Sportydame Skrevet i går, 19:46 #701 Del Skrevet i går, 19:46 yamask skrev (31 minutter siden): Ja sorry du har rett, jeg hadde et svakt øyeblikk der fristelsen tok overhånd 😅 @Hersketeknikk.com😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet i går, 20:00 #702 Del Skrevet i går, 20:00 Sportydame skrev (11 minutter siden): @Hersketeknikk.com😉 Jeg ønsker ikke at tråden skal bli stengt pga avsporing og usaklighet men det var da vitterlig ikke en hersketeknikk 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet i går, 20:02 #703 Del Skrevet i går, 20:02 Sportydame skrev (16 minutter siden): @Hersketeknikk.com😉 Venter fortsatt på begrunnelsen, jeg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet i går, 20:12 #704 Del Skrevet i går, 20:12 Sportydame skrev (1 time siden): Det fine var at Jensemann visstnok hadde en hyggelig samtale med Vance idag 🥰 Det fremstod til og med som at de på en måte var enige 😇 Jensemannn vil gjøre det han får beskjed om. Han kjenner sin plass. Og er flink til å selge seg som en "statsmann". Ellers artig hvordan Trump har i dag trollet media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet i går, 20:25 #705 Del Skrevet i går, 20:25 AdonisFFM skrev (8 minutter siden): Jensemannn vil gjøre det han får beskjed om. Han kjenner sin plass. Og er flink til å selge seg som en "statsmann". Ellers artig hvordan Trump har i dag trollet media. Jeg tror Jensemann - først og fremst fikk hans NAtO lederskap pga kompetanse - så hadde han noen forpliktelser han måtte innfri - nå er han litt løsere i snippen og siden han er en likandes fyr MED kompetanse er han en veldig god forhandler med Trump/Vance på Norges vegne..nok en grunn til å stå utenfor EU/Brussel. 😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet i går, 22:13 #706 Del Skrevet i går, 22:13 https://www.huffpost.com/entry/elon-musk-doge-posts-classified-data_n_67ae646de4b0513a8d767112 "Elon Musk’s team at the so-called Department of Government Efficiency has posted classified information about the size and staff of a U.S. intelligence agency on its new website, raising bigger concerns about where Musk’s programmers got this information and what they are doing with it." Hvor lenge skal de få holde på? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet i går, 22:16 #707 Del Skrevet i går, 22:16 A new man skrev (På 13.2.2025 den 15.28): Jeg kan lese, det er undervurdert. I sum er dette nær sagt alt Putin vrikk til krig for. Du tror du er smart haha. Bare vent noen mnd så forstår sikkert du også. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet i går, 22:20 #708 Del Skrevet i går, 22:20 A new man skrev (3 timer siden): Vi får prøve å vise at vi er bedre. Det kommer stadig personangrep når de er tomme for argumenter, når vi ikke faller for alt den høyreekstreme eller venstreekstreme bullshiten. Stay strong *sitte på hendene* frivis skrev (3 minutter siden): Du tror du er smart haha. Bare vent noen mnd så forstår sikkert du også. 😁 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet i går, 22:34 #709 Del Skrevet i går, 22:34 Venstre ekstremistene her vil helst glemme denne tråden om noen måneder. Det er sånn de holder på. Snakker kun om fremtiden, og når den ikke blir sånn, så vil dem ikke se hva dem har sagt. Håper aldri denne tråden blir slettet, så vi kan klistre den oppi ansiktet hver dag resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet i går, 22:38 #710 Del Skrevet i går, 22:38 Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Venter fortsatt på begrunnelsen, jeg. Trykk på brukernavnet mitt så får du opp "Latest News". Dette vet du - du vil bare provosere La forøvrig ut en link med Barten der han sammenligner Atomkrig med det grønne skiftet....venter i spenning på kommentarer...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet i går, 22:49 #711 Del Skrevet i går, 22:49 Sportydame skrev (5 minutter siden): Trykk på brukernavnet mitt så får du opp "Latest News". Dette vet du - du vil bare provosere La forøvrig ut en link med Barten der han sammenligner Atomkrig med det grønne skiftet....venter i spenning på kommentarer...... Hva? Jeg lurer på hvilket informasjonsgrunnlag og hvilke tolkninger du gjør når du sier at ~80 år med dedikert arbeid fra USA innen soft power indirekte er bortkastet da du legger til grunn at det ikke virker. Pleier du å kunne gå gjennom hele livet og uttale deg bastant om komplekse mekanismer uten å noensinne måtte redegjøre for dem? Det er særdeles merkverdig at du ber meg lese alle innleggene dine for å tolke meg fram til hvordan du har endt opp med denne konklusjonen. Normal kutyme er å underbygge ens egne påstander. Dette er jo bare uredelig. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23 timer siden #712 Del Skrevet 23 timer siden Katten.2.0 skrev (6 minutter siden): Hva? Jeg lurer på hvilket informasjonsgrunnlag og hvilke tolkninger du gjør når du sier at ~80 år med dedikert arbeid fra USA innen soft power indirekte er bortkastet da du legger til grunn at det ikke virker. Pleier du å kunne gå gjennom hele livet og uttale deg bastant om komplekse mekanismer uten å noensinne måtte redegjøre for dem? Det er særdeles merkverdig at du ber meg lese alle innleggene dine for å tolke meg fram til hvordan du har endt opp med denne konklusjonen. Normal kutyme er å underbygge ens egne påstander. Dette er jo bare uredelig. Du underbygger egentlig alt jeg sa tidligere - les siste artikkelen om Barten om du egentlig er interessert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23 timer siden #713 Del Skrevet 23 timer siden Sportydame skrev (2 minutter siden): Du underbygger egentlig alt jeg sa tidligere - les siste artikkelen om Barten om du egentlig er interessert 😊 Jeg begynner å tro du troller. Har aldri vært borti noen som er så kategorisk i mot å underbygge egne påstander, samtidig som de kommer i høyt tempo. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23 timer siden #714 Del Skrevet 23 timer siden Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Jeg begynner å tro du troller. Har aldri vært borti noen som er så kategorisk i mot å underbygge egne påstander, samtidig som de kommer i høyt tempo. Du begynner å nærme deg nå -men jeg trolletr ikke -er bare på ferie og switcher veldig raskt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 23 timer siden Forfatter #715 Del Skrevet 23 timer siden yamask skrev (58 minutter siden): https://www.huffpost.com/entry/elon-musk-doge-posts-classified-data_n_67ae646de4b0513a8d767112 "Elon Musk’s team at the so-called Department of Government Efficiency has posted classified information about the size and staff of a U.S. intelligence agency on its new website, raising bigger concerns about where Musk’s programmers got this information and what they are doing with it." Hvor lenge skal de få holde på? Det er jo alvorlig, både at de har skaffet seg til gang til klassifisert informasjon, og at de deler det. Godt at det ikke var funnet tilsvarende overtramp vedr. de andre etterretningsorganisasjonene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 14 timer siden #716 Del Skrevet 14 timer siden Hva skjer i Gaza i dag? Det hadde vært freit med en dag hvor fred og banebrytende gjennombrudd skjer. En kan jo ha tro. Trump sover vel nå, men vi får se når han våkner for da er jo "tidsfristen" ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 14 timer siden #717 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Selvfølgelig er det alvorlig, men det er faktisk det de ble valgt på. De har vært helt tydelig hele veien på at de ville revolusjonere det amerikanske statsapparatet og at Musk skulle være en viktig del av det arbeidet. Jeg skjønner virkelig ikke alt dette snakket om at akkurat dette er udemokratisk når de gjør nøyaktig det de sa de ville gjøre. Folket var drittlei de som satt med makten fra før og ville bytte de ut. At de byttet de ut med noen som sannsynligvis ikke er noe bedre for så være, dette er det de ønsket. Endret 14 timer siden av Athod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 14 timer siden #718 Del Skrevet 14 timer siden I et (fortsatt) voksende polarisert klima i USA mellom de rød og de blå er det ikke slik at "moderate" stemmer ikke eksisterer. Disse drukner bare iblant hovedstrømningene. Hadde de blå fått sin profil som valgets vinner ville nok atmosfæren vært like spent imellom partene. Hovedforskjellen ville nok vært på utenriksplanet. Istedenfor en situasjon med frustrasjon hos den liberale 10-15% av verden ville det vært bare fryd og gammen der. Samtidig hadde nok tonen hos flertallet i resten av verden vært motsatt. I dag har vi en status hvor det er stort sett motstand imot Trump fra den liberale og rike korporate del av Vesten; mens større aktører som Kina, India og Russland enten er entusiastiske eller i beste fall lunkne. Fortsatt mener jeg det for det meste dreier seg om støy. For det STORE temaet for USA og verden handler jo egentlig om økonomisk og geopolitisk tautrekking. Akkurat som Biden, så velger Trump-administrasjonen en avvisende, nærmest banal trivialisering av BRICS og den stødige avviklingen av neokolonialismen som skjer i store deler av verden. Så i bunn og grunn forsøker Trump å håndtere mange av de nest største utfordringene, mens hovedutfordringene fortsatt ikke blir sett på. Clinton -> Bush -> Obama -> Biden -> Trump. Maktkampen imellom de blå og de røde handler mest om hvem som skal være leder av en klubb med et (for det meste) fastsatt program hvor utenforstående ofte (som med liberale Europeere) tror de har mye å si fra eller til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 14 timer siden #719 Del Skrevet 14 timer siden https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/OoXLL1/trumps-usa-er-potensielt-oedeleggende-for-smaastaten-norge Det ble avholdt et «krisemøte» mellom Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Latvia og Litauen i går. Det er jo bra med et tett samarbeid, men en slik allianse vil bli for liten. Selv et «rest-NATO» vil aldri bli en sterkere militærmakt enn nr tre i verden, nr fire hvis Russland får rustet opp igjen. Jeg synes det er rart at Kina ville tillate det. I en verdensorden med den sterkestes rett burde de to andre kvitte seg med Russland? Artikkelen nevner et samarbeid med Kina. Kina er kanskje på papiret det minste av de tre ondene. Handel og utvikling, ingen okkupasjon og selvstyre? Ni hao! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13 timer siden #720 Del Skrevet 13 timer siden Ubiquiti skrev (16 timer siden): Som forventet gikk alt jeg skrev fullstendig over hodet på deg. Jo, det er dette som nå skjer som amerikanerne gikk til valg på. For øvrig må du faktisk bare gå tilbake til innlegget du her svarer på og prøve igjen. Der ble også Hitler-kortet trukket, takk Goodwin. Jeg tror ikke egentlig jeg gidder dette noe mer. Å "debattere" på et internettforum er ikke noe som er viktig lenger. Se første innlegg i tråden: "hører på radioen om..". Der er problemet til 90% av de i tråden her. Hva gikk over hodet på meg? Jeg skjønner at du liker Trump. Jeg skjønner at du tenker at det er greit å forkaste et demokrati når man er demokratisk valgt. Og ja, det var nettopp det Hitler gjorde. Derav sammenligningen. Jeg kunne fint funnet mange andre likheter mellom de to, men det er ikke poenget her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå