A new man Skrevet 1. februar #321 Del Skrevet 1. februar Nå skal kritiske media få begrenset sin tilgang til det offentlige. Liten sak, men det kommer kanskje mer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. februar #322 Del Skrevet 1. februar Ganske vanlig strategi å gi dårlige nyheter på fredager. Flere ansatte i Justisdepartementet har fått sparkene fordi de gjorde jobben sin som aktor, men var så uheldige å få tildelt sakene med opprørere i Kongressen. https://www.theguardian.com/us-news/2025/feb/01/trump-purge-at-justice-department-of-january-6-prosecutors-and-threat-to-fbi-agents Noe sier meg det blir juridiske etterspill her. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. februar #323 Del Skrevet 1. februar https://www.aftenposten.no/verden/i/pPx14G/reuters-musk-har-tatt-kontroll-over-usas-offentlige-hr-etat-stenger-statsansatte-ute-fra-systemer Fy søren altså, hva er det vi er vitne til? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. februar #324 Del Skrevet 1. februar yamask skrev (3 minutter siden): https://www.aftenposten.no/verden/i/pPx14G/reuters-musk-har-tatt-kontroll-over-usas-offentlige-hr-etat-stenger-statsansatte-ute-fra-systemer Fy søren altså, hva er det vi er vitne til? Det er jo en endeløs strøm av saker og kaos. Oppi alt, det er ikke noe å si på arbeidskapasiteten til T&M. Utbruddet av fugleinfluensa og stopp av vitenskapelig informasjon om det virker som enda ett sirkusnummer: https://edition.cnn.com/2025/01/30/health/bird-flu-mmwr-pause-trump-kff-partner/index.html 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. februar #325 Del Skrevet 1. februar AdonisFFM skrev (4 timer siden): den dramatiske inngrepen i handel&økonomi som nå ser ut til å ta form. Jeg tror Trump er temmelig stresset over økonomien Alle er klar over det. Det vil skap kaos på kort sikt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. februar #326 Del Skrevet 1. februar A new man skrev (3 minutter siden): Det er jo en endeløs strøm av saker og kaos. Oppi alt, det er ikke noe å si på arbeidskapasiteten til T&M. Utbruddet av fugleinfluensa og stopp av vitenskapelig informasjon om det virker som enda ett sirkusnummer: https://edition.cnn.com/2025/01/30/health/bird-flu-mmwr-pause-trump-kff-partner/index.html Det er ikke til å tro! Det har kun gått 2 uker og folk er helt utslitte. Ser flere og flere Trumpsupportere stå frem i sosiale medier og sier de angrer. Mange av de forstår først nå hvor skadelig og dyr denne straffetollen blir for dem personlig. Særlig de med små bedrifter som MÅ importere. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 1. februar #327 Del Skrevet 1. februar Jeg tror at uansett hvor mye slanking som gjøres er det neppe særlig hjelpsomt uten en tilsvarende økonomisk vekst OG opprettholdelse av dollarveldet. Det blir utrolig krevende. All kutt av bistand er noe som muligens ikke vil ramne mange av mottagerland mye, for med disse midlene følger ofte krav. Og NGO'ene er vel ikke akkurat bare involvert i konstruktive ting. Her er det nok mange filantropiske individer som utnytter systemet. USA har bare blitt mer og mer beskattet siden inntektstskatten ble innført i 1913. Det blir derfor spennende å se om en omlegging av den økonomiske strukturen vil gjøre ting verre. Mindre penger til staten er nok uansett vitalt om en skal få gjeld og underskudd for å skatte folk mer tror jeg ikke folket der tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 1. februar Forfatter #328 Del Skrevet 1. februar Jeg hørte en kort stund på nyheter i dag, og der gjentok han det med toll på utenlandske varer. Han nevnte også at det også ville komme toll på varer fra EU, fordi de hadde behandlet Amerika så forferdelig. Han hevner seg jo på alt og alle. Hele verden er jo full av handelsavtaler med den ene og den andre, og det er polititiske hensyn og alt mulig. Med all denne rystingen i forholdene landene imellom, skapes det unødvendig mye frykt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 1. februar #329 Del Skrevet 1. februar A new man skrev (2 timer siden): Alle er klar over det. Det vil skap kaos på kort sikt? Santidig går jo den Europeiske bilindustrien enda verre tider i møte. Ja, på kort sikt blir det nok veldig utfordrende. En visjonær politikk, men definitivt vågalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 1. februar #330 Del Skrevet 1. februar Perine skrev (3 minutter siden): Jeg hørte en kort stund på nyheter i dag, og der gjentok han det med toll på utenlandske varer. Han nevnte også at det også ville komme toll på varer fra EU, fordi de hadde behandlet Amerika så forferdelig. Han hevner seg jo på alt og alle. Hele verden er jo full av handelsavtaler med den ene og den andre, og det er polititiske hensyn og alt mulig. Med all denne rystingen i forholdene landene imellom, skapes det unødvendig mye frykt. EU vil slite betydelig mer med dette enn Mexico og Kanada. Og hvis USA dumper Ukraina på EU skal det bli artig å se effekten av dette. Allerede nå er det jo snakk blant noen i om å revurdere gassimport fra Russland som ledd i en fredspakke. Avspenning med Øst kan redde mye av den selvpålagte krisen i EU og jeg tror ikke de er særlig lystne på å opprettholde dette uten USA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 1. februar #331 Del Skrevet 1. februar A new man skrev (3 timer siden): Nå skal kritiske media få begrenset sin tilgang til det offentlige. Liten sak, men det kommer kanskje mer? Det handler nok mer om at det skal gis plass til flere mediakilder. Politico, for eksempel, har vel ikke noen større tilskuerskare enn Breitbart og NY Post er vel den røde versjon av NY Times? De siste årene har jo mer og mer forskjellige media dukket opp, så med mindre en skal utvide pressesal, så virker dette fornuftig. NBC/NPR dekker jo stort sett ting med samme vinkling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 1. februar #332 Del Skrevet 1. februar AdonisFFM skrev (1 time siden): EU vil slite betydelig mer med dette enn Mexico og Kanada. Og hvis USA dumper Ukraina på EU skal det bli artig å se effekten av dette. Jeg rett og slett vi burde la Russland få mye av viljen sin i Ukraina, og raskt søke samarbeid med dem. Saken er at vi har lite å tilføre USA men faktisk ganske mye å tilføre Russland. Vi vet masse om amerikanske våpen, vi er bedre utviklet enn dem teknologisk også videre. Vi trenger egentlig bare noe som kan nuke eventuelle fiender som kommer for å "ta oss", og det kan Russland fikse minst like bra som USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 1. februar #333 Del Skrevet 1. februar (endret) Russland er konkurs og utrolig vanstyrt. Skal man først søke seg andre steder så er det vel Kina som gjelder. Vi trenger ikke være en vasall under vasallen. Nei da. Det går helt fint uten. Canada har allerede tatt kontakt. Det kan bli et fint tilskudd til det indre marked i EU/EØS. Endret 1. februar av A new man 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. februar #334 Del Skrevet 1. februar (endret) AdonisFFM skrev (15 timer siden): Tja, det er vel nok av folk med ansvar på begge sider og på mange måter er vel det rød og blå teamet like ansvarlig for problemer som HAp her hjemme. Nei, det er bare repugnikanere som bevisst går inn for å få folk drept. Sitat Når det gjelder spesifikt å "starte kriger" har vel det blå teamet temmelig mye mer på samvittigheten i moderne tid. De blå? Du mener demokratene? Nei, det er repugnikanerne igjen. Irak, Afghanistan, osv. Endret 1. februar av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 2. februar #335 Del Skrevet 2. februar Nå svarer både Canada og Mexico. Kanadiske myndigheter sier at under én prosent av den ulovlige innvandringen og fentanylsmuglingen kommer via Canada, og kanadierne skjønner ikke hvorfor de skal straffes. Nå har handelskrigen offisielt startet – dette går mye fortere til helvete enn jeg hadde trodd og fryktet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 2. februar #336 Del Skrevet 2. februar Jeg tenker på Cæsar og Romerriket når jeg leser om Trump. Spent på hva som blir konsekvensene av tollen nå og kanskje amerikanerne begynner å oppfatte at dette vil få konsekvenser for dem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. februar #337 Del Skrevet 2. februar Pawn Hearts skrev (1 time siden): Nå svarer både Canada og Mexico. Kanadiske myndigheter sier at under én prosent av den ulovlige innvandringen og fentanylsmuglingen kommer via Canada, og kanadierne skjønner ikke hvorfor de skal straffes. Nå har handelskrigen offisielt startet – dette går mye fortere til helvete enn jeg hadde trodd og fryktet. Argumentene mtp toll ovenfor Canada har aldri gitt noen mening, tror nesten bare han er ærlig når han sier at toll er et av hans favorittord. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 2. februar #338 Del Skrevet 2. februar Pawn Hearts skrev (2 timer siden): Nå svarer både Canada og Mexico. Kanadiske myndigheter sier at under én prosent av den ulovlige innvandringen og fentanylsmuglingen kommer via Canada, og kanadierne skjønner ikke hvorfor de skal straffes. Nå har handelskrigen offisielt startet – dette går mye fortere til helvete enn jeg hadde trodd og fryktet. Jeg skjønner virkelig ikke hva han tenker med denne tollen mot Canada. De har vært så nære allierte og handelspartnere, at dette virkelig er en utrolig dårlig idé. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 2. februar #339 Del Skrevet 2. februar (endret) Nordea-strateg Joachim Bernhardsen sier til E24 at Trumps handelskrig trolig får rentekonsekvenser for Norge, blant annet på grunn av at kronen trolig vil svekke seg mot dollaren og at renten i USA kan komme til å gå opp. – Hvis markedsrentene i USA kommer opp og det blir færre eller ingen rentekutt der, så er det noe som isolert sett trekker mot høyere renter i Norge, sier Bernhardsen. Eksperter om Trumps straffetoll: Blir høyere priser Endret 2. februar av Blått 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. februar #340 Del Skrevet 2. februar Eneste jeg tenker nå er at dette kan ikke ende bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå