet 4. mars At vi ikke skulle få unntak fra tollen via EØS slik vi fikk sist gang ga aldri noen mening. Hvorfor i alle dager skulle EU starte en handelskrig mot sin største og mest pålitelige energileverandør? Spesielt i disse tider hvor krefter fra utsiden prøver å splitte Europa. 3 3
ltfutt Skrevet 4. mars #2044 Skrevet 4. mars (endret) Trump innfører 25% toll på canadiske varer. Canada svarer selvsagt med samme mynt. -Dette er ikke lov i trump sitt forkvaklede hode, og han straffer dermed Canada ytterligere med å legge på enda 25%. Altså 50% totalt. trump ønsker selvsagt å tvinge Canada i kne slik at han kan annektere landet. Alt dette skjer etter bare noen snaue måneder med trump bak spakene. Hvis ikke dette går strake veien til helvete, så er det ingenting som gjør det. Endret 4. mars av ltfutt 9 3
Perine Skrevet 4. mars Forfatter #2045 Skrevet 4. mars Jeg syntes at jeg leste Riksrett... – Stilles for riksrett ganske så snart | Finansavisen 3
Kvittre Skrevet 4. mars #2046 Skrevet 4. mars Kake-Kari78 skrev (På 2.3.2025 den 18.47): Det er ikke noe som heter «privat mening» så lenge man er politiker. Det trodde jeg var rimelig elementært? Selvfølgelig har de det. Ja, bortsett fra trump da, som twitret om hver tanke. Jeg tror norske politikere generelt har mer private meninger enn oss, og selvsagt har ikke Jens skrudd av holdet for resten av verden, krig og nato , og nå tenker han kun på tall. så jeg skulle gjerne likt og vite hva han mener, og tror ikke det drøyt på at han og andre politikere ikke har meninger om annet enn sin ministerpost.
yamask Skrevet 4. mars #2047 Skrevet 4. mars Kvittre skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig har de det. Ja, bortsett fra trump da, som twitret om hver tanke. Jeg tror norske politikere generelt har mer private meninger enn oss, og selvsagt har ikke Jens skrudd av holdet for resten av verden, krig og nato , og nå tenker han kun på tall. så jeg skulle gjerne likt og vite hva han mener, og tror ikke det drøyt på at han og andre politikere ikke har meninger om annet enn sin ministerpost. Men det er en grunn til at det er private tanker. Jeg mistenker at det kommuniseres mye mellom statsledere i media og på sosiale medier for tiden. Trump har vist et voldsomt temperament og han har ofte svart på sitater han har lest i media på truth social i det siste. Statslederne må nok veie sine ord kraftig. Men dere burde alle høre dagens tale fra Trudeau. Det var en veldig sterk tale direkte til kanadiere, amerikanere og Trump selv. 8
Egenskap Skrevet 4. mars #2048 Skrevet 4. mars Rainstorm2.0 skrev (5 timer siden): Jeg er lei meg, for jeg forstår ikke helt hva du er opptatt av at vi skal oppnå med en nedleggelse av NATO. Er det mer effektivitet innenriks? Å la Ukraina på en måte "seile sin egen sjø". Eller er det mer et fokus på trygghet for det norske folk ved å melde oss ut av en forsvarsallianse som du mener hisser til krig? I og med at Norge i flere ti år la ned sine egne militær anlegg, og ikke ga pensjon til militærutøvere med høyere stilling så sier det seg selv det er kun naivitet av utøvere i krigsbeherskelse skal være tilgjengelig. Krig har ikke vært et tema, alt var fint, så bygger NATO fortsatt på et nivå fra 1949 for å hindre Russland. Samtidig så har mange land investert i Russland. Alle visste at det ble en ny æra når president putin ble president, det var i ren naivisme at mange "bygde" relasjon til Russland, til tross for mange merkelige dødsfall. Vi leser i aviser hvor svake Norge er i forsvar. Mange har reist inn i Russland, og bygd relasjoner til mennesker i russiske mennesker. Å skape skille på et politisk nivå er direkte farlig. Media er verste fiende måten de skaper skille, hvordan de skriver om trusler.
