Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt både omgangssyken og virusinfeksjoner/luftveisinfeksjoner under første trimester.

Jeg er nå veldig bekymret for om dette kan ha skadet utviklingen til barnet på måter man ikke ser. Altså nevrologisk, kognitivt eller lignende.

Er det noen som vet noe om sammenhenger her eller selv var mye dårlig tidlig i svangerskapet og har store nok barn til å se at utviklingen er normal?

Anonymkode: 8028c...ea6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingen sammenheng, fosteret tar det det trenger 

Anonymkode: dc0cd...a61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen min var veldig syk med covid første trimester og babyen på 8 måneder virker helt frisk og fin😊

Anonymkode: 57b11...ee3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har forstått det er det kun høy feber som KAN skade fosteret under første trimester. Har du hatt det?

luftveisinfeksjoner og omgangssyke tror jeg går fint. Er jo mange som spyr konstant hele graviditetet.

Anonymkode: 1e7d7...717

Skrevet

Jeg har kronisk sykdom og hadde det sist jeg gikk gravid. Gikk ned 20 kg og veide 50 kg. Jeg fikk ikke noe mat i meg og kastet opp mye. Frisk 6 åring nå 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slik jeg har forstått det er det kun høy feber som KAN skade fosteret under første trimester. Har du hatt det?

luftveisinfeksjoner og omgangssyke tror jeg går fint. Er jo mange som spyr konstant hele graviditetet.

Anonymkode: 1e7d7...717

Nei ikke feber. Men har jo hatt div virus i kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Jeg har kronisk sykdom og hadde det sist jeg gikk gravid. Gikk ned 20 kg og veide 50 kg. Jeg fikk ikke noe mat i meg og kastet opp mye. Frisk 6 åring nå 

Tenker ikke på lite næring, tenker på når man får virus og/eller bakterier i kroppen, om det kan gå over til fosteret og skade det på noe vis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker ikke på lite næring, tenker på når man får virus og/eller bakterier i kroppen, om det kan gå over til fosteret og skade det på noe vis. 

Det tror jeg neppe. Deriblant ting du spiser kan skade fosteret.. røyking.. drikking etc 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan ikke det, slutt å finne på bekymringer. Hvor har du det fra at det er farlig, har helsepersonell sagt det? Står det på Helsenorge? Har du noen som helst grunn til å tro det annet enn at du har funnet det på selv? 
jeg mener ikke å høres krass ut, men noen ganger må man koble på fornuften selv om man er gravid 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det kan ikke det, slutt å finne på bekymringer. Hvor har du det fra at det er farlig, har helsepersonell sagt det? Står det på Helsenorge? Har du noen som helst grunn til å tro det annet enn at du har funnet det på selv? 
jeg mener ikke å høres krass ut, men noen ganger må man koble på fornuften selv om man er gravid 

Alt annet går jo over til fosteret via morkaken, så så rart er det da ikke å lure på dette. 

Skrevet

Man går jo gravid i 9 måneder, og det er vanlig å bli syk i løpet av den tiden. I sist svangerskap fikk jeg omgangssyken, og i dette har jeg hatt influensa. Det kommer nok mer, siden storebror går i barnehage og drar med seg all slags virus hjem.

Dette går nok fint skal du se.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde vårt førstefødte i barnehagen på første året da jeg var gravid med andrefødte og vi var syke hele tiden😅 men vår andrefødte er frisk som en fisk, hun blir som regel ikke smittet av det storebroren drar med seg hjem nå heller, i verste fall blir hun litt snufsete mens han får feber og diverse og er hjemme fra bhg i flere dager😅 så om ikke annet ser det ut som at hun har fått bedre immunforsvar av at jeg var mye syk da jeg var gravid med henne/spedbarnstiden🥰

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...