AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Er skilt og vi har delt omsorg for to barn. Ingen av oss har nye partnere, og vi har barna annenhver uke. Det var faren som gikk fra meg for et par år siden, det har vært en vanskelig tid - men livet har begynt å falle på plass nå. Nå sier far at han planlegger å flytte til hjemplassen sin om 3 - 4 år, når barna begynner på ungdomsskole og VGS. Ingen av oss har tilknytning til byen vi bor i nå, men vi har bodd her i over 20 år. Vi voksne har ikke så stort nettverk her vi bor, men barna har mange venner og er godt etablert. Har aldri bodd noe annet sted en i denne byen. Hadde det ikke vært for ungene hadde jeg flyttet «hjem» for lengst, men i min verden går jo ikke det når man har stiftet familie et helt annet sted. Flytter han blir jeg jo helt alene her (min familie bor på andre kant av landet, vi bosatte oss i midten). Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til fars planer, og syntes bare tanken på å gjøre det er helt ekstremt egoistisk. Kan han virkelig bare reise fra barna sine, og gjøre meg til aleneforsørger for to ungdommer, som han egentlig har hatt et tett forhold til hele oppveksten? Hva gjør dette med barna i så fall? Flytter han får det også store konsekvenser for meg, både sosialt og i arbeidslivet. Bør jeg også vurdere å flytte? Er det i det hele tatt forsvarlig å flytte til en annen landsdel med ungdommer? Anonymkode: ed68f...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Kjære vene, folk flytter da hele tiden med både små og store barn. Anonymkode: 20571...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå sier far at han planlegger å flytte til hjemplassen sin om 3 - 4 år, når barna begynner på ungdomsskole og VGS. Kanskje han tar med seg barna? Kanskje du kan flytte etter? Kanskje dere kan finne en løsning som fungerer for dere alle? Let etter positive ting i stedet for utfordringer. For mange kan det å flytte være en super start på et nytt liv. Både for unge og voksne. Anonymkode: e55dc...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Skjønner deg godt. Han kan flytte ja, men han kan ikke kreve at du eller barna flytter etter. Utrolig egoistisk oppførsel og tankegang av din ex. Hva sier barna om dette, vet de noe? Anonymkode: 88868...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære vene, folk flytter da hele tiden med både små og store barn. Anonymkode: 20571...d17 Men de flyter ikke helle tiden FRA små og store barn, er jo det far planleger.... Forstår du blir oppgit TS, om du flyter hjem til din hjemby og far til sinn så "mister" jo barna en av dere. Det kan jo være han ombestemer seg når det nærner seg og han kjener på kroopen at han skal flyte fra dem. Synes også du kan fortele han at barna trenger han og dette blir vondt for dem. Når det begynner å nærme seg kan du også be om megling på familievern kontoret, så kan kansje de hjelpe han å forstå også. Lykke til, håper han ombestemer seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje han tar med seg barna? Kanskje du kan flytte etter? Kanskje dere kan finne en løsning som fungerer for dere alle? Let etter positive ting i stedet for utfordringer. For mange kan det å flytte være en super start på et nytt liv. Både for unge og voksne. Anonymkode: e55dc...041 TS skal SELFØLGELIG ikke flyte hjem til exsmanens hjemsted! Han gikk fra henne, så synes du hun skal endre helle livet sit og barnas bare for å gjøre han lykelig? Han kan heller ikke ta med barna uten at mor godkjener det, og jeg ser ingen grun til at mor skal godkjene at de må byte skole, venner og ja alt når de kan bli boende hos henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje han tar med seg barna? Kanskje du kan flytte etter? Kanskje dere kan finne en løsning som fungerer for dere alle? Let etter positive ting i stedet for utfordringer. For mange kan det å flytte være en super start på et nytt liv. Både for unge og voksne. Anonymkode: e55dc...041 Ikke aktuelt hverken for meg eller barna å flytte etter. Det er snakk om en plass uten muligheter for jobb, og med svært begrenset utdannings- og aktivitetstilbud til ungdommer (to-tre timer til nærmeste VGS). Barna trives godt her vi bor nå, og men alle verdens muligheter rett utenfor stuedøra. Anonymkode: ed68f...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kjære vene, folk flytter da hele tiden med både små og store barn. Anonymkode: 20571...d17 Forskning/undersøkelser sier at å flytte hit og dit er vanskelig for mange barn, spesielt ungdommer. Så det hjelper ikke å trekke på skuldrene og si at ''alle'' andre gjør det. Barn og unge som flytter ofte, har større risiko for depresjon senere i livet Det er for dårlig at du ikke bryr deg om hvordan det går med barn som flytter. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er skilt og vi har delt omsorg for to barn. Ingen av oss har nye partnere, og vi har barna annenhver uke. Det var faren som gikk fra meg for et par år siden, det har vært en vanskelig tid - men livet har begynt å falle på plass nå. Nå sier far at han planlegger å flytte til hjemplassen sin om 3 - 4 år, når barna begynner på ungdomsskole og VGS. Ingen av oss har tilknytning til byen vi bor i nå, men vi har bodd her i over 20 år. Vi voksne har ikke så stort nettverk her vi bor, men barna har mange venner og er godt etablert. Har aldri bodd noe annet sted en i denne byen. Hadde det ikke vært for ungene hadde jeg flyttet «hjem» for lengst, men i min verden går jo ikke det når man har stiftet familie et helt annet sted. Flytter han blir jeg jo helt alene her (min familie bor på andre kant av landet, vi bosatte oss i midten). Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til fars planer, og syntes bare tanken på å gjøre det er helt ekstremt egoistisk. Kan han virkelig bare reise fra barna sine, og gjøre meg til aleneforsørger for to ungdommer, som han egentlig har hatt et tett forhold til hele oppveksten? Hva gjør dette med barna i så fall? Flytter han får det også store konsekvenser for meg, både sosialt og i arbeidslivet. Bør jeg også vurdere å flytte? Er det i det hele tatt forsvarlig å flytte til en annen landsdel med ungdommer? Anonymkode: ed68f...577 Å flytte mens de går i ungdomsskolen bør være uaktuelt. Tenker at tidligste tidspunkt bør være når de er i slutten av videregående, og kanskje uansett gir seg av sted om kort tid. I en lik situasjon som far her, så ville jeg tenkt at om jeg skulle tenkt kun på meg selv, så hadde det sikkert vært best å flytte, men likevel helt uaktuelt så lenge jeg har barn under 18. Anonymkode: 1e31a...07a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Det er 3-4 år til! Mye kan skje innen da. Ikke start å krisemaksimer nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ikke aktuelt hverken for meg eller barna å flytte etter. Det er snakk om en plass uten muligheter for jobb, og med svært begrenset utdannings- og aktivitetstilbud til ungdommer (to-tre timer til nærmeste VGS). Barna trives godt her vi bor nå, og men alle verdens muligheter rett utenfor stuedøra. Anonymkode: ed68f...577 Ok, da er det bare å la far flytte. Er jo en stund til, mye kan skje på 3-4 år. Anonymkode: e55dc...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Det kan han. Min X flyttet til et annet land. Så alt er mulig. Ingenting overrasker meg lenger kan du si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå