Gå til innhold

Press for å endre arbeidsplassen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber som renholder i et offentlig bygg med en annen renholder, i det bygget er det to 70% prosent stillinger. For noen år siden fikk vi tilbud om å utvide stilling men da med at vi vasker andre bygg. Jeg takket nei da jeg bor i gå avstand fra jobb og måtte da ha kjørt til et annet tettsted. Den andre renholderen takket ja og har endt opp med å vaske andre plasser på et annet tettsted i kommunen. For det meste kontor og andre små bygg i hytt og pine. Problemet er at helsen til den andre renholderen har blitt dårligere og hun maser nå om at jeg burde være snill og bytte så hun får sine 100% på denne plassen. Noe som vil si at jeg plutselig blir avhengig av bil og ender opp med å måtte kjøre rundt noe jeg ikke ønsket i utgangspunktet. Jeg sa høflig og bestem nei. Nå maser og klager hun når hun ser meg, og har sagt hun skal ta det opp med sjefen. Jeg er jo ansatt i kommuen så i teorien så kan sjefen pålegge meg å bytte. Kjenner jeg blir en smule sur og stresset av dette styret. Men har vel lite jeg skulle ha sagt «sukk» 

Anonymkode: 388ae...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bra at du sto opp for deg selv. Det er ikke din feil at hun befinner seg i den situasjonen. 

Anonymkode: 4b37f...c18

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da synes jeg du kan være i forkant og snakke med sjefen at det er velferdsgrunner til at du ikke kan bytte arbeidsplass/vaske andre steder. Som at du bor i nærheten, blir avhengig av bil som du ikke har til daglig bruk og så videre. 

Anonymkode: c1bd3...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjefen/arbeidsgiver kan bruke styringsretten. Men de skal begrunne det med som nødvendig for driften. Her tenker jeg at du bør beholde ditt område, og at arbeidsgiver må finne ut hva de skal gjøre med henne som har helseutfordringer. 

Uansett, for å være føre var, så burde du ta opp saken med fagforeningen din.

Anonymkode: ccd9d...381

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...