*Emma* Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg lurer på å kjøpe noe på nett fra utlandet og har noe spørsmål... - Er det sånn at verdien må vøre under 200 om det er vare og under 1000 om det er gave?? - Får det noen konsekvenser for avsendern om han/hun sender meg noe som koster mye mere (si 5.000kr) og ser det koster 1000. Også blir den stoppet i tollen hvor de nekter å tro at den er så billig....eller lir resultatet bare at jeg må betale mva og toll?? - Jeg kommer til å ha "forsikring" i forbindelse med forsendelse/frakten. Hvis det står at varen kun koster 1000kr - mens den egentlige verdien er 5.000. Så skjer det noe med den.......da vil jeg vel bare få dekket tap inntil 1000kr?!
LilleMy Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har bare best. varer over nettet fra utlandet en gang, da handlet jeg i pund og varen kostet ca 400nok. Da pakken ankom var verdien skrevet ned til 12 pund på pakkningsvedlegget - uten at jeg hadde bedt om det på noe som helst vis. Jeg betalte varene med kr.kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå