AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Skal på oppfølging i 8 uker framover. Kan fint jobbe store deler av behandlingsdagen hver uke. Behandler mente jeg kunne søke behandlingsdager fra NAV. Eller velferdspermisjon fra jobb de 2 timene jeg forsvinner fra jobb pr uke. Regnes behandlingsdager som en del av ordinær sykemelding eller vil det påvirke ordinære sykepengedager man har årlig? Er pr. nå ikke sykemeldt. Jeg mener at jeg fint kan klare det uten sykemelding. Har et anstrengt forhold til sykemeldinger etter at min leder mente hun skulle ha refusjon fra NAV etter at jeg gjennomgikk en abort og var borte 2 uker i november. Jeg har tidligere i 2023 hatt litt sykemelding pga. kroniske smerter og det har ingenting med aborten å gjøre. Det vet ikke NaV sa leder, vi prøver. Frekkhetens nådegave. Anonymkode: 542ba...eee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Mener du her at du har fått ordningen der NAV betaler arbeidsgiver perioden din slik at arbeidsgiver ikke taper penger på at du er syk/sykemeldt? Anonymkode: d5112...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener du her at du har fått ordningen der NAV betaler arbeidsgiver perioden din slik at arbeidsgiver ikke taper penger på at du er syk/sykemeldt? Anonymkode: d5112...003 Ja, og det mener jeg er feil. Litt uetisk av arbeidsgiver å kreve refusjon for en spontan abort. Det ble brukt mot meg, hun skulle ikke dekke arbeidsgiversandel neste gang. For nå hadde jeg vært borte både høsten 2023 og 2 uker i november 2024. Ingenting i mellom. Hun mener at NAV skal ta seg av alt av det økonomiske i fremtiden. Greia er at jeg ikke har vært sykemeldt for kroniske smerter siden høsten 2023. Hvorfor bruker hun det fortsatt? Var kun borte 2 uker i november pga en spontan abort. Nå skal jeg ha behandling i 8 uker framover for noe helt annet. Dvs. at jeg skal jobbe 2 timer mindre i uka, skal NAV ta seg av det også? Trenger jo ikke en hel behandlingsdag på 7,5 timer pr uke i 8 uker. Egentlig burde jeg vel kanskje ta imot gratis hjelp og ekstra fri når sjefen mener at vi får NAV til å betale. Men så er jeg opptatt av etikk og moral. Anonymkode: 542ba...eee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå