xQueenKx Skrevet 25. juni #3541 Skrevet 25. juni yamask skrev (5 minutter siden): Fascinerende å følge med på. Frustrerende som faen, men fascinerende. Er veldig spent på hvordan enden på denne Trump-visa blir. Ser liksom ingen lykkelig og fredlig slutt. Nei, det er vanskelig å se noe annet enn pur elendighet her. 2
Pawn Hearts Skrevet 25. juni #3542 Skrevet 25. juni Nå kutter helseminister RFK Jr. støtten til den internasjonale vaksinealliansen Gavi. Det er sikkert mange her på KG som jubler og applauderer. Jeg er ikke like entusiastisk. Politico 2
yamask Skrevet 25. juni #3543 Skrevet 25. juni https://www.tv2.no/video/nyheter/se-kaller-trump-for-daddy/JYFgp0r3rw-20293424 Dette her ble litt mye kjenner jeg? Hvorfor tenkte han at det er lurt å kalle Trump for Daddy foran hele verden? Lederen av forsvarsalliansen vår? Altså hæ. Er ikke Daddy litt seksuelt?
xQueenKx Skrevet 25. juni #3544 Skrevet 25. juni (endret) yamask skrev (7 minutter siden): https://www.tv2.no/video/nyheter/se-kaller-trump-for-daddy/JYFgp0r3rw-20293424 Dette her ble litt mye kjenner jeg? Hvorfor tenkte han at det er lurt å kalle Trump for Daddy foran hele verden? Lederen av forsvarsalliansen vår? Altså hæ. Er ikke Daddy litt seksuelt? Det hørtes ut som det kun var ment i sammenheng med at Trump snakket metaforisk om skolebarn som krangler i skolegården. Ikke sikkert Rutte tenkte så langt at det kunne oppfattes seksuelt eller som rævslikking. Håper det bare var en lite gjennomtenkt kommentar fra en middelaldrende mann som ikke har engelsk som morsmål😅 Tillegg: Men, sett i sammenheng med den sms'en, kan det definitivt virke som Rutte har andre hensikter enn jeg håper på. Endret 25. juni av xQueenKx Tilleggssetning.
Druid Skrevet 25. juni #3545 Skrevet 25. juni Vet dere hva: jeg gir ganske f i hvordan vi får den store babyen til å gjøre det vi trenger han til å gjøre, så hvis det er slikking i ræva som får Trump til å anerkjenne problemet i Ukraina, så bedre Rutte enn meg. Dette er først og fremst geopolitikk; personlig stolthet er 110 % irrelevant. (Ja, det er lett for meg å si, det er ikke jeg som ofrer all menneskelig og politisk integritet.) 2 1
xQueenKx Skrevet 25. juni #3546 Skrevet 25. juni Druid skrev (3 minutter siden): Vet dere hva: jeg gir ganske f i hvordan vi får den store babyen til å gjøre det vi trenger han til å gjøre, så hvis det er slikking i ræva som får Trump til å anerkjenne problemet i Ukraina, så bedre Rutte enn meg. Dette er først og fremst geopolitikk; personlig stolthet er 110 % irrelevant. (Ja, det er lett for meg å si, det er ikke jeg som ofrer all menneskelig og politisk integritet.) Jeg er enig, så fremst det kun er taktikkeri Rutte driver på med. Er der derimot helhjertet støtte til Trump-administrasjonen han nå demonstrerer, blir jeg nervøs. 2
yamask Skrevet 25. juni #3547 Skrevet 25. juni xQueenKx skrev (7 minutter siden): Det hørtes ut som det kun var ment i sammenheng med at Trump snakket metaforisk om skolebarn som krangler i skolegården. Ikke sikkert Rutte tenkte så langt at det kunne oppfattes seksuelt eller som rævslikking. Håper det bare var en lite gjennomtenkt kommentar fra en middelaldrende mann som ikke har engelsk som morsmål😅 Tillegg: Men, sett i sammenheng med den sms'en, kan det definitivt virke som Rutte har andre hensikter enn jeg håper på. Druid skrev (3 minutter siden): Vet dere hva: jeg gir ganske f i hvordan vi får den store babyen til å gjøre det vi trenger han til å gjøre, så hvis det er slikking i ræva som får Trump til å anerkjenne problemet i Ukraina, så bedre Rutte enn meg. Dette er først og fremst geopolitikk; personlig stolthet er 110 % irrelevant. (Ja, det er lett for meg å si, det er ikke jeg som ofrer all menneskelig og politisk integritet.) Jeg skal innrømme at jeg ikke så videoen først, for jeg fikk bakoversveis av overskrifta og så etter en rømningsvei fra planeten. Det er rævsleiking ja. Æsj alikevel, men det må vel til. Vi så jo hvordan det gikk med Zelenskyj da han bare advarte Trump mot å stole på Putin. Han tåler jo ingenting. Det ER litt skummelt at vi lever i en tid der våre ledere må åpenlyst smiske med en narssisist for å ikke risikere ww3. Men om det er det som må til så får de kjøre på og kalle ham daddy for min del. Jeg er nå glad Stoltenberg ikke er natosjef lenger 😆
Apis Skrevet 25. juni #3548 Skrevet 25. juni Det er vel slike SMS er som må til for å få til noe, så lenge Trump har et ego like stort som en 3 åring.
xQueenKx Skrevet 25. juni #3549 Skrevet 25. juni yamask skrev (2 minutter siden): Det ER litt skummelt at vi lever i en tid der våre ledere må åpenlyst smiske med en narssisist for å ikke risikere ww3. Men om det er det som må til så får de kjøre på og kalle ham daddy for min del. Jeg er nå glad Stoltenberg ikke er natosjef lenger 😆 Ja, det er jo helt spinnvilt egentlig. Husker Debatten rett etter at Trump ble president nå. Solvang spurte Støre bl.a om Trump, og herregud som den mannen jobbet for å veie ordene sine nøye. Han ble til og med spurt om han var nødt å passe på hvordan han sa ting, så tydelig var det. 1
Lillemy_87 Skrevet 25. juni #3550 Skrevet 25. juni https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-nektet-etter-rusinnrommelse/83268354 Pass på hvis dere reiser til USA. 3
Perine Skrevet 25. juni Forfatter #3551 Skrevet 25. juni Det er utrolig hva makt (millitær og økonomisk) kan få folk til å gjøre. Jeg ble kvalm av å se på, og synes synd på de som måtte krype og sleike for bølla. 2
xQueenKx Skrevet 25. juni #3552 Skrevet 25. juni Lillemy_87 skrev (18 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-nektet-etter-rusinnrommelse/83268354 Pass på hvis dere reiser til USA. Virker som de leita med lupe for å finne noe å ta ham på. Siden det er lovlig med marijuana på de stedene han hadde prøvd, har han jo vitterlig ikke brutt noen narkotikalover. Ikke var det snakk om mengdevis av ganger heller. Jeg tror helt ærlig det hadde med meme'sene å gjøre, men at de måtte finne hvilken som helst annen grunn å ta ham på, sånn at administrasjonen ikke skulle tape ansikt på noe slags måte. Ellers synes jeg det er festlig at han heter det samme som han dansken🤭 2
Pawn Hearts Skrevet 25. juni #3553 Skrevet 25. juni Hvis den ytterst beskjedne hasjrøyking til Mikkelsen er grunnen til at han ble nektet innreise, bør de sjekke presidenten grundig når han kommer tilbake fra Haag. Jeg kan ikke tenke meg at jetsetlivet har vært fritt for ulovlige substanser. For øvrig er det tragisk å se hvordan enkelte folk i Europa behandler Trump som om han hadde en aggressiv variant av frontallappdemens. 2
Perine Skrevet 25. juni Forfatter #3554 Skrevet 25. juni Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): Hvis den ytterst beskjedne hasjrøyking til Mikkelsen er grunnen til at han ble nektet innreise, bør de sjekke presidenten grundig når han kommer tilbake fra Haag. Jeg kan ikke tenke meg at jetsetlivet har vært fritt for ulovlige substanser. For øvrig er det tragisk å se hvordan enkelte folk i Europa behandler Trump som om han hadde en aggressiv variant av frontallappdemens. Jammen.. han er jo helt uberegnelig og livsfarlig med all sin makt, og ingen kan gjette hva han finner på i løpet av en dag. De vet bare at han vil være stor mann og elsker smiger. 2
HSV50 Skrevet 26. juni #3555 Skrevet 26. juni Lillemy_87 skrev (21 timer siden): Er for å blidgjøre Trump slik at han blir enklere å ha med å gjøre regner heg med 🙂 Jeg tipper vi er det. Trump er en løs kanon på dekk, og med den situasjonen vi har i verden nå er det viktig med et sterkt Nato, og man vil ha Trump på side. Så da må man slikke ham kraftig i rævva og si det han vil høre. Jeg er sykt glad jeg ikke er leder av NATO. 1
HSV50 Skrevet 26. juni #3556 Skrevet 26. juni xQueenKx skrev (15 timer siden): Virker som de leita med lupe for å finne noe å ta ham på. Siden det er lovlig med marijuana på de stedene han hadde prøvd, har han jo vitterlig ikke brutt noen narkotikalover. Ikke var det snakk om mengdevis av ganger heller. Jeg tror helt ærlig det hadde med meme'sene å gjøre, men at de måtte finne hvilken som helst annen grunn å ta ham på, sånn at administrasjonen ikke skulle tape ansikt på noe slags måte. Ellers synes jeg det er festlig at han heter det samme som han dansken🤭 Marihuana er jo legalisert i mange stater i usa også. Så det gjør det jo enda snodigere.
xQueenKx Skrevet 26. juni #3557 Skrevet 26. juni HSV50 skrev (1 time siden): Marihuana er jo legalisert i mange stater i usa også. Så det gjør det jo enda snodigere. Ikke sant, godt poeng. Var nok noen hårsåre i administrasjonen som ikke tålte et par memes. Ut ifra forklaringen til Mikkelsen, virket de å være aggressive i utspørringen, helt i tråd med det vi ellers ser av autoritær oppførsel om dagen.
Fremmed fugl Skrevet 26. juni #3558 Skrevet 26. juni xQueenKx skrev (22 minutter siden): Ikke sant, godt poeng. Var nok noen hårsåre i administrasjonen som ikke tålte et par memes. Ut ifra forklaringen til Mikkelsen, virket de å være aggressive i utspørringen, helt i tråd med det vi ellers ser av autoritær oppførsel om dagen. Dere holder fortsatt på med tullet deres. Er ikke noe nytt med USA, det at folk er så korttenkte at dem innrømmer bruk av Cannabis til amerikanske immigrasjonsmyndigheter, og så blir nektet innreise i landet. Er på grunn av slik er loven i USA. Men hold på med deres tull der dere girer hverandre opp i orgie i tunnelsynn og gruppetenking. 1
HSV50 Skrevet 26. juni #3559 Skrevet 26. juni Fremmed fugl skrev (3 minutter siden): Dere holder fortsatt på med tullet deres. Er ikke noe nytt med USA, det at folk er så korttenkte at dem innrømmer bruk av Cannabis til amerikanske immigrasjonsmyndigheter, og så blir nektet innreise i landet. Er på grunn av slik er loven i USA. Men hold på med deres tull der dere girer hverandre opp i orgie i tunnelsynn og gruppetenking. Nå var det da altså ikke marijuanabruken som stod som begrunnelse i at han ble nektet innreise. Sitat Etter avhøret fikk han med seg en utskrift av avhøret, der det ifølge Mikkelsen fremkommer flere feil, som at han skal ha hatt spansk pass. VG har sett dokumentasjon på dette. Narkotikabruk er ikke oppgitt som årsak til at 21-åringen ble nektet innreise. Derimot står det at han nektes adgang fordi han «prøver å skaffe seg uautorisert arbeid uten godkjennelse og tilfredsstillende dokumentasjon». https://www.vg.no/nyheter/i/OoKoRA/mads-mikkelsen-21-ble-nektet-innreise-til-usa Så påstanden fra myndigheten om at han ble nektet innreise pga narkotikabruk stemmer heller ikke, tydeligvis. 1
Fremmed fugl Skrevet 26. juni #3560 Skrevet 26. juni HSV50 skrev (37 minutter siden): Nå var det da altså ikke marijuanabruken som stod som begrunnelse i at han ble nektet innreise. https://www.vg.no/nyheter/i/OoKoRA/mads-mikkelsen-21-ble-nektet-innreise-til-usa Så påstanden fra myndigheten om at han ble nektet innreise pga narkotikabruk stemmer heller ikke, tydeligvis. Det var den velkjente lovhjemmelen i Amerikansk immagrasjonslov vedrørende kontrollerte substanser klasse 1 som var begrunnelsen. Er velkjent at dette kan skape problemer for den som gidder å undersøke en historie som man vil tro på (meme om JD Vance). " When his client admitted he’d consumed weed in university, he was issued a lifetime ban. Dette er fra 2019... “I’ve had three people including him caught that way in the last month,” Jones said. “They trap the person into admitting smoking and then they bar them.” https://www.vice.com/en/article/how-to-avoid-getting-banned-from-the-us-over-weed/ Norsk mediadekning av denne mannen (han som innrømmet noe som kan gjøre at han blir nektet innreise), og dere i tunnelsynn gjengen på denne tragikomiske tråden... Er bare trist å se... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå