1365 Skrevet 22 timer siden #1521 Del Skrevet 22 timer siden Example skrev (Akkurat nå): Det er byråkrater som står for dette ettersynet. Hvis det er der man skal kutte, vil man legge opp til mer svindel. Det sier seg selv. Vi har jo det samme problemet i Norge. NAV er stort og tungrodd, men det kunne vært verre. Man velger å basere systemet på tillit og selvrapportering i stor grad, også med vissheten om at man risikerer streng straff om man blir tatt for juks. Skal man kutte så mye i Medicaid som det sies så vil det gå utover dette. Enten det, eller så kan man lage systemet så vanskelig å forholde seg til at færre tar det i bruk. Problemet er at de som bruker det er veldig avhengige av det. I tillegg må man jo regne med at det blir kutt i ytelser også med dette budsjettet. I følge tall jeg fant nå går det går 4 % av Medicaid-kostnadene til administrative kostnader. I kun ytelser koster Medicaid 880 milliarder i året. Hvis man skal kutte 10 % i året (man planlegger minimum 880 milliarder i kutt over ti år) vil det ikke kunne dekkes inn. Dermed er man nødt til å kutte I ytelser for å få til dette. Problemet er dette: Hvis det viser seg at man finner hundrevis av millioner dollar sløste eller underslått, så betyr det at ettersynsbyråkratene enten er inkompetente, eller driver ettersyn av helt feil karakter. Eventuelt begge. Når bare en liten kikk under teppet indikerer dysfunksjonalitet og sløsing kan ikke bukken passe havresekken. Hadde dette vært løse påstander hadde ingen av gutta gått så høyt på banen med et dramatisk tap av politisk kapital og troverdighet overfor både folket, kongressen og Senatet. Igjen: man skal ikke kutte i tråd med innsparinger. Det er ganske mange parallelle budsjetter som inngår i NHE, som alle helseutgifter aggregeres opp i. .Jeg tipper det er mest korrupsjon, underslag og dårlige dealer relatert til Innkjøp(procurement). Her er en oversik som sier mye om potensiell innsparing:: NHE grew 7.5% to $4.9 trillion in 2023, or $14,570 per person, and accounted for 17.6% of Gross Domestic Product (GDP). Medicare spending grew 8.1% to $1,029.8 billion in 2023, or 21 percent of total NHE. Medicaid spending grew 7.9% to $871.7 billion in 2023, or 18 percent of total NHE. Private health insurance spending grew 11.5% to $1,464.6 billion in 2023, or 30 percent of total NHE. Out of pocket spending grew 7.2% to $505.7 billion in 2023, or 10 percent of total NHE. Other Third Party Payers and Programs and Public Health Activity spending declined 3.1% in 2023 to $563.4 billion, or 12 percent of total NHE. Hospital expenditures grew 10.4% to $1,519.7 billion in 2023, faster than the 3.2% growth in 2022. Physician and clinical services expenditures grew 7.4% to $978.0 billion in 2023, faster growth than the 4.6% in 2022. Prescription drug spending increased 11.4% to $449.7 billion in 2023, faster than the 7.8% growth in 2022. The largest shares of total health spending were sponsored by the federal government (32 percent) and the households (27 percent).  The private business share of health spending accounted for 18 percent of total health care spending, state and local governments accounted for 16 percent, and other private revenues accounted for 7 percent. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 22 timer siden #1522 Del Skrevet 22 timer siden 1365 skrev (3 minutter siden): Problemet er dette: Hvis det viser seg at man finner hundrevis av millioner dollar sløste eller underslått, så betyr det at ettersynsbyråkratene enten er inkompetente, eller driver ettersyn av helt feil karakter. Eventuelt begge. Når bare en liten kikk under teppet indikerer dysfunksjonalitet og sløsing kan ikke bukken passe havresekken. Hadde dette vært løse påstander hadde ingen av gutta gått så høyt på banen med et dramatisk tap av politisk kapital og troverdighet overfor både folket, kongressen og Senatet. Igjen: man skal ikke kutte i tråd med innsparinger. Det er ganske mange parallelle budsjetter som inngår i NHE, som alle helseutgifter aggregeres opp i. .Jeg tipper det er mest korrupsjon, underslag og dårlige dealer relatert til Innkjøp(procurement). Her er en oversik som sier mye om potensiell innsparing:: NHE grew 7.5% to $4.9 trillion in 2023, or $14,570 per person, and accounted for 17.6% of Gross Domestic Product (GDP). Medicare spending grew 8.1% to $1,029.8 billion in 2023, or 21 percent of total NHE. Medicaid spending grew 7.9% to $871.7 billion in 2023, or 18 percent of total NHE. Private health insurance spending grew 11.5% to $1,464.6 billion in 2023, or 30 percent of total NHE. Out of pocket spending grew 7.2% to $505.7 billion in 2023, or 10 percent of total NHE. Other Third Party Payers and Programs and Public Health Activity spending declined 3.1% in 2023 to $563.4 billion, or 12 percent of total NHE. Hospital expenditures grew 10.4% to $1,519.7 billion in 2023, faster than the 3.2% growth in 2022. Physician and clinical services expenditures grew 7.4% to $978.0 billion in 2023, faster growth than the 4.6% in 2022. Prescription drug spending increased 11.4% to $449.7 billion in 2023, faster than the 7.8% growth in 2022. The largest shares of total health spending were sponsored by the federal government (32 percent) and the households (27 percent).  The private business share of health spending accounted for 18 percent of total health care spending, state and local governments accounted for 16 percent, and other private revenues accounted for 7 percent. Det har ikke slått deg at for eksempel medicaid allerede er underbemannet og ikke har kapasitet til å følge opp mer rundt svindel? Sannsynligvis er det sånn, i hvert fall hvis byråkratiet fungerer litt som i Norge. Alle klager på at man har for stor offentlig sektor og at det er så dyrt, men samtidig har jo forventningene gått opp. Skal man avdekke mer svindel må nok både systemene bli bedre (og krever investeringer) og man må ha mer folk. Det Trump og Musk nå gjør er nok det rake motsetningene. Man kutter i alt. Det kan godt hende det lønner seg på noen områder, men mister også noe. Personlig tenker jeg jo at hovedproblemet her er hele helsesystemet man har i USA. Som sosialdemokrat finner jeg det helt koko. Det et jo ikke spesielt billig heller. Staten bruker fremdeles masse penger på helse, og det samme gjør ganske mange mennesker. Også har man noen i midten med mye penger og interesser som tjener veldig godt på dette. Legemiddelindustrien, forsikringsbransjen og private sykehus osv. skor seg jo skor seg jo godt. At man da velger å kutte der det gjør vondest fordi man skal senke skatter for de rikeste, hovedsakelig, det sier jo det meste egentlig. Samtidig tror jeg at han og det republikanske partiet forregner seg her. Dette blir ikke populært. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 22 timer siden #1523 Del Skrevet 22 timer siden Example skrev (7 minutter siden): Det har ikke slått deg at for eksempel medicaid allerede er underbemannet og ikke har kapasitet til å følge opp mer rundt svindel?  Sannsynligvis er det sånn, i hvert fall hvis byråkratiet fungerer litt som i Norge. Om boka jeg anbefalte bli for lang, søk opp Wolfgang Wee sin podkast der Hans Jørgen Blomseth er gjest. Han peker på helt andre årsaker. Nesten ingen skaper, nesten alle utreder. Spesielt i departementer og direktorat. Dessuten stillinger som blir skapt for delegere bort det som egentlig lederens jobb. Når to instanser må jobbe sammen øker leveranse-eller saksbehandlingstiden eksponensielt ikke lineært. Det finnes ingen incentiv eller krav rundt effektivitet. Det er etablerte og ineffektive arbeidsprosesser på toppen av det hele. Prosjektplanlegging tar ofte lengre tid enn prosjektet selv. Dette er faktisk et sentralt poeng han trekker frem. Et godt eksempel er beslutningen om å bygge Bergensbanen. Det tok et par måneder. Nå tar det 20 år å bygge E134 og 30 år å lage ny trasé for E18 gjennom Bærum. Alle klager på at man har for stor offentlig sektor og at det er så dyrt, men samtidig har jo forventningene gått opp. Skal man avdekke mer svindel må nok både systemene bli bedre (og krever investeringer) og man må ha mer folk. Det Trump og Musk nå gjør er nok det rake motsetningene. Man kutter i alt. Det kan godt hende det lønner seg på noen områder, men mister også noe. Her er du inne på noe. Motivasjonen for å be om Tax Records er at eksisterende systemer ikke takler belastningen analyser av alle data krever. Trump sin Geek Squad ønsker å portere dataene over i moderne systemarkitektur og datamodell designet for å kna i alle retninger. Det muliggjør også bruk av AI til å oppdage avvikende datamønster som kan indikere underslag, systemfeil eller svak datakvalitet. Et arbeid som ville ta en tradisjonell tilsyn myndighet tusenvis av timer. Personlig tenker jeg jo at hovedproblemet her er hele helsesystemet man har i USA. Som sosialdemokrat finner jeg det helt koko. Det et jo ikke spesielt billig heller. Staten bruker fremdeles masse penger på helse, og det samme gjør ganske mange mennesker. Også har man noen i midten med mye penger og interesser som tjener veldig godt på dette. Legemiddelindustrien, forsikringsbransjen og private sykehus osv. skor seg jo skor seg jo godt. Uavhengig av politisk ståsted er det åpenbart at systemet er korrupt. Jeg ligger nok ikke langt fra deg sosialpolitisk.Forsikringsselskapene og big Pharma er som karteller, med et system som er rigget slik at det ikke er noen sammenheng mellom produksjonskostnad for helsetjenester og hva som blir betalt. Jeg så nylig at snittprisen på et utvalg mye brukte medisiner kostet 10 % i Canada jamført USA. At man da velger å kutte der det gjør vondest fordi man skal senke skatter for de rikeste, hovedsakelig, det sier jo det meste egentlig. Samtidig tror jeg at han og det republikanske partiet forregner seg her. Dette blir ikke populært.  Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 10 timer siden #1524 Del Skrevet 10 timer siden https://vm.tiktok.com/ZNdJ2Kw3r/  denne monologen av Rachel Maddows er ganske god på problematiske sider knyttet til Trumps merch som ekstremt dyre klokker og kryptocoins og forretninger i andre land mens han er president. Og det at han peker ut venner og familie til alle mulige stillinger. Som f.eks. ambassadørstillingen i Frankrike. Det er dypt problematisk på ekstremt mange nivåer. Og når man også vet han har fjernet loven som forbyr at bedrifter kan bruke bestikkelser for utenlandske kontrakter, så blir det enda mer problematisk. Begrunnelsen var vel mer eller mindre rett ut at bestikkelser tjente amerikanske interesser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 9 timer siden #1525 Del Skrevet 9 timer siden https://www.nrk.no/urix/etater-i-usa-ber-ansatte-ikke-svare-pa-krav-fra-musk-1.17312709 Fy søren for et kaos. Om målet er å redusere etatene for å spare penger forstår jeg ikke hvorfor de velger denne måten å gjøre det på. Her risikerer de jo igjen å miste kvalifisert personell i nøkkelposisjoner. At Musk har gjort noen gode ting tidligere i karrieren sin unnskylder ikke det han driver med nå. Han har tydeligvis bikka over, og det er 100% åpenbart at både han og Trump har mista helt bakkekontakt. Dette er umenneskelig og barbarisk behandling. De lever så langt unna hvermannsen at de forstår ikke hvilken innvirkning dette har på folks liv. Og hvordan vil det gå med arbeidsledigheten i landet nå? Men en ting jeg biter meg merke i er at det er dårlig stemning også blant Trumps superlojalister. Kash Patel går imot Elon Musk, og det er flere republikanere som ikke liker det som skjer. Det kan jo ikke gå bra. I følge min algorytme på diverse sosiale medier begynner det å ulme blant borgere. Både republikanere og demokrater er sinte. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 8 timer siden #1526 Del Skrevet 8 timer siden yamask skrev (9 minutter siden): https://www.nrk.no/urix/etater-i-usa-ber-ansatte-ikke-svare-pa-krav-fra-musk-1.17312709 Fy søren for et kaos. Om målet er å redusere etatene for å spare penger forstår jeg ikke hvorfor de velger denne måten å gjøre det på. Her risikerer de jo igjen å miste kvalifisert personell i nøkkelposisjoner. At Musk har gjort noen gode ting tidligere i karrieren sin unnskylder ikke det han driver med nå. Han har tydeligvis bikka over, og det er 100% åpenbart at både han og Trump har mista helt bakkekontakt. Dette er umenneskelig og barbarisk behandling. De lever så langt unna hvermannsen at de forstår ikke hvilken innvirkning dette har på folks liv. Og hvordan vil det gå med arbeidsledigheten i landet nå? Men en ting jeg biter meg merke i er at det er dårlig stemning også blant Trumps superlojalister. Kash Patel går imot Elon Musk, og det er flere republikanere som ikke liker det som skjer. Det kan jo ikke gå bra. I følge min algorytme på diverse sosiale medier begynner det å ulme blant borgere. Både republikanere og demokrater er sinte. Det kan være en måte å kartlegge hvem som er lojalister / mangler ryggrad. Tviler på at det er noen som blir sparket i denne omgangen om de ikke svarer, det blir for upopulært tror jeg. Men infoen kan jo bli lagret til en framtidig utrensking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 8 timer siden #1527 Del Skrevet 8 timer siden 1365 skrev (13 timer siden): Musk sier selv at han oppfatter beskyldningen som så absurd at den ikke er verdt et tilsvar. Han kan takke seg selv. Å ikke komme ut med klar motstand er å stille seg på samme side som de. Når han i tillegg twitrer 14 amerikanske flagg akkurat 14:14 fyrer også oppunder mistanken om betydningen av navnevalget når han rebrandet Twitter til X som på Ascii er 88. If it walks like a duck.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7 timer siden Forfatter #1528 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tenker nok at de fleste amerikanere vil forstå galskapen når de ikke får svar på byggesøknader, støtteordninger opphører, kontrollarbeid og inn/utbetalinger av mva, skatt og andre ordninger, sertifikater, ulykker, trafikk, pass, strøm, vann, skoler og alt mulig av saker hvor offentlig ansatte er involvert, stopper opp eller hoper seg opp eller oversees. Når offentlige etater ikke får utført jobbene sine, så tenker kanskje ikke folk over konsekvensene sånn med det samme, men det kan bli et forferdelig kaos. Hvem skal ta imot alle de arbeidsledige? Vil det være noen arbeidsformidling eller utbetaling av dagpenger? Hva med dem som venter barn? Vil de fattige føde på gaten, kan de få registrert navn på barnet, og hva skal de leve av? Det er godt å se at det er begynt å gå opp for folk at samfunnet deres blir ødelagt av galskap. Kanskje de kan få stoppet det før det går for langt.  5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 3 timer siden #1529 Del Skrevet 3 timer siden For et gigantisk nederlag for Trump at FN stemte ned deres forslag til resolusjon for Ukraina og for Ukraina og EU sitt forslag. Og det er så ekstremt talende at usa nå stemmer sammen med Russland (!!!!) når det gjelder Ukraina. USA ønsker en resolusjon som ikke fordømte Russland og ikke sa noe om Ukraina sine territorielle grenser. Hvis ikke dette er et tegn til Trump at han ikke har verden med seg i sitt «forsøk på å skape fred», vet jeg ikke helt hva som er det.  6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3 timer siden #1530 Del Skrevet 3 timer siden 1365 skrev (18 timer siden):  Veldig fint om du kan la være å legge egen tekst inni sitatet. Det gjør det litt vanskelig å svare på det du skriver. Angående boka til Blomsæth har jeg ikke lest den. Har en del annet på lesemenyen akkurat nå, så tror den må vente litt. Ser den har fått litt dårlige anmeldelser på Goodreads så frister ikke veldig må jeg innrømme, selv om temaet er interessant. Det er åpenbart mye å spare på byråkratiet i Norge. Samtidig tror jeg det varierer veldig fra sektor til sektor. I NAV for eksempel er det jo allerede veldig lange behandstider, noe som ikke akkurat tyder på at det er så mye mer å spare på. Når det gjelder Medicaid så er 4 % av deres budsjett administrative kostnader. Det er ikke veldig mye, og skal man spare 10 % i året vil det innebære ganske betydelige kutt ytelser også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3 timer siden #1531 Del Skrevet 3 timer siden HSV50 skrev (24 minutter siden): For et gigantisk nederlag for Trump at FN stemte ned deres forslag til resolusjon for Ukraina og for Ukraina og EU sitt forslag. Og det er så ekstremt talende at usa nå stemmer sammen med Russland (!!!!) når det gjelder Ukraina. USA ønsker en resolusjon som ikke fordømte Russland og ikke sa noe om Ukraina sine territorielle grenser. Hvis ikke dette er et tegn til Trump at han ikke har verden med seg i sitt «forsøk på å skape fred», vet jeg ikke helt hva som er det.  Svaret til Trump er jo nok at det er FN som er idioter og at hele verden lurer USA. Så da er det vel på tide å melde USA ut av FN. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 3 timer siden #1532 Del Skrevet 3 timer siden (endret) HSV50 skrev (53 minutter siden): For et gigantisk nederlag for Trump at FN stemte ned deres forslag til resolusjon for Ukraina og for Ukraina og EU sitt forslag. Og det er så ekstremt talende at usa nå stemmer sammen med Russland (!!!!) når det gjelder Ukraina. USA ønsker en resolusjon som ikke fordømte Russland og ikke sa noe om Ukraina sine territorielle grenser. Hvis ikke dette er et tegn til Trump at han ikke har verden med seg i sitt «forsøk på å skape fred», vet jeg ikke helt hva som er det.  Ser vel ut som begge resolusjonene gikk gjennom? Ser USAs forslag ble endret av hovedforsamlingen før det gikk gjennom. Endret 3 timer siden av Athod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 3 timer siden #1533 Del Skrevet 3 timer siden Example skrev (8 minutter siden): Svaret til Trump er jo nok at det er FN som er idioter og at hele verden lurer USA. Så da er det vel på tide å melde USA ut av FN. Å melde usa ut av FN er det allerede en republikaner i kongressen som har fremmet lovforslag om faktisk. Og de har jo allerede trukket usa fra menneskerettighetskomiteen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 3 timer siden #1534 Del Skrevet 3 timer siden Athod skrev (3 minutter siden): Ser vel ut som begge resolusjonene gikk gjennom? Nei. Kun den ene. Den andre ble aldri stemt over. USA ønsket at man skulle stemme for den i stedet, men det ble i stedet flertall for Ukraina/europa sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 2 timer siden #1535 Del Skrevet 2 timer siden Må bare få henvise til tråd-tittel, den er virkelig spot on. For også Biden kalte engang dette uvesenet av et menneske for en jævla klovn. Og uten at vi kanskje har tenkt over det, så finnes det sikkert klovner også utenom Trump som er kriminelle monstere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2 timer siden #1536 Del Skrevet 2 timer siden https://www.aftenposten.no/kultur/i/rP4odA/grok-3-mener-elon-musk-og-donald-trump-er-usas-mest-skadelige-personer Dette er litt gøy da. Får se hvor lenge det varer. "Ikke alle medarbeidere i X synes det er i orden at chatboten kommer med disse anklagene mot sjefen og eieren av selskapet. Mandag ble det avslørt at systeminstruksen til Grok 3 hadde tvunget chatboten til å overse kilder som nevner at Elon Musk/Donald Trump sprer desinformasjon." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhilda10 Skrevet 2 timer siden #1537 Del Skrevet 2 timer siden Fryder meg litt over å se venstreradikale her hjemme hisse seg voldsomt opp over at Trump røsker litt tak i hjernevaskede sosialist-land som Norge. USA er på vei mot nye storheter, Europa med Norge er på vei rett ned i avgrunnen. Til Musk og Trump: vi trenger sårt at dere rydder opp litt her i Norge også! Ikke mer woke-galskap og offentlig sløsing. La fornuften seire. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 2 timer siden #1538 Del Skrevet 2 timer siden Gunnhilda10 skrev (3 minutter siden): Fryder meg litt over å se venstreradikale her hjemme hisse seg voldsomt opp over at Trump røsker litt tak i hjernevaskede sosialist-land som Norge. USA er på vei mot nye storheter, Europa med Norge er på vei rett ned i avgrunnen. Til Musk og Trump: vi trenger sårt at dere rydder opp litt her i Norge også! Ikke mer woke-galskap og offentlig sløsing. La fornuften seire. Sosialist-land som Norge er jo det Trump elsker. Et land USA faktisk har et handelsoverskudd til. Jeg er ikke der at jeg vurderer boikott av alt amerikansk. Det er tross alt store forskjeller på amerikanske selskaper av hva de står for. Tesla er uaktuelt for min del. Om noe så er vel boikott av Facebook/Meta noe som eventuelt kan gjøres. Et selskap jeg personlig misliker stadig mer, særlig etter at Zuckerberg bøyde seg for Trump. Problemet er at det foreløpig for min del ikke er gode nok alternativer, og vanen med Facebook og Messenger er vond og vende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 2 timer siden #1539 Del Skrevet 2 timer siden Example skrev (12 minutter siden): Sosialist-land som Norge er jo det Trump elsker. Et land USA faktisk har et handelsoverskudd til. Problemet er at det foreløpig for min del ikke er gode nok alternativer, og vanen med Facebook og Messenger er vond og vende. Det Trump gjør med Amerika nå er den rake motsetningen av sosialisme. Anti Trumperne hevder jo bastant at Trump bedriver diktatur. Nå må dere bestemme dere på hva han er.  Så prinsippet om boikotting sitter altså ikke så dypt, når du fortsatt bruker Facebook pga mangel på alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 1 time siden #1540 Del Skrevet 1 time siden Pjatte skrev (20 timer siden):   Dette er oppbrukt tulleargumentasjon. Beskyldningene om nazihilsen kom ikke av et stillbilde der Musk tilfeldigvis står med hånda i været, det kom av et opptak der han gjør en bevegelse som faktisk er en nazihilsen i all sin prakt. Hvis han ikke hadde noen som helst plan om at det skulle være en nazihilsen, kunne han fint ha ryddet spekulasjonene og kritikken unna ved å gå ut og beklage eller forklare seg. Istedet gikk han rett i strupen på kritikerne og kalte det "dirty tricks" fra dem. Hvorfor er han så lite interessert i å rydde opp i denne "misforståelsen"? Du må gjerne vise til opptak der noen av de andre fra bildene dine slår seg på brystet og hiver ut hånden i en "romersk hilsen" med stram munn, til og med to ganger.  Det kommer an på hvor godt eller vondt du har i viljen din til å lese kontekst. Musk jobber for Trump, da blir alt han sier og gjør tolket på værst tenkelig måte. Da er Musk selvsagt en Nazist. At han en rekke ganger har støttet jøder og Israel med donasjoner og teknologi og i tillegg ikke har historikk for Nazistøtte, ser man da helt og holdent bort ifra. Da er man også på den "trygge", politisk korrekte siden og man varsler også gjerne tydelig på facebook at man selger Teslaen sin for å få kred for nettopp å være på den "riktige politiske siden. (virtue signaling) Den andre gjengen, som nå ser ut til å være langt mer reflekterte, ser gjerne tilbake i tid på mannens handlinger, tidligere uttalelser og politiske motiv. Så tenker de: hvorfor risikerer Musk, en av verdens mest suksessfulle og smarte mennesker, hele sitt rykte og formue fordi han helt plutselig fikk et innfall foran millioner av tv seere til å Nazihilse?? Er det logisk på noe som helst plan? Så hørte vi også da Musk si: "my heart goes out to you!", før han helt tydelige slår hånden til brystet, 'river hjertet ut', før han kaster det ut til publikum. Men du har rett, ser man kun på den fysiske armbevegelsen og tuner ut det han så rett før og alt Musk har gjort og sagt tidligere, så ser det åpenbart ut som en Nazihilsen. Men du tar den koblingen fordi du tenker Trump er den nye Hitler. Og da evner du ikke se an kontekst. Da ser du en isolert handling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå