AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kjøpte meg bolig med utleiedel, for å ha en inntekt til, så søkte jeg om avdragsfrihet i noen år. Det ga meg totalt 25 000 mer å rutte med hver måned. Anonymkode: 66070...9c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden Ved å jobbe og ha en vesentlig mindre bolig enn tidligere. Økonomien er helt ok. Ikke mye til overs, men det går greit rundt uten å måtte telle på krona. Anonymkode: 92f87...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden Syns det er så trist å lese folk som gir råd om at man må kutte i matbudsjettet og leve på nudler og tørre knekkebrød når man ikke har barna hos seg. Sorry altså, men jeg har ikke tenkt å spise på meg kreft eller sulte bare for å spare på de pengene. Man skal no ha en livskvalitet også! Beklager, men jeg tar ikke helt av og kjøper helt syke ting når jeg ikke har barnet men jeg syns det er viktig å kose seg og ta vare på seg selv. Anonymkode: 74652...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ble skilt for cirka 14 år siden, og økonomien ble faktisk bedre etter at jeg ble alene. Vi solgte felles hus og jeg kjøpte ny bolig, det kom godt med at vi satt igjen med gevinst etter hussalget. Jeg hadde bedre økonomisk sans. Da vi bodde sammen ønsket jeg å være flinkere å bruke budsjett og leve økonomisk, han var enig i teorien, men ikke i praksis. Vi hadde delt økonomi, men satte like mye penger inn på felleskonto for dekning av lån, regninger og mat. Det vi hadde igjen hver av oss, disponerte vi selv. Ofte gikk han tom før neste lønning slik at jeg måtte bidra. Samme på ferier etc., der avtalen var å dele kredittkortregningen etter ferie, men hvor jeg oftest endte opp med å betale den. Samme med klær og ting til ungene, ble ofte til at jeg betalte. Etter jeg ble alene har jeg full kontroll på økonomien. Da barna var små hadde vi 50/50, ikke noe bidrag noen veier. Jeg jeg laget meg budsjett ut fra økonomien min og forholdt meg til det. Var flink å kjøpe på tilbud, ukeshandlet og laget middagsplaner hvor jeg kunne bruke rester etter ett måltid til et annet måltid. Jeg var nøye med å lage skikkelig måltider de ukene ungene var hos meg, de ukene de var hos faren spiste jeg enten rester eller noe enkelt. Kuttet alt av unødvendig shopping av klær, interiør og så videre. shopping av klær, interiør og så videre. Anonymkode: c6e64...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor høy er inntekten din? Har mye å si, hvis du tjener mye dårligere enn eksen ville jeg heller prøvd på 40/60 Anonymkode: bd7b7...e9d Huff… Anonymkode: 496e1...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, som overskriften sier. Ser ut som vi nærmer oss skilsmisse og jeg lurer på hvordan dere får det til å gå rundt med delt barneomsorg. Anonymkode: ca914...819 Bor alene med barn 100% og har kun utvidet barnetrygd. Det går rundt, man prioriterer vel anderledes da, jeg vet ikke... Null problem ihvertfall. Har en helt ordinær jobb og tenåring som er dyr i drift. Anonymkode: 040c3...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #27 Del Skrevet 4 timer siden Har gått greit, men merker jo at alt skal betales på en lønn, særlig i disse tider. Har alltid spart så hadde en grei buffer som ble lagt inn i nytt bosted. Tok videreutdanning for å få opp lønnen. Prioriterer på en helt annen måte og er mer bevis på hva jeg bruker penger på. Sparer inn mye de ukene jeg ikke har barna. Kjipt å ha boliglån i en alder der de fleste begynner å se enden på lånet, men samtidig er det jo mange som har det mye verre enn meg. Anonymkode: f643b...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk det mye bedre økonomisk som enslig mor. pga alder har vi kun 80-20 nå ca. Betaler ingen bidrag mot at jeg får all barnetrygd og utvidet barnetrygd. Samt jeg får overgangsstønad og stønad til barnetilsyn. Les på nav hva du evt kan få. evt prøv om du kan ha barna 60%, da får man mye mer stønad og trygd. Anonymkode: e2e86...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden Glemte å si at får ca 8500-9000 i div stønad og trygd Anonymkode: e2e86...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Syns det er så trist å lese folk som gir råd om at man må kutte i matbudsjettet og leve på nudler og tørre knekkebrød når man ikke har barna hos seg. Sorry altså, men jeg har ikke tenkt å spise på meg kreft eller sulte bare for å spare på de pengene. Man skal no ha en livskvalitet også! Beklager, men jeg tar ikke helt av og kjøper helt syke ting når jeg ikke har barnet men jeg syns det er viktig å kose seg og ta vare på seg selv. Anonymkode: 74652...3c2 Men må man så må man vel? Vi har 60/40, og jeg har dårlig råd. Vi bor trangt, og har ingenting til overs. Jeg spiser ofte ikke middag når barnet er til pappaen. Det gjør vi vel heller ikke når han er hos meg egentlig. Anonymkode: f0e3c...