AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #1 Del Skrevet i går, 11:54 Jeg er kvinne, 54 år, og har få og dårlige tenner igjen nå. Oppe har jeg fire tenner, to rotfylte, en med fylling, og en med flere dype hull. Nede har jeg 7 tenner, men vet ikke hvor mange som kan reddes. En eller tre må rotfylles vet jeg, og jeg har flere hull. Spørsmålet er om jeg skal trekke alt, eller om jeg skal gjøre all den reparasjonen som må til og få delproteser. Jeg gikk flere måneder i tannbehandling fra i fjor høst til i vår, og ble forferdelig utmattet av det (har kronisk utmattelse), i en slik grad at jeg gruer meg for å fortsette. Og nå er tennene mine verre enn de var, noe de automatisk blir når jeg blir syk. Og det har ikke noe med tannpuss å gjøre om det er noen som tror det. Så spørsmålet er, hvis jeg klarer å komme gjennom alt som skal til for å få delproteser, hvor lenge vil de vare? Tannlegen sier de har gode røtter, og ville ta vare på tennene mine før jeg ble syk nå. Hun sa også at etter hennes erfaring varer delproteser ca 5 år. Greia er at jeg har ikke råd til å få helprotese om fem år, og jeg får betalt tannbehandling gjennom TOO nå. Og jeg vet seriøst ikke om jeg kommer gjennom måneder med tannbehandling en gang til. Noen med erfaringer å dele? Anonymkode: 70b8a...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Tror det er best at du bestiller en time hos tannlege for å snakke om mulighetene dine. Legg frem alle tanker og bekymringer, og fortell om din økonomiske situasjon. Du har kanskje krav på noe støtte dersom tannproblemene er forårsaket av sykdom/medisin? Hvis tannlegen din ikke har nok kunnskap, kan du henvises til en tannlegespesialist. Du har såpass mye å ta tak i at jeg tror det blir vanskelig å få så mange tips og råd fra folk flest på KG. Anonymkode: beeb8...d99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror det er best at du bestiller en time hos tannlege for å snakke om mulighetene dine. Legg frem alle tanker og bekymringer, og fortell om din økonomiske situasjon. Du har kanskje krav på noe støtte dersom tannproblemene er forårsaket av sykdom/medisin? Hvis tannlegen din ikke har nok kunnskap, kan du henvises til en tannlegespesialist. Du har såpass mye å ta tak i at jeg tror det blir vanskelig å få så mange tips og råd fra folk flest på KG. Anonymkode: beeb8...d99 Som du ser fra HI så snakker jeg med både tannlege og TOO. Jeg er 54 år gammel og har vært gjennom runde på runde med tannproblemer i årevis, så jeg vet hvilke muligheter jeg har. Nå spør jeg etter folks erfaringer. TS Anonymkode: 70b8a...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå