Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bonsaijenta skrev (26 minutter siden):

Har han virkelig sagt det?🙈

Ønsketenkning fra min side at han heller blir pave enn president😅

Neida, det har han ikke sagt.

Skrevet

Vanligvis heter det seg at det er aldri så galt at det ikke kan bli verre med trekkspill, men Trump blir faktisk bedre med trekkspill! :ler:

(Vi må jo ha det litt gøy oppi alt alvoret også).

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er jo det som er så fint med konspiratoriske teorier og deep fake (lager AI videoer som ser ut som han, snakker som han- men er ikke sant). Så det blir artig fremover når man aldri kan stole på hvem som har sagt hva. Men ang pave-uttalelsen så var han faktisk  humoristisk et par sekunder

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg skal begynne å kalle den der for Trump?

"FJERN PAVEN - paven er krabbens magesekk og skal fjernes. Snu krabbeskallet og trykk ut paven, som sitter som en pose bak øynene. Trykk ned til du hører et lite knepp, da er den løs. Paven kan nå lett tas ut og kastes."

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ardwinna skrev (1 time siden):

Vanligvis heter det seg at det er aldri så galt at det ikke kan bli verre med trekkspill, men Trump blir faktisk bedre med trekkspill! :ler:

(Vi må jo ha det litt gøy oppi alt alvoret også).

La oss ikke glemme gamle dager 😉

Random story with no relevance 😄

Endret av Gratis
Skrevet

Er det ikke golfsesong snart?  Så kan vi få ro i verden. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Honey Dew skrev (5 timer siden):

Neida, det har han ikke sagt.

Det han derimot har sagt, er at det at økonomien stuper i USA nå, det er Biden sin feil. For han etterlot sånne bad numbers. Never mind at samme Trump før valget tok æren for at økonomien gikk oppover, fordi da var det fordi velgerne visste at han ville bli valgt. 🥳 Så Trump sin filosofi er at går det bra, kan man takke ham, går det dårlig da er det noen andre sin feil. Sjikkelig bra lederskap. 

Endret av HSV50
Og skrivefeilen i siste setning var bevisst.
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
HSV50 skrev (39 minutter siden):

Det han derimot har sagt, er at det at økonomien stuper i USA nå, det er Biden sin feil. For han etterlot sånne bad numbers. Never mind at samme Trump før valget tok æren for at økonomien gikk oppover, fordi da var det fordi velgerne visste at han ville bli valgt. 🥳 Så Trump sin filosofi er at går det bra, kan man takke ham, går det dårlig da er det noen andre sin feil. Sjikkelig bra lederskap. 

Han sier også at dårlige meningsmålinger er falske nyheter, at pressen lyver.

Trump anklager meningsmålingsinstitutter for "valgfuskj"

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Så nettopp denne på IG eller noe 😆 

(Beklager at bildet kommer på skeiva). 

Screenshot_20250430_221145_Jodel.thumb.jpg.21fbe32b01cb829d5d9106df3a0e415c.jpg

• Hjerte 2
Skrevet
yamask skrev (28 minutter siden):

Ja den er helt fantastisk! 🤣

• Liker 2
Skrevet
yamask skrev (29 minutter siden):

Og det er virkelig ikke rart at man av og til tar feil og tror satire er ekte sitat. Men dette sjekket jeg faktisk opp på Truth social. Det er ekte. 

• Liker 3
Skrevet
Pawn Hearts skrev (På 30.4.2025 den 0.01):

Donald bestemt seg for å "make America’s showers great again". Han påstår at han med dagens sparedusjer trenger et kvarter for å få håret vått. Jeg har, som de fleste av oss, også sparedusj, men gjør likevel unna hele seansen på langt kortere tid enn han bruker bare på håret. Er han eksepsjonelt klønete når han dusjer slik at vannet ikke treffer håret? Har Hjelpemiddelsentralen noe som kunne gjort det mer overkommelig for ham? Kunne han hatt bruk for en BPA i disse vanskelige situasjonene? Eller kan det tenkes at han ikke snakker helt sant?

https://apnews.com/article/trump-showerheads-water-flow-energy-7c2d584636242780251bc722ec5bed02

Trump snakker i spissformuleringer og overdrivelser.
Det gjør han alltid.
Du må huske å dele alt på sånn cirka 10 hvis du er opptatt av å kunne ta alt bokstavelig.

Tror egentlig det bor en liten standupkomiker i fyren.

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (16 timer siden):

La oss ikke glemme gamle dager 😉

Random story with no relevance 😄

Er det historien du synes er morsom, eller Bidens svekkede mentale helse?

• Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (9 timer siden):

Trump snakker i spissformuleringer og overdrivelser.
Det gjør han alltid.
Du må huske å dele alt på sånn cirka 10 hvis du er opptatt av å kunne ta alt bokstavelig.

Tror egentlig det bor en liten standupkomiker i fyren.

Det skal faktisk Trump ha, han virker som en ganske morsom fyr når han er i godlaget. Jeg ser for meg at han kan være en trivelig og artig fyr på privaten.

• Liker 2
Skrevet
Ardwinna skrev (1 time siden):

Det skal faktisk Trump ha, han virker som en ganske morsom fyr når han er i godlaget. Jeg ser for meg at han kan være en trivelig og artig fyr på privaten.

Det er han nok. Han har en karisma, og han er god evne til å prate til det som han anser å være sine folk. Han skaper også et tydelig skille av å være på innsiden eller utsiden. For å være på innsiden må man vise lojalitet til han. Da viser han det også på sett og vis tilbake. Slik han nå gjør med Hegseth og offentlig forsvarer en katastrofe-minister som går fra den ene tabben til den andre. Det han derimot ikke har gjort er å vise antydning til motstand mot Trump. Derfor sitter han nok til han blir et for stort problem for Trump.

Trump er også en showman. Hele hans politiske karriere er jo bygd på dette. Det er derfor folk kommer i så store mengder til hans folkesamlinger. Det er en forventning om underholdning og show.

På sett og vis er det også bra. Det har vist seg å være vanskelig å kopiere. Vi ser i større grad en MAGA-bevegelse denne gang som noe mer enn bare Trump. Samtidig hele bevegelsen veldig avhengige av Trump. Det er ikke bare å videreføre den dagen han er ute av bildet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er det visst filmindustrien som skal Trump-fikses med toll.  Jeg vet ikke noe mer om dette enn at jeg liker å se på filmer, gjerne amerikanske, men også mange andre.  Hva tenker dere at dette får å si for alle som liker å se på gode filmer og serier? Og hvilken betydning i større sammenheng?

Trump varsler 100 prosent toll på utenlandske filmer – flere land lover støtte til filmindustri | ABC Nyheter

https://edition.cnn.com/2025/05/04/media/movies-tariff-trump

Endret av Perine
  • Liker 2
Skrevet

Og gjenoppbygge og åpne Alcatraz?  Donald Trump vil gjenåpne Alcatraz | ABC Nyheter

Man lurer virkelig på hva det neste "glupe" påfunnet kan bli.  Hva med noen konsentrasjonsleirer for alle de han kaller samfunnets bunnslam?  Da blir det nok mye bedre for eliten. Fysj og fy.

• Liker 4
Skrevet
elisa1819 skrev (På 27.4.2025 den 17.36):

Loven BØR være lik for alle, men når det handler om å avverge et større onde (f.eks en klin gæærn president eller for å redde en immigrant) kan den settes til side. En liten granat i flyet til Trump er f.eks et skadeavvergende tiltak, fordi den moralske nytten er mye større enn skaden.

Det er en svært udemokratisk tanke, minner litt om fasisme egentlig, han er jo en demokratisk valgt president. 

• Liker 1
Skrevet
Perine skrev (6 timer siden):

Nå er det visst filmindustrien som skal Trump-fikses med toll.  Jeg vet ikke noe mer om dette enn at jeg liker å se på filmer, gjerne amerikanske, men også mange andre.  Hva tenker dere at dette får å si for alle som liker å se på gode filmer og serier? Og hvilken betydning i større sammenheng?

Trump varsler 100 prosent toll på utenlandske filmer – flere land lover støtte til filmindustri | ABC Nyheter

https://edition.cnn.com/2025/05/04/media/movies-tariff-trump

Det morsomme her er jo at han påstår at det er et nasjonalt sikkerhetsspørsmål, med påstander at det er en bevisst strategi fra andre land om å stjele filmindustrien for å bruke som propaganda. Som om film var noe som usa fant opp og som derfor er et amerikansk produkt. Lurer også litt på hvordan han tenker denne tollen skal gjennomføres. Mht kinofilmer er det jo greit nok, men resten streames jo eller sendes på tv. Vil han at f.eks. Netflix kun skal vise amerikanske filmer i usa?? Hva med utenlandske filmer som allerede er produsert og man har rettighetene til. Skal man straffes om man filmer i utlandet? Kan man bruke utenlandske skuespillere? Må alle replikker være på engelsk? Jeg kjenner jeg har sååå mange spørsmål - den som kunne bodd i hodet til Trump en dag eller to for å forstå hva i alle dager mannen tenker når han kaster ut slikt på Truth Social 🤣

• Liker 6
Skrevet
Perine skrev (3 timer siden):

Og gjenoppbygge og åpne Alcatraz?  Donald Trump vil gjenåpne Alcatraz | ABC Nyheter

Man lurer virkelig på hva det neste "glupe" påfunnet kan bli.  Hva med noen konsentrasjonsleirer for alle de han kaller samfunnets bunnslam?  Da blir det nok mye bedre for eliten. Fysj og fy.

Med tanke på at Alcatraz vel ble lagt ned fordi det koster tre ganger så mye å drive som andre fengsler, så er det jo skikkelig logisk å gjenåpne det. Not. Tror man tjener mer på å fortsette å ha det som turistattraksjon. Men han synes nok han er kul som kom på det. Så kan man heller lure på hva han innfører i smug mens folk er opptatt av å le av dette og toll på utenlandske filmer. 🙄

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...