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men må man så må man vel? Anonymkode: f0e3c...5a4 Selvsagt. Man gjør som best man kan innenfor de rammene man har. Den du quoter høres litt ut som karikaturen av den Franske dronningen som lurte på om ikke folket bare kunne spise kake. Anonymkode: 496e1...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #32 Del Skrevet 3 timer siden Dere som oppgir å ha dårlig råd etter å ha skilt lag: opplever dere at det påvirket avgjørelsen om å gå? Skulle dere ønske at dere hadde valgt annerledes når dere vet hvordan økonomien ble? Har dere noen gang tenkt på å finne en ny av økonomiske hensyn? Anonymkode: 496e1...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #33 Del Skrevet 3 timer siden Samfunnet er ikke rigget til å være alene med eller uten unga. Så finn dæ nytt kjapt 😅 Anonymkode: 40ee7...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #34 Del Skrevet 3 timer siden Samtidig som jeg kvittet meg med mannen, gjorde jeg det samme med (hans) dyre livstil, handler nå brukt og på salg, og skaffet meg en bedre betalt jobb. Savner ikke gammel tilværelse et sekund, selv med dårlig samvittighet for hva slags endringer jeg har påført barna. Anonymkode: fcf4c...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #35 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dere som oppgir å ha dårlig råd etter å ha skilt lag: opplever dere at det påvirket avgjørelsen om å gå? Skulle dere ønske at dere hadde valgt annerledes når dere vet hvordan økonomien ble? Har dere noen gang tenkt på å finne en ny av økonomiske hensyn? Anonymkode: 496e1...44c Påvirket meg ikke i det hele tatt, og er fortsatt veldig fornøyd med valget. Jeg kunne ikke ha blitt i det forholdet. Har aldri tenkt på å finne en ny heller, det skal være en ekstremt perfekt mann for at jeg skal forsvare å dra en mann inn i livet/huset til barnet mitt. Det sitter virkelig langt inne. Knekkebrød er fin mat det 😝 Anonymkode: f0e3c...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #36 Del Skrevet 3 timer siden Man kommer ikke unna at man må prioritere hardt. Jeg prioriterte lave boutgifter, mindre sentralt, dårligere stand og en gammel bil uten gjeld. Matbudsjettet er mye mindre enn da jeg var gift, men det er mest fordi jeg ikke har en mann som smøyser pålegg rett fra kjøleskapet mer og trenger minst to biffer når vi først skulle ha biff. Matbudsjettet mitt er på 5000 vi er en voksen og to tenåringer. Jeg kjøper alt vi har lyst på, frukt og grønt, baker brød og koser oss med god mat. Så prioriterer jeg å få spist opp maten som er igjen den uka de ikke er her. Det er både økonomisk og så slipper jeg helt unna planlegging av middag og det synes jeg er så deilig etter 15 år med eneansvar for middagene. Kjøper ikke luksus produkter, ikke dyre klær, fyller bensin når den er billigst. Alt det samme jeg gjorde når jeg var gift, bare små justeringer som at det ikke er biff til middag annet enn en sjelden gang. Anonymkode: ec24c...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #37 Del Skrevet 1 time siden Jeg har riktignok ungen mest, hen er hos far annenhver helg (vi gikk fra hverandre da barnet var lite). Så det er jo ikke helt det samme, men er alene om økonomien. Betaler alt av klær, utstyr og de tingene selv. Jeg trodde ikke jeg kom til å klare meg alene økonomisk, jeg følte meg helt analfabet rundt alt som hadde med økonomien å gjøre. Eksmannen betalte alt av regninger og fikset alt rundt lån, strømavtale og alt slikt (vi hadde felles økonomi). Som singel blomstrer økonomien! Jeg har stålkontroll. Som ektepar sparte vi ikke noe særlig, hadde helt ok økonomi. Nå sparer jeg en del hver mnd, vi reiser på ferier, har råd til å kose oss innimellom. Jeg er visst mye mer økonomisk fornuftig enn fryktet. Ser at eksmannen hadde en del økonomiske uvaner, som jeg aldri avdekket fordi jeg hadde øynene lukket for det. Han kjøpte dyre ting, brukte unødvendig mye penger på bil og leitet aldri etter "gode deals". Jeg lever mye det samme livet, men til en billigere penge. Anonymkode: 88aad...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #38 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Herregud. Anonymkode: ca914...819 Du mener det er feil? Tæring etter næring er den beste leveregelen jeg har. Anonymkode: c0cff...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå