Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at kong Harald kondolerer til Trump for det som skjedde i Texas. Hvorfor kondolorer han til Trump? Trump driter jo i alle de som har blitt rammet av katastrofen. Hvis han liksom  bryr seg så mye, så hvorfor driver de å legger ned de meteorologiske institusjonene og tar midler fra FEMA? Kanskje kongen burde nominere han til fredsprisen i samme slengen...

• Liker 1
Skrevet
Mindroot skrev (12 minutter siden):

Jeg ser at kong Harald kondolerer til Trump for det som skjedde i Texas. Hvorfor kondolorer han til Trump? Trump driter jo i alle de som har blitt rammet av katastrofen. Hvis han liksom  bryr seg så mye, så hvorfor driver de å legger ned de meteorologiske institusjonene og tar midler fra FEMA? Kanskje kongen burde nominere han til fredsprisen i samme slengen...

Det er nok det som er korrekt diplomatisk kutyme. Jeg tror ikke vi skal legge mer i det.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mindroot skrev (1 time siden):

Det er vanlig høflighet å kondolere når noen har mistet unge mennesker. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Sciurus, mod

Skrevet
debatant skrev (På 8.7.2025 den 22.20):

Det er vanlig høflighet å kondolere når noen har mistet unge mennesker. 

Og selv om de nermeste føler på stor sorg så kan andre kjenne på sorg og sjokk/vantro etc. 

Skrevet

Trump vant med et valg skred. Venstresiden sliter med å innse at det er politikken deres som er problemet dems. Så de prøver å få det til å se ut som alt annet enn deres kandidater og politikk som er deres egentlige problem. USA gjør det ganske bra igjen. Surprise surprise.

• Liker 1
Skrevet
debatant skrev (56 minutter siden):

Trump vant med et valg skred. Venstresiden sliter med å innse at det er politikken deres som er problemet dems. Så de prøver å få det til å se ut som alt annet enn deres kandidater og politikk som er deres egentlige problem. USA gjør det ganske bra igjen. Surprise surprise.

Trump vant fordi folk har dårlig hukommelse. De så med rette at Demokratene var fulle av bullshit, men glemte at Trump er helt likedan om ikke verre.

USA gjør det super bra for de super rike.

• Nyttig 1
Skrevet
debatant skrev (49 minutter siden):

Jeg synes det kommer blandede signaler om hvor bra det går.  Han truer jo nesten alt og alle, og tvinger andre land til å krype for ham.  Han hevner seg.  Har han vondt i magen, så øker han nok tollen mot det landet som dyrket maten han spiste sist.  Han øker gjelden og melder seg ut av alt som har med menneskerettigheter og interesseorganisasjoner. De var flinke folk, best ekspertise på det meste, men det virker som det rakner mer og mer.  Jeg synes det er urovekkende.  Det betyr ikke at jeg beundrer alt på venstresiden heller.  Diplomati og måtehold er ganske vesentlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Athod skrev (18 minutter siden):

USA gjør det super bra for de super rike.

Under Biden og Obama var dette tilfelle.

Nå får vanlige fabrikkarbeidere tilbake jobbene sine. Er ikke det bra.

Skrevet (endret)
Perine skrev (1 time siden):

Jeg synes det kommer blandede signaler om hvor bra det går.  Han truer jo nesten alt og alle, og tvinger andre land til å krype for ham.  Han hevner seg.  Har han vondt i magen, så øker han nok tollen mot det landet som dyrket maten han spiste sist.  Han øker gjelden og melder seg ut av alt som har med menneskerettigheter og interesseorganisasjoner. De var flinke folk, best ekspertise på det meste, men det virker som det rakner mer og mer.  Jeg synes det er urovekkende.  Det betyr ikke at jeg beundrer alt på venstresiden heller.  Diplomati og måtehold er ganske vesentlig.

Gjelden dems nærmet doblet seg under biden. USA er selvforsynt på det meste. Hvorfor skal de slippe inn varer gratis mens europeere og kinesere legger høye toller på amerikanske varer. Interessegruppene Trump støtter er sine velgere. Det er sånn et demokrati skal fungere.

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet
debatant skrev (14 minutter siden):

Gjelden dems nærmet doblet seg under biden. USA er selvforsynt på det meste. Hvorfor skal de slippe inn varer gratis mens europeere og kinesere legger høye toller på amerikanske varer. Interessegruppene Trump støtter er sine velgere. Det er sånne demokrati skal fungere.

Gjelden steg også mye under Trumps forrige periode. Og The Big Beautiful Bill vil føre til en kraftig økning av gjelden. 

• Liker 4
Skrevet
debatant skrev (1 time siden):

Trump vant med et valg skred. 

Han vant ikke med noe valg skred [sic]. Hvis Biden hadde fått ca. 200 000 flere stemmer i tre av vippestatene hadde han vunnet. 

• Liker 3
Skrevet
Supernaut skrev (12 minutter siden):

Han vant ikke med noe valg skred [sic]. Hvis Biden hadde fått ca. 200 000 flere stemmer i tre av vippestatene hadde han vunnet. 

Vippe statene gikk til Trump. Det kalles å vinne.

Skrevet
Supernaut skrev (16 minutter siden):

Gjelden steg også mye under Trumps forrige periode. Og The Big Beautiful Bill vil føre til en kraftig økning av gjelden. 

Økonomien gikk godt under Trumps forrige periode og abeidsledigheten falt.  Er ikke det bra da?

Skrevet
debatant skrev (26 minutter siden):

Vippe statene gikk til Trump. Det kalles å vinne.

Det var ikke noe valgskred.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Supernaut skrev (Akkurat nå):

Det var ikke noe valgskred.

Hvor mange stater og valgmenn vant de? Av hvor mange?

Gjør matten selv.

Nrk mente valget ville bli gjevnt? Ganske komisk .

Skrevet

Økonomier er i elendig forfatning nå. Se på renten og gjelden. Folk flest har det værre nå enn for 4 år siden.

Skrevet (endret)

Varsel nyhet om Russland på mandag

Så, denne krigen som han så enkelt trodde han skulle få stoppet, pågår som vi vet, fortsatt. Han var buddies med Putin og skjelte ut Zelenskyj. Nå når ting ikke gikk etter planen - Zelenskyj klikket ikke tilbake etter den barnslige oppførselen i Det hvite hus, og Putin fortsetter krigen til tross for O' Store Trumps innspill, er det nå varslet en nyhet om Russland. Samtidig sender Trump våpen til NATO. For bare kort tid siden kalte Rutte Trump for Daddy på NATO-toppmøtet, og skrøt av ham i forbindelse Israel-Iran-konflikten og Trumps innblanding der. Nå ser der ut til at strategien i Haag, fungerte. Noen kaller det kanskje rævslikking, men jeg er fullt overbevist om at det er taktikkeri hele veien. Trump er ingen mann av fornuft, men en mann som dyrker sitt eget ego. Det har så klart ledere ellers i verden fått med seg, og handler deretter. Nå er det bare å vente til mandag på nyheten. 

Endret av xQueenKx
Skrevet
debatant skrev (10 timer siden):

Økonomier er i elendig forfatning nå. Se på renten og gjelden. Folk flest har det værre nå enn for 4 år siden.

ALLE økonomier er i dårlig forfatning. Globalisme er på retur og det kommer med enorme kostnader for alle. Dette sier seg selv. 

Men det er helt feil å skylde ensidig på Biden. Mye av utfordringene Biden måtte forholde seg til, var svakeheter Trump skapte, og en del av Trumps problemer, var på grunn av Obama.

Gitt hva Trump har satt igang nå, er det fortsatt usikkert hva som kommer til å være sluttresultatet. Det er en enorm gambling og resultatet ser vi ikke før sent til neste år, men det er ingen grunn til å tro Trump vil senke gjeldsøkningen i forhold til Biden i denne perioden.

Bare gjeldsøkningen med det godkjente budsjettet er neste 50 % av hele gjeldsøkningen ved hans første periode.  

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan man ser på det.

Aksjemarkedene er på all time high, så for kapitalistene går økonomien bra den. 

For vanlige folk i vesten har økonomien gått en vei de siste 30 år, spesielt når man ser på hva den burde vært mtp produktivitetsveksten man har sett i verden. 

Retningen har vært den samme, uansett om navnet på presidenten har vært Clinton, Bush, Obama, Trump eller Biden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...