AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er sykepleierstudent i praksis og lurer på hva grensen for brudd på taushetsplikt er. Jeg er livredd for å bryte taushetsplikt, og går med angst for å gjøre noe feil. Foreldrene mine spør jo meg hvordan det går i praksis, hva jeg har fått gjort osv., og jeg har fortalt om div. caser og prosedyrer jeg har fått vært med på, men angrer meg alltid etterpå da jeg blir så redd for at jeg på noen måte har brutt taushetsplikten. Jeg sier aldri kjønn, alder, diagnoser, osv. om pasientene, så jeg vet med sikkerhet at de aldri kan bli gjenkjent. Jeg forteller kun om ting som jeg synes at har vært spennende og lærerikt, som f.eks. at jeg har fått møtt en pasient som f.eks. hadde den og den målingen på det og det, og at jeg da fikk være med på det og det videre. Trenger jeg å bekymre meg? Jeg er så engasjer i faget og er så glad når jeg får vært med på noe nytt eller lært noe nytt, så da synes jeg det er så fint å kunne prate om det. Anonymkode: 2f076...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det høres helt innafor ut 😊 Det viktigste er jo nettopp å ikke oppgi info som kan identifisere pasientene. Supert at du er så engasjert! Anonymkode: 4bf1f...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er sykepleierstudent i praksis og lurer på hva grensen for brudd på taushetsplikt er. Jeg er livredd for å bryte taushetsplikt, og går med angst for å gjøre noe feil. Foreldrene mine spør jo meg hvordan det går i praksis, hva jeg har fått gjort osv., og jeg har fortalt om div. caser og prosedyrer jeg har fått vært med på, men angrer meg alltid etterpå da jeg blir så redd for at jeg på noen måte har brutt taushetsplikten. Jeg sier aldri kjønn, alder, diagnoser, osv. om pasientene, så jeg vet med sikkerhet at de aldri kan bli gjenkjent. Jeg forteller kun om ting som jeg synes at har vært spennende og lærerikt, som f.eks. at jeg har fått møtt en pasient som f.eks. hadde den og den målingen på det og det, og at jeg da fikk være med på det og det videre. Trenger jeg å bekymre meg? Jeg er så engasjer i faget og er så glad når jeg får vært med på noe nytt eller lært noe nytt, så da synes jeg det er så fint å kunne prate om det. Anonymkode: 2f076...dee Har du ikke praksisveileder som kan hjelpe deg med å forstå grensegangene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå