Gå til innhold

Bud taktikk når jeg er eneste budgiver.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg la ett bud 300 000 under prisantydning. Hva skal jeg gjøre videre nå hvis budet blir avslått? 
Det er bare jeg som har bydd , ingen andre er interessert virker det som. 

Anonymkode: b4373...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer vel helt an på selgers situasjon. 

Jeg selger nå, men har ikke kjøpt ny bolig. Jeg kan helt fint bo her jeg bor nå en stund til, dermed er jeg ikke villig til å gå ned noe særlig i pris i det hele tatt. Det har jeg jo også uttrykt til megler. Så da er det spørsmål om du er villig til å gå opp til prisantydning eller ikke. Eventuelt be megler om et motbud fra selger.

Anonymkode: de5ad...325

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bydde 3,7M på en bolig som lå ute til 4M for halvannet år siden, det var dagen etter første visning hvor jeg var en av to som var på visningen.

Selger avslo (det ville egentlig jeg også gjort så tidlig) men kom med motbud på 3,9 som jeg avslo. Så lot jeg det gå noen dager. Da tok megler kontakt og sa at de kanskje kunne godta et noe lavere bud enn sitt eget motbud og ba meg gjerne komme med et nytt bud. Jeg lot det gå enda noen dager før jeg bydde 3,750 og satte to døgn frist for dem å godta. Det er lengere frist enn vanlig. Da godtok de budet rett før fristen.

Akkurat da var det kjøpers marked her, men det svinger fort.

Anonymkode: a9971...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte prøvde mekler å drive opp budene, og vi var også de eneste interesserte. Jeg sa til henne at vi ikke ville by mer, men at vi evt ville komme tilbake neste gang boligen ble lagt ut. Da tok det ei lita stund, så gikk selgerne for budet fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde slik:

Hus lå ute til 5m, la inn bud på 4. 

Bud ble avslått.

La inn bud på 4,2. Fikk motbud på 4.9

Vi avslo motbud.

Ventet 3 dager, og ga bud på 4,5. Fikk aksept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hus til 5 mill. Var eneste budgiver.

Har lagt inn bud på 4,6 men ble avslått. Ignorerte motbudet og la inn bud på 4,4. De avslå og jeg la inn bud på 4,2 deretter 4 og deretter 3,8.

Så ble det en småtteri budrunde med en annen fyr og endte opp med 3,95 for boligen.

Solgte den for 7,2 to år senere.

Om du er eneste budgiver, så er det deg som er markedet. Du må undersøke om selger har tid å vente.

Anonymkode: 2ca47...163

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hus til 5 mill. Var eneste budgiver.

Har lagt inn bud på 4,6 men ble avslått. Ignorerte motbudet og la inn bud på 4,4. De avslå og jeg la inn bud på 4,2 deretter 4 og deretter 3,8.

Så ble det en småtteri budrunde med en annen fyr og endte opp med 3,95 for boligen.

Solgte den for 7,2 to år senere.

Om du er eneste budgiver, så er det deg som er markedet. Du må undersøke om selger har tid å vente.

Anonymkode: 2ca47...163

Den budrunden hørtes veldig merkelig ut🤭Men good for you! Jeg er ekstremt interessert i en bolig til prisantydning 4,4, men har bare finansiering for 3,9. Og tør ikke legge inn 500 under🥱

Anonymkode: 5a531...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I februar 2024 var det kjøpers marked her vi bor. Boligen som først lå ute til 9,2 gikk ned til 8,6, så 8,2, så 8. Til slutt la vi inn bud på 7.6 og fikk den til 7,7. Men virker som markedet holder på å forandre seg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...