Gå til innhold

Jentemammaer, svar ærlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det er liksom bedre med gutter som bråker og sloss? Nei takk.

Anonymkode: 38eca...3b2

Knapt noen gutter som bråker og slåss. Så og si alle jenter baksnakker…

Anonymkode: 9dbb2...488

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg koser meg veldig med mine tenåringsdøtre som er synkronisert med pms samtidig og krangler så det ryker av de😅

Men neida, jeg tror at det er like koselig med barn uansett kjønn. Det blir sjelden slik at man kler de opp i cute outfits hele dagen og har små prinsesser året rundt. Barn er barn.

Fordelen med døtre er vel gjerne at man kjenner seg litt igjen i deres utfordringer når de blir større, og at man som regel blir den bestemora som er mest involvert i barnebarna. Tror jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en av hver og syns ikke det er store forskjellen. Eneste så langt er at jenta er interessert i klær og sminke og gutten tar på det han finner😁 Jeg har like mange felles interesser med begge to, så kan ikke si at det å ha jente er noe mer spesielt for meg. Jeg kan se for meg at det blir annerledes når barna mine får egne barn. Det virker som man ofte har et tettere forhold til de man er mormor til, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 2f45b...9d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss, dette er helt motsatt av hva jeg har erfart og observert i min omgangskrets. Vet ikke om en eneste mor som sier hun er svært tett med sin sønn.

Min svigermor er tett med begge sine sønner, vanskelig forhold/ lite kontakt med alle tre døtrene. Handler nok mye om at hun og døtrene på mange måter er veldig like. Selv har jeg en av hver, og synes jeg har et like godt forhold til begge. Det er to forskjellige typer forhold, det er det, men jeg opplever at jeg er like nær med sønnen min som datteren. De er 8 og 11.

Anonymkode: f725a...bd1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er koselig og slitsomt. 13-14 årsalderen er helvete, guttene var mye enklere der.

Anonymkode: 59bad...559

Min datter på straks 14 er en drøm å henge med🥰 Vi går turer sammen, brenner bål, klatrer, padler, sykler, går på ski, sover i telt sammen og mye, mye mer. I dag har vi laget middag sammen og sett Farmen - med hver vår middagstallerken i fanget. Kan sitte og drømme oss bort sammen også, snakke og planlegge hva vi skal finne på i år.

Sønnen min på 15 har ingen interesse av meg, og jeg deler ikke særlig mange interesser med ham heller. Han kjører sitt eget løp, litt vel inspirert av sin far/min mann. Sønnen min er interessert i aksjehandel, karriere og politikk - der zoomer jeg ut, gitt😆 Har aldri hatt noen uoverensstemmelser med ham, vi klarer fint å se at vi er forskjellige uten at vi ryker i tottene på hverandre.

Anonymkode: cd40b...8d0

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste nylig en artikkel om Dora Thorallsdottir og moren, de er begge psykologer og jobber sammen. Artikkelen handlet om at de har merket en økning i kvinner som oppsøker hjelp pga. forholdet til sin mor. Mor/datter forhold kan lett bli kompliserte når barnet er blitt voksen og at det er noe det snakkes lite om. 
Mener de nå har startet kurs/seminar om nettopp mor/datter-forhold. 

Er selv vokst opp med bare søstre og det har ikke bare vært enkelt for vår mor med 4 døtre i hus og etterhvert 4 viljesterke kvinner og forholde seg til. Kvinner er rett og slett mer kompliserte enn menn enten vi vil innrømme det eller ikke. 

Anonymkode: f14dc...8f8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet bare at jeg har et veldig nært forhold til min mor, mens brødrene mine forsvant så fort dem giftet seg. Nå besøker de hovedsakelig ut av plikt i ferier, mens jeg er med moren min stadig vekk. Vi har like interesser som håndarbeid og hest, det har aldri vært noe drama mellom oss, men masse drama mellom mamma og brødrene mine. 

Anonymkode: 6c3f8...4d9

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er fantastisk å ha en jente, og føler at vi har et spesielt bånd og felleskap ja. 

Anonymkode: e1cd5...359

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mer felles interesser med sønnen min enn dattera mi. Jeg og sønnen er veldig aktive sammen, sykling, ski, sup-brett om sommeren, han er ivrigere på fjelltur. Dattera mi er limt fast til telefonen og det er mye drama med venninner, maser etter penger til shopping og vil ikke shoppe med meg, men venninnene, har prøvd oss på spakveld med ansiktsmaske og kos, men det endte opp med at hun forsvann på rommet med telefonen og jeg og sønnen spilte fortnite sammen istedet 😁 og jeg er veldig jentete av meg altså, men dattera mi er pree-teen og veldig sur fortiden, sønnen er enklere, aldri noe drama med vennene 😁 

Anonymkode: 05791...3ae

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er kjempekoselig. Vi deler mange interesser, det er meg hun kommer til når hun lurer på noe ang kropp og seksualitet, om gutter og ellers ting hennes far som mann ikke kan svare på. 

Anonymkode: 2dc91...8a6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 2 jenter og 1 gutt, elsker de uendelig mye. Synes egentlig ikke det har vært noe forskjell på de da de var småbarn. Altså de har ulike personligheter, men kjønnsmessig har ikke jeg merket noe særlig forskjell på de som barn. 

Eldste jenta mi er tenåring nå, og vi har fått et mye tettere bånd nå når hun er eldre. Vi går på kafé sammen, shopper i lag, går fjellturer osv. Hun har fått mange av de samme interessene som meg nå når hun har blitt eldre, noe som er veldig hyggelig. Og ikke minst, denne hadde jeg ikke regnet med, hun vil tilbringe så mye tid med meg nå som hun er ungdom. Jeg forventet at hun i denne fasen ville synes at jeg var superteit og kun være med vennene sine. Jeg gleder meg til gutten og den andre jenta blir eldre, og håper på det samme skjer der også 😊

Anonymkode: 05c72...edc

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jøss, dette er helt motsatt av hva jeg har erfart og observert i min omgangskrets. Vet ikke om en eneste mor som sier hun er svært tett med sin sønn.

Jeg er også svært tett med min sønn, hvorfor skulle det være så rart?

Tror det handler mer om oppdragelse og hvordan man forholder seg til barna enn hvilket kjønn de har. 

Vi har og gså mange like interesser, hans lekter tross alt på meg. Han er ikke noe turbo bråke gutt som folk tror alle gutter er, det er de ikke. 

Anonymkode: 52a10...819

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er også svært tett med min sønn, hvorfor skulle det være så rart?

Tror det handler mer om oppdragelse og hvordan man forholder seg til barna enn hvilket kjønn de har. 

Vi har og gså mange like interesser, hans lekter tross alt på meg. Han er ikke noe turbo bråke gutt som folk tror alle gutter er, det er de ikke. 

Han slekter tross alt på meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har to jenter og jeg synes det er fantastisk. Må også nevne at jeg bare har ei søster også og vi er bestevenner.

Håper at mine har et like nært forhold til hverandre! Mine jenter har veeeeeldig forskjellige, men det er bare gøy!

Det jeg synes er så stor forskjell mellom gutter og jenter er at jenter er ofte litt mer kosete (selv om det finnes mange gutter som elsker kos også) og i voksen alder er det noen forskjeller fra de vi omgås. Stort sett er damer som følger mest med sine foreldre og eldre i familien generelt.

Anonymkode: c985c...1e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, koselig er det med sine fordeler og ulemper, men du verden så mye hormoner og styr!!

Har en gutt og det er mye enklere. 
Er nær mine barn uavhengig av kjønn. Vi har gode fine samtaler og er nære hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jentene mine vil være med meg hele tiden (9 og 13). Guttungen (14) er ikke interessert i å henge med mor😅 Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: 36b4e...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har en gutt og ei jente, er like glad i begge men er veldig koselig å ha ei jente som har litt like interresser, vil bli fiksa på håret osv. Jenta liker også mye mer å sitte å kose på fanget enn gutten har likt. 

Anonymkode: cfdd5...0a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en av hver, elsker dem begge to, men det er definitivt jenta som har gitt meg grå hår 😅 nå er hun bare seks år men jeg gruer meg til hun kommer i puberteten hvis dette fortsetter. Gutten min er mye mer følsom og omtenksom 

Anonymkode: 85898...3c6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg synes det er fantastisk å ha en jente, og føler at vi har et spesielt bånd og felleskap ja. 

Anonymkode: e1cd5...359

Sånn er det her også, men jeg føler et like sterkt bånd til sønnen min. Har jente + gutt/jente(tvillinger).

Anonymkode: 2f464...21c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold?

Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig).

Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. 

Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣

Anonymkode: 34c28...6d5

Hei. 

Jeg har to gutter på 20 og 17. Ei jente på 11. Elsker de alle tre like høyt. Ingen er mer stas enn andre. Guttene er mamma gutter de, bor fortsatt hjemme😍 drar på kino med de, på ferie, de blir alltid med. Er meg de vil skal kjøre og hente på fest. De er med på shopping også når hu mor lokker med mat. Frøkna er pappa jente, gud hvor mye pappan gjør for henne og hun stråler mot pappan sin. Og krøller seg fortsatt sammen i fanget hans.  Magisk å se det far og datter forholdet. (Hun gjør det samme med meg altså men helt unikt med pappa)

Så jo, det er ikke store forskjellen for meg som mor, med unntak av klær og fikse hår. Pr nå ihvertfall, hvordan det blir i helt voksen alder vet jo ingen. 

Anonymkode: 1d36a...e25

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...