Thanos Skrevet i går, 14:19 #1941 Del Skrevet i går, 14:19 A new man skrev (2 timer siden): Lord! Problemet er ikke at russisk media var der, men at de andre ble nektet adgang. Fikk du med deg hva jeg skrev? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 14:26 #1942 Del Skrevet i går, 14:26 Sportydame skrev (På 28.2.2025 den 23.11): Ja jeg hører reprisen på BBC nå - de kommuniserer dårlig - og Zelenkyj kommer med uttalelser om at "De sitter der ved sitt vakre hav og at de vil få føle på det" - noe sånn - litt sånn trusselaktig - da klikker Trump og spør hvordan han respektløst kan diktere hva de skal "føle"....de burde hatt mellommenn for de er på 2 ulike planeter... Mente han ikke at det var et hav mellom usa og Russland? Og hvis Russland får kjøre på i Europa vil også usa merke det når Russland er sterkere? Hva.. misforsto jeg og hvor var trusselen 😅 ja, blir dårlig kommunikasjon når trump skriker og avbryter, enig i at zelenskyj ikke er en mester i engelsk, men trump kommuniserer vel sjelden med noen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet i går, 14:27 #1943 Del Skrevet i går, 14:27 A new man skrev (15 minutter siden): Slutt da! Hvorfor kan du ikke bare oppføre deg? Ok. Nå var jeg spent på dette toppmøtet i London. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet i går, 14:30 #1944 Del Skrevet i går, 14:30 Thanos skrev (2 minutter siden): Dette er helt vanlig retorikk fra en desperat statsleder som merker at støtten er iferd med å blekne. For få uker siden hevdet Zelensky at han satt på intel som viste at Putin planla å invadere Polen straks Ukraina var knust. Han har på ingen måte i ettertid vist til noe fakta på dette. Ingen bevis, vi må bare ta hans ord for det. Det tragikomiske her er jo at hverken Nato eller Zelensky klarer å holde narrativet konsist. Aldri engang vurdert fredsavtale, når det nå prøves å få til fra Trump, blir de som aldri jobbet for fred sure, fordi de ikke får sitte ved forhandlingsbordet. Så trygler de og ber om våpen slik at de kan "knuse fienden" (Russland) deretter latterliggjør de russerne for sitt "utdaterte og falleferdige" militære utstyr og gjør alt de kan for å holde krigen igang. Så rett etter dette hevder de altså at denne utdaterte og nær falleferdige russiske krigsmaskinen skal valse over Polen og deretter resten av Europa??!! Følger dere overhodet med?? Ser dere den røde linjen her? Nato har blitt en vits! De har gravd sin egen grav! Rustet ned i flere tiår og bare satset på at USA skal komme å hjelpe dem i nøden. Veike, feige og totalt ute av stand til å ta ansvar for kontinentet sitt. Nå blir Europa presset til å stå opp for egen sikkerhet. Europa har selv malt seg inn i dette hjørnet og vi fortjener alt vi kommer til å få nå fremover. Jeg skjønner at det blir vanskelig å forstå hvis man ser alt i verden som bare svart eller hvitt. Det at Russland bruker masse utdaterte våpen på slagmarken er et faktum, men det alene gjør ikke at Russland ikke er en trussel likevel. Flere ting kan være rett på én gang. Russland er en av verdens ledende militærmakter. De har langt mer folk, en større våpenindustri og en god del moderne våpen. Samtidig ser vi jo at taktisk har de gjort mange blundere, mange av soldatene er dårlig trent og de bruker mye gammelt materiell. Europa må ta større ansvar for egen sikkerhet, det er det ingen tvil om. Dette er en tilbaketrekning fra USA sin side, og Europa må endre kurs. Samtidig vil dette få konsekvenser for USA. Tiden som global supermakt virker å være på vei til å være forbi. USA har hatt mye nytte av at Europa er sterkt knyttet til dem, og deres storhetstid har vært når man har vært det. Fortsetter trenden vi ser fra Trump nå vil USA trekke seg tilbake og konsentrere seg om seg selv. Det virker å være strategien. Samtidig ser vi at han tror at han fremdeles har den samme innflytelsen. Det har han ikke. En av konsekvensene ved å kutte bånd til Europa er at Europa i større grad vik ta egne valg. Både innen sikkerhet, men også innen handel for eksempel. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 15:39 #1945 Del Skrevet i går, 15:39 Spania33 skrev (21 timer siden): Ikke normalt at en finansminister kommenterer utenrikspolitikk med mindre det f.eks. har med toll å gjøre. Hvorfor skal du spinne så rundt på ting, først dette med at Nato-alliansen først ble kommentert i dag (hvilket ikke er tilfelle) og så mener du at det er naturlig at en finansminister kommer med en offentlig kommentar om gårsdagens hendelse som handler om fredsforhandlinger 🤷♀️ Ikke finansminister generelt nei. Jeg er også nysgjerrig på hva Stoltenberg tenker, men ikke på hva finansministeren tenker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet i går, 15:58 #1946 Del Skrevet i går, 15:58 Kvittre skrev (16 minutter siden): Ikke finansminister generelt nei. Jeg er også nysgjerrig på hva Stoltenberg tenker, men ikke på hva finansministeren tenker. Å, jeg tror nok han mener omtrent det samme som Støre, men det er kanskje ikke så lurt av ham å være frittalende nå. Den varslede tollen kan fort føre Norge inn i tøffe forhandlinger med USA, og Stoltenberg vil nødig ødelegge det gode forholdet han har til Trump før samtalene starter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 16:52 #1947 Del Skrevet i går, 16:52 Pawn Hearts skrev (43 minutter siden): Å, jeg tror nok han mener omtrent det samme som Støre, men det er kanskje ikke så lurt av ham å være frittalende nå. Den varslede tollen kan fort føre Norge inn i tøffe forhandlinger med USA, og Stoltenberg vil nødig ødelegge det gode forholdet han har til Trump før samtalene starter. Jeg er enig i at han ikke bør gå offentlig ut med hva han tenker nå. Jeg skjønner allikevel etterlysningen av hans mening, og da ikke som finansminister . Skulle gjerne hørt hva han sier privat , om det gir mer mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 23 timer siden #1948 Del Skrevet 23 timer siden Kvittre skrev (54 minutter siden): Jeg er enig i at han ikke bør gå offentlig ut med hva han tenker nå. Jeg skjønner allikevel etterlysningen av hans mening, og da ikke som finansminister . Skulle gjerne hørt hva han sier privat , om det gir mer mening. Det er ikke noe som heter «privat mening» så lenge man er politiker. Det trodde jeg var rimelig elementært? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 22 timer siden #1949 Del Skrevet 22 timer siden Kake-Kari78 skrev (1 time siden): Det er ikke noe som heter «privat mening» så lenge man er politiker. Det trodde jeg var rimelig elementært? Men her snakker vi om føleri og ikke rasjonelle nordmenn. Om man tror at krigføring mot Russland der man hiver seg inn i en aktiv kamp mot de betyr at vi bare skal sende penger og ammunisjon og kanskje et bombefly ? Det er ikke slik dette fungerer, tirre Russland tilstrekkelig og uten USA som ryggdekning så kan fort norske byer, men også høyst sannsynlig enorme gass og oljeproduksjon bli satt ut av spill. Og da kan jeg si omtrent som følgende med 100% sikkerhet at Norge vil angre bittert i tiår fremover og stikke med halen mellom beina. Det finnes i dag ikke forsvarsevne i Norge, og jeg er rimelig sikker på at EU ikke har forsvarsevne heller, altså militært trent personale som er samkjørt og har en vilje til å kjempe og dø for sine land. Det finnes omtrent O av det. Over flere 10 år er de homogene samfunnene revet ned og mer splittet en noen gang. De vil aldri ha en evne til å føre en slik krig uten USA som leder og pådriver. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 21 timer siden #1950 Del Skrevet 21 timer siden Example skrev (5 timer siden): De har langt mer folk Er det riktig? Jeg har sett at Tusk har spurt noe sånt som hvorfor må 500 mill europeere ha beskyttelse fra 300 mill amerikanere mot 140 mill russere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 21 timer siden #1951 Del Skrevet 21 timer siden A new man skrev (9 minutter siden): Er det riktig? Jeg har sett at Tusk har spurt noe sånt som hvorfor må 500 mill europeere ha beskyttelse fra 300 mill amerikanere mot 140 mill russere Jeg mente i forhold til Ukraina. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 20 timer siden #1952 Del Skrevet 20 timer siden https://www.washingtonpost.com/national-security/2025/03/01/trump-putin-russia-cyber-offense-cisa/ Yikes on bikes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20 timer siden #1953 Del Skrevet 20 timer siden Hansehan skrev (Akkurat nå): https://www.washingtonpost.com/national-security/2025/03/01/trump-putin-russia-cyber-offense-cisa/ Yikes on bikes. Skremmende. Leste også nettopp dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/sprer-russisk-propaganda-pa-norsk/82700518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 19 timer siden #1954 Del Skrevet 19 timer siden yamask skrev (46 minutter siden): Skremmende. Leste også nettopp dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/sprer-russisk-propaganda-pa-norsk/82700518 En del av de som sprer dette finner du på KG 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18 timer siden #1955 Del Skrevet 18 timer siden Miss_Alba skrev (9 timer siden): Et «artig» faktum er at det bare er 4 km som skiller russisk og amerikansk jord. Dette er da området mellom russiske store Diomede og amerikanske lille Diomede utenfor Alaska, som man faktisk kan gå imellom når havet er islagt. Nettopp. Mange ser ut til å se seg blind på kart og glemmer at jordkloden er rund. Thanos skrev (8 timer siden): Dette er helt vanlig retorikk fra en desperat statsleder som merker at støtten er iferd med å blekne. For få uker siden hevdet Zelensky at han satt på intel som viste at Putin planla å invadere Polen straks Ukraina var knust. Han har på ingen måte i ettertid vist til noe fakta på dette. Ingen bevis, vi må bare ta hans ord for det. Hvilken retorikk? At USA ikke er i en egen boble som er immun mot krig og ulike typer angrep? Krig er ikke lenger bare tanks, bombefly og bevæpnede soldater. Det er mange måter å angripe et land på, og USA såvel som Europa er allerede under angrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet 16 timer siden #1956 Del Skrevet 16 timer siden Lillemy_87 skrev (3 timer siden): En del av de som sprer dette finner du på KG Også i denne tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11 timer siden #1957 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Zelensky er nå klar til å underskrive mineral-avtalen med US - ingenting i norske media enda...har de ikke våknet eller lurer de bare på hvordan de skal klare å vinkle det negativt? 😉 Zelensky: Ukraine still 'ready' to sign minerals deal with Trump Eller - dette er kanskje VG's versjon - litt annerledes vinklet?? Støre om våpenhvile i Ukraia: – USA må med Endret 10 timer siden av Sportydame 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 10 timer siden #1958 Del Skrevet 10 timer siden Sportydame skrev (44 minutter siden): Zelensky er nå klar til å underskrive mineral-avtalen med US - ingenting i norske media enda...har de ikke våknet eller lurer de bare på hvordan de skal klare å vinkle det negativt? 😉 Zelensky: Ukraine still 'ready' to sign minerals deal with Trump Eller - dette er kanskje VG's versjon - litt annerledes vinklet?? Støre om våpenhvile i Ukraia: – USA må med https://www.nrk.no/nyheter/zelenskyj_-__vi-er-klare-til-a-signere-mineralavtalen-1.17322927 - 10 timer siden https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/zelenskyj-etter-trump-krangel-vi-er-klare-for-a-signere-mineralavtalen/17505214/ - 2 døgn siden https://www.nrk.no/nyheter/zelenskyj-er-fortsatt-klar-for-a-signere-mineralavtalen-1.17321621 - 2 døgn siden https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/03/01/8246433/zelenskyj-etter-trump-krangel-vi-er-klare-for-a-signere-mineralavtalen - 2 døgn siden 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 9 timer siden #1959 Del Skrevet 9 timer siden Leste at zelensky innså han må faktisk forbedre seg i diplomatisk dialog med USA. Godt er det om hans medarbeidere nevnte det til han, for det vi så sist var av den verste sorten av diplomati. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 9 timer siden #1960 Del Skrevet 9 timer siden Jeg stiller spørsmål om NATO. Det er åpenbart NATO er i seg selv er en provoserende aktør ovenfor ett land! Det jeg ikke forstår om historieboken er at Sovjetunionen på et vis bidro til å få vekk nazistene, så hvorfor etablerer man NATO fire år etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå