AdonisFFM Skrevet mandag kl 11:56 #821 Del Skrevet mandag kl 11:56 Example skrev (7 minutter siden): Og hva tenker du USA og Russland skal bli enige om å løse? Det vil ikke bli fred uten at Ukraina er med på det, som en av de stridende partene. Situasjonen Trump har satt seg i nå overfor Ukraina så har han ikke så mye pressmiddel igjen heller. Hva skal Ukraina gjøre mener du? Det er selvsagt mulig at den grønne goblin kan overtale EU til å ta over finansieringen, men da har de iallfall fullt ansvar for dette gildet og Trump har fått vasket hendene sine. Hvis han elensky setter seg på bakbeina så er det selvsagt også godt mulig at Trump bare tar sin hatt og går. Da kan han si til sine velgere at han "prøvde iallfall", men nå får EU offisielt ta over denne galskapen. Tipper det vil bli godt mottatt i USA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet mandag kl 11:59 #822 Del Skrevet mandag kl 11:59 Example skrev (13 minutter siden): Det handler om at Russland i utgangspunktet er villige til å ofre mye mer for denne krigen. De blir 40 % av statsbudsjettet på forsvar nå. I Norge har vi slitt med å nå 2 %. Dette blir ikke helt riktig. At NATO-landene skulle bruke mer på forsvar var jo i sin tid greit. Men det var opprinnelig krav om 2% av GDP, ikke av statsbudsjettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet mandag kl 12:02 #823 Del Skrevet mandag kl 12:02 A new man skrev (3 timer siden): Jeg tror Trumps plan er ute nå. Han vil inngå en avtale med Putin og det blir opp til Europa å stille sikkerhetsgarantier/styrker. Det har allerede kommet en forspørsel om hva Norge kan bidra med. Putin får alt han vil og Trump får en «seier». Norge vil het sikkert tromme sammen noen halvsoldater og sende nedover. Espen Barth Eide blir vel sikkert opphisset bare ved tanken på å leke mer verdenspoliti. Og i en evt avtale om styrker vil nok Russland legge ned veto mot tunge våpen og størrelse på avdelinger. Politistyrkenivå høres mest sannsynlig ut. Iallfall blir det mulighet for noen unge gutter å tjene noen kroner for slike oppdrag er jo lukrative. Det at Rubio allerede er nede i Saudi-Arabia indikerer at en avtale nå er halvveis i boks. Detaljer vil selvsagt ikke bli sluppet før Trump og Putin møtes. Det er nok enda en grunn til at SA ble valgt som scene for det er nok begrenset hvor mange journalister og "konsulenter" som vil få mulighet til leke bajas der nede. Det kan fort bli livsvarig fengsel om en ikke innordner seg og for SA er nok dette et veldig stort prestisjeprosjekt. Sikkerhetsapparatet vil nok få mye å gå på for å ivareta trygt og konfidensielt domene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet mandag kl 12:03 #824 Del Skrevet mandag kl 12:03 AdonisFFM skrev (2 minutter siden): Hva skal Ukraina gjøre mener du? Det er selvsagt mulig at den grønne goblin kan overtale EU til å ta over finansieringen, men da har de iallfall fullt ansvar for dette gildet og Trump har fått vasket hendene sine. Hvis han elensky setter seg på bakbeina så er det selvsagt også godt mulig at Trump bare tar sin hatt og går. Da kan han si til sine velgere at han "prøvde iallfall", men nå får EU offisielt ta over denne galskapen. Tipper det vil bli godt mottatt i USA. Forsette å krige. Europa vil måtte ta en enda større del av utgiftene, men for Europas del er det bedre enn at Ukraina taper denne krigen og at Russland bygger seg opp. Rent pragmatisk for Europas side er det mye bedre at Russland er opptatt i Ukraina enn at de får en pause og bygger seg opp nå i perioden hvor Trump er president i USA og sikkerhetsgarantien i praksis ikke er der. Det siste Europa ønsker er en skjør fred på Russlands