la Flaca Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg ser egentlig bare fordeler med å bruke sprinkelseng, så jeg lurer litt på når man bør gå over til vanlig seng. Begynner de å klatre ut av senga selv etter hvert kanskje? Datteren min er 1,5 nå - og jeg håper hun kan bruke senga si et års tid til, men er det urealistisk?
Cecca Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Tror det varierer veldig, men er vel vanlig og bytte til vanlig seng når de beg. og klatre ut. Vi byttet til vokse-seng da gutten vår var ca 2, 5 år. For oss var det passelig. Vokse-sengen er så grei, for er høye kanter på sidene så han faller ikke ut!
Jaheira Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 I 2.5-3års alderen er det ganske vanlig å skifte til vanlig seng. I den alderen klarer de som regel å komme seg ut av sengen.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 I 2.5-3års alderen er det ganske vanlig å skifte til vanlig seng. I den alderen klarer de som regel å komme seg ut av sengen. ←
la Flaca Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2006 I 2.5-3års alderen er det ganske vanlig å skifte til vanlig seng. I den alderen klarer de som regel å komme seg ut av sengen. ← Høres bra ut. Hørte nettop en kollega nevne at datteren hennes byttet til storseng da hun var 1,5 fordi jenta hadde brutt seg ut av sprinkelsenga. (brukket sprinklene altså ), og det fikk meg jo til å tenke... Venter barn nummer 2 ganske snart, og har nettop kjøpt en sprinkelseng til. Men sannsynligvis er ikke det bortkastet da...
Marris75 Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Ingen av barna mine ville bytte ut sengen før de var nesten 3. Minstemann har nettopp fått ny seng nå. Han er 3 i april. Han ville ikke ligge i den nye sengen sin. Så han har hatt to senger på rommet sitt i 6 mnd. Først nå ligger han i den nye. Har kjøpt en sånn "dra-ut" seng, for den har litt høye kanter slik at han ikke detter ut, og så virker det litt tryggere for han at sengen ikke er så veeeeeldig stor. Så nå koser han seg.
Furstina Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Vi böt säng för några veckor sen, då var sonen 2 år och 1 månad. Han är ganska lång och stor så vi tyckte det var dags. Han är 96 cm lång redan. Jag tyckte det började bli risk för att han klättrade över kanten och ville ha en större säng som han var bekvämare i. det har gått jättebra att byta.
Cilla Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Vi byttet bort sprinkelsengen den uka jenta vår var 2 år. Da klatret hun lett over kanten. Dessuten sover hun mye bedre i den nye sengen.
Gjest Maddy Skrevet 6. mars 2006 #9 Skrevet 6. mars 2006 Jenta vår som blir 3 i juni ligger i sprinkelsenga ennå. Har bestillt ny og får den til uka. Hun har aldri prøvd å klatre ut så derfor har den vært helt super. Blir spennende å se hvordan det går når nye seng akommer inn.
Gjest Maddy Skrevet 6. mars 2006 #10 Skrevet 6. mars 2006 Furstina: er gutten din 96 cm Jenta mi rager bare 87 cm over bakken hun
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har tatt begge mine barn ut av sprinkelsengen når de var 2 år. Syntes det var på tide da. De er jo litt store til å sove i sprinkelseng når de er 2,5 - 3 år?! Tror barnet ditt fint kan sove i voksenseng når det er 1,5 år. Det som er viktig å tenke på er at barnet ditt skjønner at det skal ligge i sengen når det er kveld - og at det ikke står opp. Det problemet hadde vi i starten med sistemann. Jeg våknet midt på natten (den første natten hun sov i ny seng) og hørte at hun stod nede i gangen og ropte.. Hun trodde det var morgen - og kl var 4 om morgenen.. Andre natten gikk det fint. Vi fortalte at hun måtte være flink å ligge i sengen hvis hun ikke skulle sove i sprinkelsengen igjen. Stolt av sin nye seng - hun sov fint etter det. Lykke til!
*Emma* Skrevet 6. mars 2006 #12 Skrevet 6. mars 2006 Den dagen Erlend klartet over kanten på sprinkelsenga og smalt i gulvet under byttet vi til "storgutt seng". Da var han 1 år og 10 mnd gammel......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå