Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg redd, fordi jeg har behov for verdighet blant verdensledere.

Det har alltid vært uenighet, det har alltid vært krangling om hvem som har rett. Men det har vært visse nivåer av verdighet. Måten Trump og Vance, og mediapparatet snakket til Zelenskyj, en ting er at en kan kalle det absurd, hvem spør flåsete om dress, når en snakker med statslederen i et land som er under invasjon? Men det jeg ser er en sånn fullstendig mangel på verdighet. Folk som snakker i munnen på hverandre, Vance som indignert spør om ikke Zelenskyj skal være mer takknemlig til Trump, hevede stemmer, ingen form for diplomati eller verdighet. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yamask skrev (25 minutter siden):

Omsorg er da vitterlig det som gir frihet.

Nei, kamp er det eneste som gir frihet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozymandias skrev (1 minutt siden):

Nei, kamp er det eneste som gir frihet.

Kamp mot dikaturer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det tollmurer mot Mexico og Canada. Velgerne kan glede seg til lavere priser fremover, akkurat slik han lovet flr han ble valgt. Not.

Jeg gir det frem til sommeren før det er stor motstand mot Trump blant folk flest i USA, og at den ene etter den andre republikaneren snur kappen etter vinden. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (6 timer siden):

Vi hadde vært «Ruski mir» uten NATO.

Det er ikke arrogant å ønske seg et vestlig demokrati med vestlig velstand. Ukraina har valgt og tatt inn i sin Grunnlov at de vil bli medlem av EU og NATO. Det har vært en demokratisk prosess som etter alt å dømme har gått riktig for seg. Det i motsetning til «valget» på Krym, hvor kosakkene ble fordrevet i forkant mv. 

Høres ut som propaganda-rør på autopilot. Demokratisk Ukraina? Spøker du eller? Nuland som plukket ut ukrainsk regjering og spøkte om det når hun ble tatt på fersken? Biden som presset ukrainsk leder til å sparke aktoratet og skrøt om det i ettertid? 

Ukraina har vært USAs "demokratiske" prosjekt i mange år og det er USA som har mest skyld i all elendighet der. De har ledet Zelensky ut i krig med falske løfter, og nå trekker de seg ut. Med Trump som fredsdue og offentlig ydmykelse av mannen de selv har skapt.

Ikke første land som har fått smake på NATOs "vestlig demokrati med vestlig velstand".

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er amerikanere som kan få fred mellom Russland og Ukraina. Derfor er det naturlig at man fryser all militærhjelp. 

Dessuten begynner det å bli latterlig det norske topp politikere uttrykker. Jeg blir jo skremt av kompetansen til norske politikere. 

Slik jeg ser det så er det nødvendig at NATO legges ned. Det blir for dumt at NATO eksisterer med bakgrunn fra 1945. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (12 minutter siden):

Det er amerikanere som kan få fred mellom Russland og Ukraina. Derfor er det naturlig at man fryser all militærhjelp. 

Dessuten begynner det å bli latterlig det norske topp politikere uttrykker. Jeg blir jo skremt av kompetansen til norske politikere. 

Slik jeg ser det så er det nødvendig at NATO legges ned. Det blir for dumt at NATO eksisterer med bakgrunn fra 1945. 

Jeg kjenner meg litt usikker, og ønsker gjerne mer klarhet, når du nevner nødvendigheten av nedleggelse av NATO: Hvilket behov er det hos deg det vil møte at NATO nedlegges?

Hva skal stoppe Russland fra å invadere andre landområder dersom NATO er "nedlagt"? Uten NATO kunne Russland for så vidt invadert Finnmark uten at vi hadde hatt noen mulighet for å beskytte oss, da vårt eget militære er utilstrekkelig. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (10 minutter siden):

Hva skal stoppe Russland fra å invadere andre landområder dersom NATO er "nedlagt"? Uten NATO kunne Russland for så vidt invadert Finnmark uten at vi hadde hatt noen mulighet for å beskytte oss, da vårt eget militære er utilstrekkelig. 

Det er mange ikke-NATO medlemmer som likevel er under USA's beskyttelse. F.eks Taiwan, Sør-Korea, Israel, Japan, osv. Og det er også ikke-NATO medlemmer som får kjøpe våpensystemer fra USA som ingen NATO medlemmer har fått kjøpe. F.eks F-15 jagerfly har Israel, Japan, og Saudi-Arabia fått kjøpe av USA, mens ingen NATO medlemmer har fått kjøpe dette jagerflyet av USA.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

Jeg kjenner meg litt usikker, og ønsker gjerne mer klarhet, når du nevner nødvendigheten av nedleggelse av NATO: Hvilket behov er det hos deg det vil møte at NATO nedlegges?

At Nato har opprettholdt sin status til 2025 er for meg utrolig. Det er jo et signal jeg vil ha krig. 

Leke tanker at Russland vil ta Finnmark er så barnslig uttrykk. Norge må jo lære å ta vare på seg selv. 

Det er utrolig mye misforståelser og lite kunnskap som har gjort Nato til noe. 

Nato bør legges ned idag. Og norske politikere har jeg forstått holder utrolig dårlig nivå i det man skal forvente fra politiske ledere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok der stoppet Trump all støtte til Ukraina «midlertidig». Den administrasjonen har allerede mye blod på hendene. 

Den militære støtten som nå stoppes er vedtatt  under Biden og da altså av begge partier i kongressen. Dette er altså nok et konstitusjonelt brudd. 

Endret av A new man
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo si det ser dystert ut. Ukraina vil falle. Trump får hevn for det i 2019 og Russland får satt inn en marionettregjering. Moldovas drømmer vil også bli knust. Georgescu vil bli Romanias Orban. Med de to og Fico i Slovenia, så er EU handlingslammet i all fremtid. 

Norge? Vi kan tro at USA vil beskytte oss, men vi ser at Trump mener okkupasjon er fred. Han vil ta all fisken, mye av oljen og halve oljefondet før han gjør en «deal» med Putin om at russerne skal få det de vil ha. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig godt at svakhetene i politikere i Norge kommer mer til uttrykk. Her har vi norske politiske ledere som snakker som ikke handler. 

Trump bidrar der også! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bør bli mer redd over egne politiske ledere enn Trump. Nå må norske befolkningen virkelig jobbe hardt for at de riktig politisk skolerte ledere er i front. 

Jeg er rystet over hvordan har bygd opp sitt forsvar. Her er det kun historieboka som gjelder å lese, og tidligere utgaver av folkevalgte politikere som bidro til det. Å lese i nå tid vil ikke fungere. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 time siden):

Må jo si det ser dystert ut. Ukraina vil falle. Trump får hevn for det i 2019 og Russland får satt inn en marionettregjering. Moldovas drømmer vil også bli knust. Georgescu vil bli Romanias Orban. Med de to og Fico i Slovenia, så er EU handlingslammet i all fremtid. 

Norge? Vi kan tro at USA vil beskytte oss, men vi ser at Trump mener okkupasjon er fred. Han vil ta all fisken, mye av oljen og halve oljefondet før han gjør en «deal» med Putin om at russerne skal få det de vil ha. 

Hvem trenger fiender som Russland og Putin, så lenge vi er så heldige og ha Trump som sjef over Allierte USA..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rainstorm2.0 skrev (5 timer siden):

Jeg tror Europa undervurderer egen styrke..dersom vi står sammen er vi sterkere enn alle, og ingen vil tørre å kødde..ikke engang krigshisseren Trump. Men da må Europa mobilisere kjapt, og la Trump få gjøre alvor av Nato-truslene sine. Det beste man kan gjøre med mennesker som lever av å lage frykt hos andre, er å ta dem på ordet. Trump truer med å gå ut av Nato? La ham. Jeg skal love deg at USA skjelver i buksene uten Nato i ryggen..når Russland og Kina slår seg sammen og invaderer USA. 
Trump tror han er kompis med Putin - men glemmer at Putin er samme type menneske som han selv..og vil ta han ved første anledning. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har også satt igang handelskrigen nå. 25% toll for Canada og Mexico. 20% toll for Kina. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (3 timer siden):

Ok der stoppet Trump all støtte til Ukraina «midlertidig». Den administrasjonen har allerede mye blod på hendene. 

Den militære støtten som nå stoppes er vedtatt  under Biden og da altså av begge partier i kongressen. Dette er altså nok et konstitusjonelt brudd. 

Jeg sitter her og lurer på om det virkelig er sant? Er det mulig?  Hvordan er det mulig å overkjøre kongressen og stoppe igangsatte og betalte prosesser på denne måten?  Er det ingen regler i USA lenger?  Som tilskuer, dvs. radiolytter og tv-seer så virker verden utenfor ganske mørk.  

Zelenskyj er sikkert sterk nok til å svelge sin stolhet og komme krypende til Trump å beklage hvis det kan hjelpe hans folk, men det er motbydelig at Trump krever dette.  

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (1 minutt siden):

Jeg sitter her og lurer på om det virkelig er sant? Er det mulig?  Hvordan er det mulig å overkjøre kongressen og stoppe igangsatte og betalte prosesser på denne måten?  Er det ingen regler i USA lenger?  Som tilskuer, dvs. radiolytter og tv-seer så virker verden utenfor ganske mørk.  

Zelenskyj er sikkert sterk nok til å svelge sin stolhet og komme krypende til Trump å beklage hvis det kan hjelpe hans folk, men det er motbydelig at Trump krever dette.  

Det er regler, men han velger å ikke følge dem. Det er konstutisjonær krise på vei. Så får vi se om kongressen etter hvert blir sitt ansvar bevisst. De har muligheten til å avsette han, men det virker ikke som om de tenkt til å ta det ansvaret. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...