betingelser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet mandag kl 12:09 #825 Del Skrevet mandag kl 12:09 (endret) Thanos skrev (13 timer siden): Hvor lenge skal Zelensky leke helten som frigjør Ukraina fra det onde Russland, når Europa snart går tom for ammunisjon og bistand? Ukraina kan ikke vinne krigen med makt. Det er realiteten. Nato vet det, USA vet det og Russland vet det. Helt siden krigen startet har Nato og Europa/USA ikke én gang nevnt diplomati. Ikke én gang! Nå Dette er ikke riktig. Europa har vært treige, men det er i gang nå. Produksjonen er satt i gang. Europa kan produsere mye. Tsjekkia organiserer kjøp av ammo. Rheinmetall kjører på nå. Russerne frykter dem såpass at det prøvde å ta livet av daglig leder der. Kongsberg går for fulle mugger og de vil bygge ammofabrikk i Asker. USA har lovet mye som ikke er levert. Frankrike leverer og de setter heller ikke begrensninger på bruken av våpnene. Storbritannia også. Endret mandag kl 12:20 av A new man 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet mandag kl 12:09 #826 Del Skrevet mandag kl 12:09 A new man skrev (8 minutter siden): Dette blir ikke helt riktig. At NATO-landene skulle bruke mer på forsvar var jo i sin tid greit. Men det var opprinnelig krav om 2% av GDP, ikke av statsbudsjettet. Jeg ser jeg rotet litt med tallene der, ja. Likevel, Russland bruker mye mer av sine penger på forsvar enn det for eksempel Norge gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet mandag kl 12:13 #827 Del Skrevet mandag kl 12:13 Example skrev (1 minutt siden): Forsette å krige. Det er lett for folk bak på scenen å forlange at andre skal risikere liv på vegne av dem selv. Spesielt når et flertall av befolkningen i landet det gjelder mer og mer vil ha en fred. Hvorfor er det ikke flere av disse baklandsheltene som drar til Ukraina og melder seg? Hva er det som stopper dem? Om vi får en situasjon hvor Ukraina sier blankt nei til alt og Europa er garantist for fortsatt krig, inkludert finansiering vil det bli STORE endringer i Europa. Til slutt vil det nok bare være den liberale eliten igjen som ikke klager. Jeg tipper det ikke blir lenge med en sånn kurs før AfD, BSW og andre alternativer i Tyskland vil ha tilbake både uavhengighet fra EU og D-marken. EU og den liberale eliten bløffer noe enormt i disse dager. De har INGEN kapasitet til å holde i gang en krig imot Russland. Men om de forsøker er jeg kanskje på en måte tilhenger av det. Skal nok klare meg greit, Thailand er ikke langt unna og min sønn skal jeg nok klare å holde unna forsvaret og en "verneplikt". Det skal bli artig å se hvor mange politikersønner i Norge som vil pakke stridssekken og vifte med flagget. Tipper det blir som i Ukraina at vi vil få en haug med ungdom hvis foreldre er landets "beste borgere" og som vil være trygge fra slike ubehagelige opplevelser. Ja, det er sant, i Norge er det jo full "likestilling" så en må vel regne med døtre som følger også? Vi får vel en del influensere i "strid" med bilder hvor de (med perfekt make-up) holder en M-72 feil vei osv osv.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet mandag kl 12:19 #828 Del Skrevet mandag kl 12:19 Example skrev (3 minutter siden): Jeg ser jeg rotet litt med tallene der, ja. Likevel, Russland bruker mye mer av sine penger på forsvar enn det for eksempel Norge gjør. Ja de gjør det. Jeg tok et dypdykk i tallene før her i tråden. «Rest-NATO» har et GDP som er ti ganger høyere enn Russland. De kan ikke konkurrere om de bruker 100% av statsbudsjettet sitt. Adonis kommer til å tåkelegge dette med sitt pjatt om en utvidet big Mac indeks og kjøpekraftparitet. Det er totalt skivebom. Russerne har ikke råd til å følge Europa hvis vi ruster opp. Nå har de brukt opp lagrene sine i Ukraina også. Fra Orxy: Losses of Armoured Combat Vehicles [Tanks, AFVs, IFVs, APCs, and MRAPs] - 11794, of which: destroyed: 8913, damaged: 368, abandoned: 977, captured: 1536 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet mandag kl 12:23 #829 Del Skrevet mandag kl 12:23 AdonisFFM skrev (5 minutter siden): Det er lett for folk bak på scenen å forlange at andre skal risikere liv på vegne av dem selv. Spesielt når et flertall av befolkningen i landet det gjelder mer og mer vil ha en fred. Hvorfor er det ikke flere av disse baklandsheltene som drar til Ukraina og melder seg? Hva er det som stopper dem? Om vi får en situasjon hvor Ukraina sier blankt nei til alt og Europa er garantist for fortsatt krig, inkludert finansiering vil det bli STORE endringer i Europa. Til slutt vil det nok bare være den liberale eliten igjen som ikke klager. Jeg tipper det ikke blir lenge med en sånn kurs før AfD, BSW og andre alternativer i Tyskland vil ha tilbake både uavhengighet fra EU og D-marken. EU og den liberale eliten bløffer noe enormt i disse dager. De har INGEN kapasitet til å holde i gang en krig imot Russland. Men om de forsøker er jeg kanskje på en måte tilhenger av det. Skal nok klare meg greit, Thailand er ikke langt unna og min sønn skal jeg nok klare å holde unna forsvaret og en "verneplikt". Det skal bli artig å se hvor mange politikersønner i Norge som vil pakke stridssekken og vifte med flagget. Tipper det blir som i Ukraina at vi vil få en haug med ungdom hvis foreldre er landets "beste borgere" og som vil være trygge fra slike ubehagelige opplevelser. Ja, det er sant, i Norge er det jo full "likestilling" så en må vel regne med døtre som følger også? Vi får vel en del influensere i "strid" med bilder hvor de (med perfekt make-up) holder en M-72 feil vei osv osv.. Ukraina selv ønsker jo ikke en fred som ikke kan vare. Det er jo det det handler om. Det handler ikke om å tvinge dem til å krige. Når det gjelder AfD og det tyske valget så tror jeg ikke det er så heldig for dem det som skjer nå. Ikke at de vil få noen innflytelse uansett, men velgerne må jo bli skremt av det som skjer. Trump, Musk og Vance innbyr ikke akkurat til nye velgergrupper i Europa akkurat nå. Selv om de allerede radikaliserte jubler. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet mandag kl 12:32 #830 Del Skrevet mandag kl 12:32 Example skrev (Akkurat nå): Ukraina selv ønsker jo ikke en fred som ikke kan vare. Det er jo det det handler om. Det handler ikke om å tvinge dem til å krige. Når det gjelder AfD og det tyske valget så tror jeg ikke det er så heldig for dem det som skjer nå. Ikke at de vil få noen innflytelse uansett, men velgerne må jo bli skremt av det som skjer. Trump, Musk og Vance innbyr ikke akkurat til nye velgergrupper i Europa akkurat nå. Selv om de allerede radikaliserte jubler. Det er nok en økende forskjell på hva UKRAINA eller elensky krympende klikk ønsker. Ikke at det betyr så mye for uten ekstern støtte og ikke om 3 måneder, så vil de fortsette å miste liv&land. Det er bare 4 dager til valget i Tyskland. Ikke mye som vil endre seg nå. Det er klart at de andre partiene vil fortsette å vende dem ryggen, men det vil jo bare fortsette å øke deres oppslutning. Skikkelig artig blir det når neste eurokrat vil fortelle det Tyske folk at de må forberede seg på å vende nesa mot Østen og stramme livreima for å finansiere det. De etablerte partiene går altså inn i en valginnspurt hvor de har lite annet å tilby velgerne enn ENDA MER økonomisk nedtur. Og i bakgrunnen har vi tollbarrierer og handelskrig samt døende tungindustri. Jeg tror nok ikke AfD sliter mest i disse dager 😇 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet mandag kl 14:03 #831 Del Skrevet mandag kl 14:03 AdonisFFM skrev (1 time siden): Det er nok en økende forskjell på hva UKRAINA eller elensky krympende klikk ønsker. Ikke at det betyr så mye for uten ekstern støtte og ikke om 3 måneder, så vil de fortsette å miste liv&land. Det er bare 4 dager til valget i Tyskland. Ikke mye som vil endre seg nå. Det er klart at de andre partiene vil fortsette å vende dem ryggen, men det vil jo bare fortsette å øke deres oppslutning. Skikkelig artig blir det når neste eurokrat vil fortelle det Tyske folk at de må forberede seg på å vende nesa mot Østen og stramme livreima for å finansiere det. De etablerte partiene går altså inn i en valginnspurt hvor de har lite annet å tilby velgerne enn ENDA MER økonomisk nedtur. Og i bakgrunnen har vi tollbarrierer og handelskrig samt døende tungindustri. Jeg tror nok ikke AfD sliter mest i disse dager 😇 Vil Ukraina det? Tror nok det er ønsketenkning (utrolig nok) fra din side at Ukraina vil tape mer og mer. Hvis Russland går inn for fred nå er det jo grunner for det, og det er neppe fordi Putin synes det går spesielt bra nå. Ja, nettopp det er fire dager til valget. Det er ingenting som tilsier at AfD vil få noen innflytelse på bakgrunn av de resultatene de ligger an til å få. Tollbarrierer mot USA blir det nok uansett. Den økonomiske nedturen du sikter til vil også være et resultat av Trunps politikk. Hele verden økonomisk vil lide av hans tollmurer. Spesielt hans egne innbyggere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet mandag kl 16:03 #832 Del Skrevet mandag kl 16:03 https://www.romaniajournal.ro/amp/society-people/law-crime/financial-times-trump-admin-pressures-romania-on-tate-brothers/ Dette var nytt lavmål, men kan man bli forundret mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet mandag kl 17:22 #833 Del Skrevet mandag kl 17:22 Den Russiske forsvarsindustrien er STORT SETT BYGD OPP nasjonalt. Kjøpekraften i Russland er nå 5. størst i verden, noe som forklarer deres økonomiske styrke med hensyn til innenriks-utgifter. BNP er jo ganske samnenlignbar med hele Norden, men der sistnevnte er HELT avhengig av import, er Russland selvforsynt. Dette blir jo spesielt viktig når en krig er satt i gang, men også skaper stabilitet i fredstid. Når en i tillegg tar med at både Kina og India er på vei til å basere seg mer på vareutveksling via egne betalingssystemer og deres satelittland så er en overveldende del av verden på vei mot finansiell uavhengighet. Det er vel usikkert om Trump en gang vet at Kina er BRICS-medlem, men det virket jo som han IKKE visste det i en tale for to dager siden. Det siste tror jeg nok nærmest må være å spille dum, for jeg har inntrykk av at han begynner å skjønbe mer. Hvis det går som det gjør nå og USA vil forsøke å normalisere forhold til Russland på et bredt område, så vil tilstanden til strutsehodene i Europa nok bli enda mer surrete. Tollbarrierer imot Europa, mens sistnevnte vil prøve å militarisere vil nok raskt lede til flere oppfølgere til Brexit. Ønsker egentlig militarisering av Europa velkommen, for det vil bli slik en gigantisk fiasko at det "grønne skiftet" virker som rasjonell politikk i sammenligning. Kan nok bli tøffere økonomiske tider for mange svake grupper, så deefor vil jeg helst IKKE at dette skal skje. Unner ingen å lide fordi liberale fantaster skal koke opp enda et forvirret prosjekt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 18:00 #834 Del Skrevet mandag kl 18:00 AdonisFFM skrev (37 minutter siden): Den Russiske forsvarsindustrien er STORT SETT BYGD OPP nasjonalt. Kjøpekraften i Russland er nå 5. størst i verden, noe som forklarer deres økonomiske styrke med hensyn til innenriks-utgifter. BNP er jo ganske samnenlignbar med hele Norden, men der sistnevnte er HELT avhengig av import, er Russland selvforsynt. Dette blir jo spesielt viktig når en krig er satt i gang, men også skaper stabilitet i fredstid. Når en i tillegg tar med at både Kina og India er på vei til å basere seg mer på vareutveksling via egne betalingssystemer og deres satelittland så er en overveldende del av verden på vei mot finansiell uavhengighet. Det er vel usikkert om Trump en gang vet at Kina er BRICS-medlem, men det virket jo som han IKKE visste det i en tale for to dager siden. Det siste tror jeg nok nærmest må være å spille dum, for jeg har inntrykk av at han begynner å skjønbe mer. Hvis det går som det gjør nå og USA vil forsøke å normalisere forhold til Russland på et bredt område, så vil tilstanden til strutsehodene i Europa nok bli enda mer surrete. Tollbarrierer imot Europa, mens sistnevnte vil prøve å militarisere vil nok raskt lede til flere oppfølgere til Brexit. Ønsker egentlig militarisering av Europa velkommen, for det vil bli slik en gigantisk fiasko at det "grønne skiftet" virker som rasjonell politikk i sammenligning. Kan nok bli tøffere økonomiske tider for mange svake grupper, så deefor vil jeg helst IKKE at dette skal skje. Unner ingen å lide fordi liberale fantaster skal koke opp enda et forvirret prosjekt. Hvordan er arbeidstidene i de russiske trollfabrikkene? Tror ikke du får nok i timelønn. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deu Skrevet mandag kl 18:03 #835 Del Skrevet mandag kl 18:03 Perine skrev (På 22.1.2025 den 14.34): Det surrer ofte noen tanker rundt i hodet når man sitter i godstolen med strikketøyet og hører på radioen.. Hver dag, nye påfunn. Hvordan kan en gal, ond mann få så mye makt? Hans medhjelpere er jo ikke bedre. I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering, i går ville han ta Panamakanalen, like før var det Grønland. Musk gjorde nazihilsen, det ble i hvert fall oppfattet slik av mange. Grensene skal stenges, statsborgerskap ved fødsel skal fjernes. Straffetoll på utenlandske varer, drit i handelsavtaler. Oljen skal flyte, milliarder til KI og i lommene på Musk og den slags. Ord og uttrykk som kan høres i media, er oligarker og kleptokrati. I første omgang ser han ut til å nyte ødeleggelsen av forrige presidents samfunnsendringer, så går han løs på alle svake grupper. Likestilling blir et fremmedord. Hvor mye kan en president misbruke sin høyreekstreme overmakt? I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering: Tja, mye av dette viser seg å være svada. Flere milliarder av kroner som ikke kan dokumenteres. Tidligere leder har gått ut på nasjonalt tv og sagt selv at det var store utfordringer med dokumentasjonen. Flere overføringer hadde mindre dokumentasjonskrav enn dersom et amerikansk selskap skulle kjøpt en datamus.. Og her er det snakk om MILLIONER av dollar?! Hvordan endte terrorgrupper i midtøsten opp med utstyr som var øremerket land i Afrika?!?! Helt sinnsykt skremmende hvor lite krav som ble stilt til gruppene som fikk disse pengene. Grensene skal stenges, statsborgerskap ved fødsel skal fjernes: Hvis foreldrene dine har løyet og forfalsket papirer for å komme seg inn i landet (Fordi ellers hadde de aldri kommet inn), så må de jo ut.. Dokumentasjonsforfalsking er svært ulovlig. De store kriminelle problemene stammer jo fra nettopp dette.. Straffetoll på utenlandske varer: Avgifter på utenlandske varer er det en haug av land som har. Koster selskaper i Norge opptil 25% for å ta inn varer fra utlandet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet mandag kl 19:12 #836 Del Skrevet mandag kl 19:12 AdonisFFM skrev (1 time siden): Den Russiske forsvarsindustrien er STORT SETT BYGD OPP nasjonalt. Kjøpekraften i Russland er nå 5. størst i verden, noe som forklarer deres økonomiske styrke med hensyn til innenriks-utgifter. Dokumentasjon på det? AdonisFFM skrev (1 time siden): Kan nok bli tøffere økonomiske tider for mange svake grupper, så deefor vil jeg helst IKKE at dette skal skje. Unner ingen å lide fordi liberale fantaster skal koke opp enda et forvirret prosjekt. Du snakker negativt om "liberale" i hvert eneste innlegg. Hva legger du i det begrepet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet mandag kl 19:13 #837 Del Skrevet mandag kl 19:13 Katten.2.0 skrev (1 time siden): Hvordan er arbeidstidene i de russiske trollfabrikkene? Tror ikke du får nok i timelønn. Taksten er vel fortsatt 30 sølvpenger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet mandag kl 19:13 Forfatter #838 Del Skrevet mandag kl 19:13 Deu skrev (1 time siden): I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering: Tja, mye av dette viser seg å være svada. Flere milliarder av kroner som ikke kan dokumenteres. Tidligere leder har gått ut på nasjonalt tv og sagt selv at det var store utfordringer med dokumentasjonen. Flere overføringer hadde mindre dokumentasjonskrav enn dersom et amerikansk selskap skulle kjøpt en datamus.. Og her er det snakk om MILLIONER av dollar?! Hvordan endte terrorgrupper i midtøsten opp med utstyr som var øremerket land i Afrika?!?! Helt sinnsykt skremmende hvor lite krav som ble stilt til gruppene som fikk disse pengene. Grensene skal stenges, statsborgerskap ved fødsel skal fjernes: Hvis foreldrene dine har løyet og forfalsket papirer for å komme seg inn i landet (Fordi ellers hadde de aldri kommet inn), så må de jo ut.. Dokumentasjonsforfalsking er svært ulovlig. De store kriminelle problemene stammer jo fra nettopp dette.. Straffetoll på utenlandske varer: Avgifter på utenlandske varer er det en haug av land som har. Koster selskaper i Norge opptil 25% for å ta inn varer fra utlandet. Jeg tror ikke at alt og alle er kriminelle, selv om svindel forekommer. VGs tegner illustrerer virkningen av straffetoll. Det vedtas nå av Trump i stor stil mot både allierte og fiender. Det kan lett slå tilbake på en selv: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet mandag kl 19:31 #839 Del Skrevet mandag kl 19:31 Supernaut skrev (15 minutter siden): Dokumentasjon på det? Du snakker negativt om "liberale" i hvert eneste innlegg. Hva legger du i det begrepet? Verdensbanken sine data fra Oktober viser Russland som 5. Største i verden på PPP. 1. Kina 2. USA 3. EU 4. India 5. Russland. --------------------- "liberale" styreordninger er vel de aller fleste land i Vesten med noen hederlige unntak. Jeg regner med at du ikke trenger ideologien forklart? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deu Skrevet mandag kl 19:32 #840 Del Skrevet mandag kl 19:32 Perine skrev (16 minutter siden): Jeg tror ikke at alt og alle er kriminelle, selv om svindel forekommer. VGs tegner illustrerer virkningen av straffetoll. Det vedtas nå av Trump i stor stil mot både allierte og fiender. Det kan lett slå tilbake på en selv: VG mente jo Trump var totalt på bærtur i 2012 når han snakket om svenske tilstander. Tar vel noen år, så innser de at han hadde rett 🤭 Ville ikke vært første gang! Tariff og toll øker priser på utenlandske varer og akkurat toll er vi i Norge meget glade i! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå