Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 6. mars 2006 #1 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei. Hva syns dere om å starte opp med utdanning og skole i en alder av 25 år?? Har jobbet hele tiden etter folkehøgskolen. Og jeg trives med å jobbe og tjene penger, men jeg savner også å ha en utdannelse på papiret. Føler det er litt sent å begynne på skole nå.. Blir jo ikke ferdig før jeg er 28.. Noen som har begynt sent?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. mars 2006 #2 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Gikk på skole (3-årig høyskole) med folk som var over 50, og hvor gjennomsnittsalderen var over 30, så jeg synes ikke 25 er spesielt sent nei... Bare sett i gang du Endret 6. mars 2006 av HildeSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 6. mars 2006 #3 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er ALDRI for sent! Har en mor som er 46 år nå, og som studerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #4 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg beygnner etter planen med femårige studier til høsten, og jeg er 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #5 Del Skrevet 6. mars 2006 Nei, det synes jeg ikke. Jeg er 25 nå og har flere år med studier igjen, og på kullet mitt er det flere som er eldre enn meg. Ikke noe problem :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trevor Skrevet 6. mars 2006 #6 Del Skrevet 6. mars 2006 Seriøst? Å starte når man er 25 er jo ikke sent i det hele tatt. Massevis av folk som begynner på ny utdannelse når de godt over 40. Se bare på Høyskolen i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 6. mars 2006 #7 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg synes nesten det er litt søtt jeg, å synes man er "for gammel" når man er 25. Du er jo bare barnet! Selv er jeg snart 44, og igang med utdannelse nummer to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. mars 2006 #8 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er helt normalt. Det er bare en myte at alle studenter kommer rett fra videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 6. mars 2006 #9 Del Skrevet 6. mars 2006 Ikke for seint i det hele tatt. Den "typiske student" er typisk fra begynnelsen av tyveårene til begynnelsen av 30-årene. Du kommer nok til å være helt gjennomsnittlig i alder, litt avhengig av studium. Aldri for seint å ta utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 6. mars 2006 #10 Del Skrevet 6. mars 2006 Okey, takk for svar, godt å høre.. Jeg føler meg jo ikke gammel, men mange av venninnene mine er ferdig utdannet allerede, føler meg bare så etter alle andre på en måte.. Redd jeg skal føle meg utenfor om det bare er 19 åringer der på en måte Får se hva jeg gjør.. søknadsfristen er vel 15.april, så litt tid igjen å tenke på da.. MEn det er jo noe med når man har vant seg til å jobbe også.... hmmmmmmmmmmm :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2006 #11 Del Skrevet 6. mars 2006 Slett ikke for sent nei. Om du tenker på en høyskoleutdannelse eller lingende som er treårig, så er det da helt normalt. Men, da forutsetter jeg at du er ferdig med vgs altså. Om du tenker på å begynne på vgs (kan jo ha tatt folkehøyskole uten å ha tatt vgs) så vil du slite med å komme inn pga garantert plass for alle 16-åringne. Men å begynnepå en høyskoleutdannelse når du er 25 er slett ikke for sent. Det er aldri for sent! Og du er jo ikke "litt sen" engang. Ganske normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 6. mars 2006 #12 Del Skrevet 6. mars 2006 Slett ikke for sent nei. Om du tenker på en høyskoleutdannelse eller lingende som er treårig, så er det da helt normalt. Men, da forutsetter jeg at du er ferdig med vgs altså. Om du tenker på å begynne på vgs (kan jo ha tatt folkehøyskole uten å ha tatt vgs) så vil du slite med å komme inn pga garantert plass for alle 16-åringne. Men å begynnepå en høyskoleutdannelse når du er 25 er slett ikke for sent. Det er aldri for sent! Og du er jo ikke "litt sen" engang. Ganske normal. ← Ja nei, jeg er ferdig med vgs ja Tenker på 3 årig høyskoleutdanning, bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2006 #13 Del Skrevet 6. mars 2006 Da er du ikke sent ute. Kos deg med å velge studie Og kos deg med å studere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 6. mars 2006 #14 Del Skrevet 6. mars 2006 På det studiet jeg går er gjennomsnittsalderen ca 35 år tenker jeg, så det er absolutt ikke for sent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #15 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg vil påstå man får mye mer igjen for studiene etter å ha vært noen år i yrkeslivet. Man er dessuten gjerne mer motivert enn mange av de 19-åringene som er skolelei, men som fortsetter på høyere utdanning siden de ikke et hva annet de skal gjøre. Synes det er mye mer fornuftig å ha brukt noen år på å tenke over hva man virkelig ønsker å studere. Og når du kommer på høyskolen vil du sannsynligvis treffe en del 19åringer. Men: du treffer så utrolig mange andre mennesker. Jeg synes det har vært veldig befriende å komme på universitet og høyskole og treffe folk med helt ulik bakgrunn. Nå jobber jeg i gruppe med tre som er langt over 30, hun ene er over 40. Kjempehyggelige folk, og så er de mye mer motivert for studiene enn disse skoletrøtte tenåringene. Selv begynte jeg da jeg var 24. Kommer til å være ferdigutdannet når jeg er 27, muligens først når jeg er 28 siden jeg planlegger et friår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 6. mars 2006 #16 Del Skrevet 6. mars 2006 Har lyst og kommer til å søke skole. Blir 27 i år. Syns det er helt supert. Men som du er jeg også vant til å jobbe og tjene penger. Kommer derfor til å søke utdannelse på deltid og ikke heltid. Sånn at det tar 4 og ikke 3 år og bli ferdig. Mange som tilbyr det nå. Da kan jeg studere og jobbe endel i tillegg. Jeg er strukturert og vet jeg klarer å lese mye selv også så jeg ser på det som et ypperlig alternativ istedet for å bli fulltidsstudent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mars 2006 #17 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg er 25 og vurderer sterkt å begynne på anleggsgartnerutdannelse. Kommer an på om det lar seg kombinere med jobb og familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupsi79 Skrevet 6. mars 2006 #18 Del Skrevet 6. mars 2006 Vet du, akkurat slik følte/føler jeg det også. Har 3 år på BI bak meg (markedsføring), men etter noen år i arbeidslivet fant jeg ut at jeg hadde valgt feil utdannelse, og begynte i fjor på revisorstudiet. Jeg tenker med skrekk og gru på at jeg er hele 29 år før jeg er ferdig utdannet, men da har jeg til gjengjeld 6 år med høyskole bak meg, samt 2 bachelorgrader. Problemet mitt er at jeg føler at toget har gått da for å klatre karrierestigen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. mars 2006 #19 Del Skrevet 6. mars 2006 Ikke for sent i det hele tatt. Jeg har hatt flere studenter som deg, de er ofte topp motiverte og bidrar postitivt til miljøet - nettopp fordi de har gjort et aktivt valg mht. studier. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss idaho Skrevet 7. mars 2006 #20 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg begynte da jeg var 26 på 3 årig utdanning. Det går fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå