AnonymBruker Skrevet 25. januar #161 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 18.22): Helt ærlig: jeg har begge deler, og jeg syns det er koselig å tenke på at jeg og hun eldste kan gjøre «dameting» når hun blir voksen (hun er tenåring nå). Dra på helgetur osv. Vi er litt lik på noen områder. Men gutten min er den av barna som egentlig er koseligst. Han er mest omsorgsfull, bare god og skjønn, rett og slett. Jeg føler meg på noen måter aller nærmest ham. Jeg føler meg utrolig takknemlig for å være mamma til en gutt som ham. Mellomste (jente, også tenåring) er familiens «wild card» som akkurat nå verken er veldig koselig eller veldig kjærlig. Hun vokser vel til Konklusjonen min er at det du spør etter er helt personavhengig. Anonymkode: de160...031 Jeg har tre jenter som nåler voksne og har gjort det du sikkert tenker på som «dameting» med de fra de var små, jeg tar de med på «jenteturer» til utlandet ( i tillegg til de vanlige familieferiene), vi har dratt fast på spa fra de har vært gamle nok, noen ganger på f eks cruiseferier har de jo mor/datter timer fra 6 årsalder, andre steder er det felles timer fra 12 års alder, vi lager masse gode juletradisjoner med baking og forberedelser, drar på shopping, felles mor/datter lunsjer/middager/after noontea osv med mine venninner, vi lager masse sammen keramikk, strikker, maler og masse mer. Venninnene deres blir nesten som ekstra døtre. Jeg tenker du må passe på å begynne å gjøre alle de koselige jentetingene tidlig ingen grunn til å vente med dette🥰 Anonymkode: d7dfe...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #162 Del Skrevet 25. januar Kjære vene hvor stygg denne tråden er. Hvorfor er det en konkurranse mellom gutte- og jentemødre? Å ha barn er jo fantastisk uansett hvilket kjønn de har, så får man være enige om at det etterhvert kan være forskjeller i foreldreskapet ettersom man har jenter eller gutter (eller det trenger ikke å være så store forskjeller). Ser man stort på det har man jo ikke et mer komplett liv om man får oppleve å være foreldre til det ene eller andre kjønnet. Å sitte her å være stygge med hverandre og himle med øynene fordi noen er fornøyde med å ha det ene eller andre kjønnet får da være måte på. Det må være lov å ytre høyt at man gjerne skulle hatt det ene eller andre kjønnet, spesielt når man har ett eller flere barn av samme kjønn, uten at man tar det som en personlig fornærmelse. Anonymkode: 0f94a...38d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #163 Del Skrevet 26. januar Har en av hver og det er i praksis ingen forskjell (enda). Vi gjør de samme tingene med begge, de deler på leker og klær, osv. De er jo ulike personligheter, men de behandles ikke ulikt basert på kjønn. De deltar i husarbeid og sysler på lik linje ut fra alder. Begge i barnehagealder. Føler ikke det er noe mer spesielt med jenta liksom. Anonymkode: 93887...3e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #164 Del Skrevet 26. januar Skjønner ikke dere som mener at man bare kan gjøre ting med jentene sine. Jeg og min søster fant på mest med pappa, hadde mest til felles med han og det var ikke "jente-ting." Er det virkelig så stas med disse jentetingene da? Om man får jente eller gutt er vel ganske likt, man er med på barna sine interesser. Anonymkode: 021b1...518 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #165 Del Skrevet 26. januar Jeg gjør disse "jente-tingene" flere av dere nevner med både sønnene og døtrene mine. Visste ikke det var forbeholdt jenter? Anonymkode: 2dd80...5bd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #166 Del Skrevet 26. januar Ser flere skriver at "det er så koselig når datteren min blir voksen så vi kan dra på helgeturer"Herregud,kan man ikke reise med gutter/ menn? Datteren min vil helst shoppe og ligge å sole seg. Sønnene mine vil til Kina,oppleve Japan og kulturen der. Safari i Afrika. Jeg reiser heller med gutta. Jeg hater å shoppe,liker å se på sci-fi filmer,er allergisk mot romantiske filmer. Gutta mine har masse humor og vi ler mye mere sammen. De er utrolig beskyttende og omsorgsfulle mot meg. Når det er sagt, er jeg like glad i alle barna mine. Anonymkode: 63b90...99a 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #167 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.20): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Jeg er jentemamma med to jenter, og synes det er vanskelig å svare på om det er mer hyggelig enn å være guttemamma. Det tror jeg egentlig ikke det er. Det er jo personligheten og ikke kjønnet, det kommer an på. Når det er sagt, så vil det selvfølgelig hyggelig for meg om de arver mine typiske "jente"interesser, men jeg liker jo mye annet også. Slik var også min mor. Men noen av mine aller beste barndomsminner er shoppingturene med min mor, og det å kikke i hennes sminkepung eller lakke neglene sammen med henne. Hun var en veldig feminin dame som lærte meg alt fra å sette sammen antrekk til å sminke meg pent. Selvsagt ikke da jeg var 6 år, men da jeg ble eldre. Så hvis man er en typisk jente-jente vil man kanskje savne den type ting hvis man er ren guttemamma. Men det finnes jo uansett mye mye annet man kan gjøre sammen med sønner ❤️ Anonymkode: 7d38c...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #168 Del Skrevet 26. januar Jeg har en jente og to gutter. Ungdommer nå. Jenta eldst. Jenta er enklest og har ikke vert noe problemer. Guttene derimot… hakket mer trøblete og komplisert😅 Anonymkode: 0b16d...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #169 Del Skrevet 26. januar Jeg er ungdomsskolelærer og jeg er så fryktelig fortvilet over alle guttemammaer som hevder hele tiden «det er så mye mindre drama med gutter». Jeg skriker et stort NEI til det, det er bare at måte gutter baksnakker, utestenger er drit stygge mot hverandre er på måter dere ikke kjenner igjen fordi dere opplevde ikke det på den måten selv. Gutter på ungdomsskolen snakker også mindre om følelser enn hva jenter gjør. De holder det mer inni seg. Det er flest gutter som havner på skråplanet, det er flest gutter som dropper ut av skolesystemet, der er flest gutter på ungdomsinstutisjon, det er flest gutter som kommer i klammeri på byen når de begynner å gå ut. Vi MÅ slutte å snakke om at det er mindre «drama» med gutter, - bare se på denne tråden her. Det er nøyaktig hva jeg opplever hver eneste dag. Gutter som virkelig ikke har det bra, og det går så lett under radaren. For å svare på spørsmålet, jeg har begge kjønn. Jeg var mye mer bekymret for min sønn enn for min datter under ungdomsårene. Anonymkode: d7f43...d62 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #170 Del Skrevet 26. januar Mine døtre er jenter som er tøffe, elsker å bryte, høyt og lavt og er ikke klassiske «jente-jenter» som elsker kjole og sminke. Jeg elsker de for hvem de er, og ikke for hvilket kjønn de er 😊 Anonymkode: f6e15...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 28. januar #171 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.20): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Ja det er veldig koselig, men jeg har ei jente som ikke ser ut til å være stort annerledes enn det guttemammaer bruker å fortelle om sine unger. Hun har flere biler enn dukker , og går lenge i lekebil avdelingen på lekebutikker 😅 har to bestekompiser og leker ikke Prinsesse- men lekeslosser. Men hun blir gjerne med på shopping og restaurant, og kan gjerne dolle seg opp til anledninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 28. januar #172 Del Skrevet 28. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.20): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Jenta mi er bare 6 enda. Spør meg igjen når de harde årene setter inn. Opp til nå har det vært veldig koselig og jeg har en gutt fra før. Det er jo forskjellige erfaringer men like koselig og fantastisk uansett kjønn. Men jenta har ikke lekt med en eneste dukke eller barbie i sitt liv enda, så ikke alle jenter er jentete sånn sett Endret 28. januar av Dojakitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #173 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.20): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Jeg har 4 barn. 2 av hvert kjønn. Dette er en brutal sannhet for mange, jenter har man hele livet mens gutter har man til de gifter seg. Kvinner er flinkere å holde kontakt med familie enn menn. Sånn er det bare. Jeg har mye mer kontakt med barna jeg er mormor til, enn farmor. Og alle mine venninner har det helt likt. Anonymkode: ad2b6...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #174 Del Skrevet 28. januar Urwa skrev (På 23.1.2025 den 20.57): Båndet mellom mor og sønn er like dypt og spesielt. Burde prøves❤️ Vi får se når du blir farmor 😂🥲 Anonymkode: ad2b6...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 29. januar #175 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi får se når du blir farmor 😂🥲 Anonymkode: ad2b6...5b8 Har verdens beste svigerdatter🥰 Så gleder meg😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå