Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
yamask skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/0VzJkA/trump-kaller-zelenskyj-diktator

Jeg kjenner jeg begynner bli sliten. Og paranoid. Skal han presse på for et nytt valg i Ukraina nå da. Og hvorfor det? For å få inn en prorussisk president i julegave til nye best bud Putin? 

Klassisk Trump. Fikk det ikke som han ville, og er man ikke med han, så er man mot han.

Kjekt at USA har valgt en humørsyk narsisist som president. Dette blir fire lange år.

• Liker 12
Skrevet
Example skrev (7 minutter siden):

Klassisk Trump. Fikk det ikke som han ville, og er man ikke med han, så er man mot han.

Kjekt at USA har valgt en humørsyk narsisist som president. Dette blir fire lange år.

Tror helt ærlig han sitter til han dør. 

• Liker 2
Skrevet
yamask skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner jeg begynner bli sliten. Og paranoid. Skal han presse på for et nytt valg i Ukraina nå da. Og hvorfor det? For å få inn en prorussisk president i julegave til nye best bud Putin? 

Da mener han formodentlig at Churchill også var diktator under andre verdenskrig.

• Liker 2
Skrevet
yamask skrev (52 minutter siden):

og så snakker han hele tiden veldig lett om "hvis Ukraina skal fortsette å eksistere som land" Det er så demonstrerende hvor lite han bryr seg.  Ja, her lukter det kompis med Russland.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
yamask skrev (48 minutter siden):

Han bør tvangsinnlegges på psykiatrisk for stormannsgalskap.

• Liker 7
Skrevet
Perine skrev (15 minutter siden):

og så snakker han hele tiden veldig lett om "hvis Ukraina skal fortsette å eksistere som land" Det er så demonstrerende hvor lite han bryr seg.  Ja, her lukter det kompis med Russland.  

Ja jeg syns vi må slutte "lure på" hvilken side USA er på nå. Ironisk nok siden til en ekte diktator. 

Nå ser jeg for meg at Zelenskyj blir tvunget til å innføre nytt valg som vil bli massivt infiltrert av Russland slik at de ender opp med en pro-russisk president. 

Og så snur Putin seg mot neste land ... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Example skrev (12 timer siden):

Ukraina har jo ikke tapt krigen. Det er bare USAs nye administrasjon med Trump i spissen som presser på for det vil skje.

Nå må Europa ta ansvar for Europa, og det er greit. USA som egentlig vil ha fokus på Asia vil da få mindre støtte til dette. De må nok håndtere Kina mer på egenhånd fremover. Det er en reell konsekvens av dette som skjer.

Hvis man tar steget utenfor Norge tegnes et helt annet bilde enn vi får fra T. Heier & co. Mener ikke at de ikke kan sitt fag, men jeg savner den helhetlige situasjonsanalysen met tanke på tilgjengelige tropper og materiell , samt slitasje og tilgang til nye ressurser.

https://www.pbs.org/newshour/show/experts-analyze-state-of-ukraine-war-2-years-into-russias-invasion

Zelenskys tidligere rådgiver har også innsett dette.. 

(Lenker fjernet pga utroverdig kilde og manglende kildekritikk. Ble poengtert av https://forum.kvinneguiden.no/profile/174494-a-new-man/ som skal ha ros)

Endret av 1365
Lenker fjernet pga utroverdig kilde og manglende kildekritikk
  • Liker 2
Skrevet
HSV50 skrev (6 timer siden):

Du har fått med deg det han sa om Skottland og lovendringen som gjør det ulovlig å be i eget hjem? Som er loddrett løgn, men som passer veldig godt inn i det narrativet Vance ønsker å skape av Europa som er land uten ytringsfrihet, der de kristne blir forfulgt. Og EU-parlamentet er et dyr hvor mennesker ikke har makt? Det Trump (støttet av Vance) gjør er jo å skrive under på presidentordre som stopper bevilgninger gjort av kongressen. Det er som om regjeringen i Norge skulle gi en blank f i hva Stortinget vedtar og bare styre etter hva de selv ønsker! Og nå har han skrevet en presidentordre som sier at det kun er regjeringsadvokaten og presidenten som kan bestemme hva som er lovlig!  Det er helt sikkert veldig mye man kan kritisere Europa og EU for, men når det kommer fra Vance, Trump og Elon så må jeg bare si at det virkelig var den rette raua som feis. 🙄

Ja, takk for påminnelsen. En grov feilfremstilling av en lov som også uten løgn fremstrår svært fiendtlig mot religionsutøvelse. Her er en mer korrekt fremstilling av loven: 

https://rcpolitics.org/praying-in-parts-of-scotland-set-to-become-illegal-as-new-buffer-zone-law-comes-into-force/

Og her en skummel konsekvens av denne (NB: jeg har ikke faktasjekket denne):

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Example skrev (7 timer siden):

Det at det har vært misnøye i USA lenge er det ingen tvil om. Dette bunner i noe så enkelt som at levestandarden til stadig flere amerikanere ikke har blitt bedre på mange tiår. Mange har fått det verre. Ingen av de etablerte politiske partiene har vist evne eller vilje til å gjøre noe med det. Minst av alt republikanerne.

Det Trump er å kanalisere dette sinnet og rette det mot både ytre og indre fiender. Dette er et gammelt triks, med noe mer moderne metoder. Hitler og Mussolini gjorde noe lignende på 20- 30-tallet blant annet.

Ja, omtrent det jeg mente å få frem. Det er synd demokratene har marginalisert seg gjennom fraksjoner og utydelighet. Som i andre tilfeller med slik utvikling har demokratene en stor del av ansvaret for republikanernes vekst. De har rett og slett ikke evnet å respondere (i velgernes øyne) troverdig på denne enorme velgergruppens minsnøye. 

• Liker 1
Skrevet
yamask skrev (1 time siden):

Er ikke sikkert han overlever ut perioden. Dessverre er skaden gjort, han er frontfigur for en bevegelse.

• Liker 1
Skrevet
yamask skrev (26 minutter siden):

Ja jeg syns vi må slutte "lure på" hvilken side USA er på nå. Ironisk nok siden til en ekte diktator. 

Nå ser jeg for meg at Zelenskyj blir tvunget til å innføre nytt valg som vil bli massivt infiltrert av Russland slik at de ender opp med en pro-russisk president. 

Og så snur Putin seg mot neste land ... 

Jeg tror Trump ser mye mer pragmatisk på oppgaven. Hans motivasjon er å stoppe pengesluket. Han skjønner at den korteste veien til sitt mål er å venne seg mot Putin. Jeg har ingen tro på at dette blir noen varig allianse, og at en del av dealen er at Trump vil knuse Russland om de prøver seg på noe lignende. En troverdig trussel med USA ekstreme militære og finansielle overlegenhet. Det er i hvert fall denne retorikken han har benyttet i tidligere konfrontasjoner.

Dette er i hvert fall hva jeg anser som det mest sannsynlige scenarioet. Så får vi følge med på hvordan fasiten blir.

• Liker 1
Skrevet (endret)
yamask skrev (1 time siden):

Grunnlovsstridig å sitte mer enn to perioder. Sagt det blir hans siste. Men han kan jo gå bort i løpet av perioden. 

Endret av 1365
trykket for tidlig på "lagre"
  • Liker 3
Skrevet
UltimateNothing skrev (8 minutter siden):

Er ikke sikkert han overlever ut perioden. Dessverre er skaden gjort, han er frontfigur for en bevegelse.

Project 2025 ?

• Liker 3
Skrevet

Tenker på dette innimellom:

Før han døde sa Snåsamannen dette: 

"– De kommer til å ta ham. Trump blir skutt, sier Gjerstad uten å tidfeste hendelsen noe nærmere"

De "tok" ham ikke sist periode. Vi får se når da. Nå har han hvert fall hisset på seg langt flere enn sist. Tror vanligvis ikke på spådommer som dette, men denne har jeg bittelitt tro på.

Skrevet
xQueenKx skrev (1 minutt siden):

Tenker på dette innimellom:

Før han døde sa Snåsamannen dette: 

"– De kommer til å ta ham. Trump blir skutt, sier Gjerstad uten å tidfeste hendelsen noe nærmere"

De "tok" ham ikke sist periode. Vi får se når da. Nå har han hvert fall hisset på seg langt flere enn sist. Tror vanligvis ikke på spådommer som dette, men denne har jeg bittelitt tro på.

Det var jo to attentatforsøk under valgkampen. Historiens minst omtalte. 

• Liker 3
Skrevet
1365 skrev (2 minutter siden):

Det var jo to attentatforsøk under valgkampen. Historiens minst omtalte. 

Jo, jo. Men de "tok" ham ikke. Om noe, boostet de ham og velgerne hans mer.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Perine skrev (54 minutter siden):

Han bør tvangsinnlegges på psykiatrisk for stormannsgalskap.

Et underlig og antidemokratisk syn påen folkevalgt statsleder, uavhengig av hvilken ideologi vedkommende har. 

Ja, skremmende og absurd. Men representerer folket etter et fritt og åpent valg. 

Endret av 1365
byttet "i" med "etter"
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
xQueenKx skrev (2 minutter siden):

Ja, det er utrolig hvor inkompetente demokratene fremstår som mislykkes når de har de aller fleste nyhetsmedier på sin side. 

• Nyttig 1
Skrevet
xQueenKx skrev (6 minutter siden):

Synd de ikke tok ham. Alle gode ting er tre?

• Liker 1
Skrevet
1365 skrev (2 minutter siden):

Ja, det er utrolig hvor inkompetente demokratene fremstår som mislykkes når de har de aller fleste nyhetsmedier på sin side. 

Hvorfor kaller du demokratene inkompetente?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...