Kvittre Skrevet 4. mars #2049 Skrevet 4. mars yamask skrev (20 minutter siden): Men det er en grunn til at det er private tanker. Jeg mistenker at det kommuniseres mye mellom statsledere i media og på sosiale medier for tiden. Trump har vist et voldsomt temperament og han har ofte svart på sitater han har lest i media på truth social i det siste. Statslederne må nok veie sine ord kraftig. Men dere burde alle høre dagens tale fra Trudeau. Det var en veldig sterk tale direkte til kanadiere, amerikanere og Trump selv. Ja, det er nettopp det. I det konkrete tilfellet ville det være lite taktisk og dele de høyt på dette tidspunktet. Altså er de privat. Men de er der. Og jeg skulle likt og være i hans innerste krets for og høre dem, fordi jeg mener han har god innsikt. Nettopp fordi han nå har den nye jobben han har får vi ikke høre dem. Kommunisering i sosiale medier er en uting blant politikere synes jeg, men ja det blir mer og mer. ja, talen var bra den. 1
yamask Skrevet 4. mars #2050 Skrevet 4. mars Kvittre skrev (16 minutter siden): Ja, det er nettopp det. I det konkrete tilfellet ville det være lite taktisk og dele de høyt på dette tidspunktet. Altså er de privat. Men de er der. Og jeg skulle likt og være i hans innerste krets for og høre dem, fordi jeg mener han har god innsikt. Nettopp fordi han nå har den nye jobben han har får vi ikke høre dem. Kommunisering i sosiale medier er en uting blant politikere synes jeg, men ja det blir mer og mer. ja, talen var bra den. Ja sånn ja. Vrangleste deg litt først og trodde du etterlyste hans private tanker i media 😆 Ja hadde likt å vært flue på veggen i de kontorlokalene der. Enig. Det er som sånne realitypar som deler krangler på SoMe og på den røde løperen. Umodent og barnslig. Og skremmende når det er verdensledere med tilgang på store våpen.
Kvittre Skrevet 4. mars #2051 Skrevet 4. mars yamask skrev (Akkurat nå): Ja sånn ja. Vrangleste deg litt først og trodde du etterlyste hans private tanker i media 😆 Ja hadde likt å vært flue på veggen i de kontorlokalene der. Enig. Det er som sånne realitypar som deler krangler på SoMe og på den røde løperen. Umodent og barnslig. Og skremmende når det er verdensledere med tilgang på store våpen. Nei, om han hadde uttalt seg til media ville de ikke være private lenger 😅 jeg skjønner hvorfor brukeren som først etterlyste meningene hans vil vite de ( det vil jeg og, hadde spurt om vi var nær familie liksom ) , og skjønner at det er lurt og holde det privat før eventuelle handelsavtaler med trump. 1
yamask Skrevet 4. mars #2052 Skrevet 4. mars Kvittre skrev (4 minutter siden): Nei, om han hadde uttalt seg til media ville de ikke være private lenger 😅 jeg skjønner hvorfor brukeren som først etterlyste meningene hans vil vite de ( det vil jeg og, hadde spurt om vi var nær familie liksom ) , og skjønner at det er lurt og holde det privat før eventuelle handelsavtaler med trump. Da er vi 100% på nett 😆 Beklager altså! 🫶
Rainstorm2.0 Skrevet 4. mars #2053 Skrevet 4. mars Egenskap skrev (46 minutter siden): I og med at Norge i flere ti år la ned sine egne militær anlegg, og ikke ga pensjon til militærutøvere med høyere stilling så sier det seg selv det er kun naivitet av utøvere i krigsbeherskelse skal være tilgjengelig. Krig har ikke vært et tema, alt var fint, så bygger NATO fortsatt på et nivå fra 1949 for å hindre Russland. Samtidig så har mange land investert i Russland. Alle visste at det ble en ny æra når president putin ble president, det var i ren naivisme at mange "bygde" relasjon til Russland, til tross for mange merkelige dødsfall. Vi leser i aviser hvor svake Norge er i forsvar. Mange har reist inn i Russland, og bygd relasjoner til mennesker i russiske mennesker. Å skape skille på et politisk nivå er direkte farlig. Media er verste fiende måten de skaper skille, hvordan de skriver om trusler. Hmm, jeg setter pris på at du forsøker å hjelpe meg å få mer klarhet i hva du mener. Jeg kjenner meg fremdeles like forvirret. Er du villig til å dele hva det er du ønsker deg, og trenger med tanke på at du mener det er nødvendig å legge ned NATO? Det uthevede forstår jeg ikke heller. Jeg hadde godt likt å kunne forstå hva det er du ønsker å oppnå, og hvilken del av dette som er viktigst for deg, for her forstår jeg deg som at du ikke ser Norge som svakt i forsvar, noe som ikke stemmer overens med min virkelighetsoppfatning, da vi tross alt bare er en nasjon på 5 millioner. 1
yamask Skrevet 4. mars #2054 Skrevet 4. mars https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/taler-til-kongressen-for-forste-gang-dette-kan-vi-vente/17512380/ Jeg er bekymret for nattens tale. 1
Egenskap Skrevet 4. mars #2055 Skrevet 4. mars Rainstorm2.0 skrev (28 minutter siden): Hmm, jeg setter pris på at du forsøker å hjelpe meg å få mer klarhet i hva du mener. Jeg kjenner meg fremdeles like forvirret. Er du villig til å dele hva det er du ønsker deg, og trenger med tanke på at du mener det er nødvendig å legge ned NATO? Det uthevede forstår jeg ikke heller. Jeg hadde godt likt å kunne forstå hva det er du ønsker å oppnå, og hvilken del av dette som er viktigst for deg, for her forstår jeg deg som at du ikke ser Norge som svakt i forsvar, noe som ikke stemmer overens med min virkelighetsoppfatning, da vi tross alt bare er en nasjon på 5 millioner. jeg startet å debattere når jeg så det svake kortet ukraina hadde, i hans lave diplomatiske nivå til zelensky. NATO bør legges ned. Hva Norge ønsker må være opp til dem. Men det er ikke mange som vil være i militæret uten pensjon. NATO burde egentlig blitt lagt ned i 1989.
Egenskap Skrevet 4. mars #2056 Skrevet 4. mars yamask skrev (2 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/taler-til-kongressen-for-forste-gang-dette-kan-vi-vente/17512380/ Jeg er bekymret for nattens tale. Det er ingenting å være bekymret. 3
Rainstorm2.0 Skrevet 4. mars #2057 Skrevet 4. mars Egenskap skrev (15 minutter siden): jeg startet å debattere når jeg så det svake kortet ukraina hadde, i hans lave diplomatiske nivå til zelensky. NATO bør legges ned. Hva Norge ønsker må være opp til dem. Men det er ikke mange som vil være i militæret uten pensjon. NATO burde egentlig blitt lagt ned i 1989. Nå gjentar du det du har skrevet tidligere, du sier det er nødvendig, og at det bør, og selv på flere konkrete etterspørsler om hva som er nødvendig med det i følge ditt standpunkt, har du ikke noe svar. Dersom du finner ut at du er villig til å dele mer om hva du tenker vi oppnår med å legge ned NATO vil jeg gjerne høre. 5 1
Perine Skrevet 4. mars Forfatter #2058 Skrevet 4. mars yamask skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/taler-til-kongressen-for-forste-gang-dette-kan-vi-vente/17512380/ Jeg er bekymret for nattens tale. Når jeg ser på alt han har rukket å stelle i stand på den korte tiden, så tenker jeg at det kongressen burde gjøre, er å arrestere ham og låse ham inne, men det skjer selvsagt ikke. Spent på nyhetssendingene i morgen. Så Debatten i kveld, men syns det ble mye mas. 4
ThereGoesBob Skrevet 5. mars #2059 Skrevet 5. mars Trump er uortodoks, trives godt med å trykke på de røde knappene, se hva som skjer. Gå dit ingen har gått før ham, fordi han kan og fordi sjokkbølger har en tendens til å forandre landskapet. Det er hans egen måte å oppnå sine mål på. Uortodoks men samtidig veldig målrettet. For han dreier alt seg om resultater og å holde maska rundt pokerbordet. Uortodoks, ikke dramatisk. 1 1
Fremmed fugl Skrevet 5. mars #2060 Skrevet 5. mars yamask skrev (7 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/taler-til-kongressen-for-forste-gang-dette-kan-vi-vente/17512380/ Jeg er bekymret for nattens tale. Jeg syns at Trump har en ufordraglig personlighet, er hårsår og høy på seg selv. Men nå må snart slike "eksperter" gi seg. Tro at Trump planlegger å nedlegge NATO. Hva har Trump gjort, han har fått resten av NATO til å bidra til en kraftig styrking av NATO. Hverken han, hans statsråder, rådgivere eller politiske støttespillere i Kongressen har sagt noe om å nedlegge NATO (NATO uten USA kommer opphøre å eksistere). Er trist å se massehysterien har i landet med Trump. Snart mer ville konspirasjonsteorier enn hva til og med Qanon idiotene klarte å finne på. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå