Gå til innhold

Samboeren har brukket foten og blitt hjelpesløs.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 8.50):

Hjelp! Jeg holder på å gå på veggen her! Får sikkert mye pes nå, men trenger å få luftet litt likevel. 
Samboeren har brukket foten, og man skulle trodd det var ryggen som var brukket. Han klarer knapt noen ting, og ligger bare på sofaen og kommanderer meg rundt. Jeg blir sååå trigget av den kommanderingen og kritikken, så vi krangler som busta fyker. Jeg får helt fnatt av detaljstyring på hvordan han vil ha ting, og når og hvordan ting skal ryddes. Han maser om snømåking, søppeltømming, rydding av glass, mugger osv.. hvis jeg ikke har fylt på boksen med hundemat  det øyeblikket han mener jeg burde ha gjort det så hopper han trassig ned trappa med krykker og hundematboksen for å fylle på nede i kjelleren. Det skaper så utrolig dårlig stemning og jeg bygger opp et hat inni meg.
Det verste er egentlig det elendige humøret hans, han er så sur og grinete, og oppfører seg som at beinet er blitt amputert og funksjonen er tapt for alltid.  Han sutrer og surmuler over skisesongen, og jeg synes han har et elendig perspektiv. Synes han rett og slett oppfører seg som en unge.  

Jeg jobber intense uker med opp til 50-55 timer fysisk og psykisk belastende jobb, og har derfor perioder med fri som kompensasjon.  Dette skjedde selvfølgelig i min friperiode, og jeg er blitt så tappet for energi av den dårlige stemningen og alt ekstra som faller på meg nå, at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg gjennom en ny jobbperiode som starter i morgen.  Jeg er nettopp tilbake i full stilling etter en lang periode som sykemeldt pga utbrenthet, og nå kjenner jeg på en skikkelig bekymring for tilbakefall. Jeg har fortalt han dette flere ganger, men likevel starter enda en ny dag med sutring over alt som skulle vært gjort. Han kjører datteren på skolen, og den første han sier til meg i dag er «det hadde jo vært fint om det hadde vært ferdig måket her ute», etter det har kommer 4 cm snø gjennom natten 🤯 

Jeg lurer så veldig på hvordan de som bor alene og brekker beinet klarer seg. Må de ha hjemmesykepleie?  Har forsøkt å spørre han om det er sånn at jeg må ta ut «syk barnepasser dager» nå som jeg skal tilbake i jobb, men han svarer bare at han «må jo bare klare det», men svarer samtidig ikke skikkelig på om han vil klare det. 

Beklager rotete og klagete innlegg, men jeg må ventilere litt før jeg mister det.  Og ja jeg føler meg som en dritt som er så lite forståelsesfull, men jeg er virkelig helt på felgen denne uka, så jeg klarer ikke å gjøre noe med det.

Anonymkode: aed18...182

Hvordan klarer han åkjørebil? ? Nr.2: så du ikke dårlige tendenser med hans oppførsel FØR du ble involvert med ham?? 

Anonymkode: 398e6...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det er ikke rart at man ikke klarer så mye når man ikke kommer seg så lett rundt men er jo noe han kan gjøre selv

men anbefaler og kontakte hjelpe middel sentralen hvor man kan låne div sånn at det blir lettere for han og klarer seg mer selv

jeg bakk selv foten for ikke lenge siden og ble overasket over hvor vanskelig det var og gjøre ting selv. jeg lånte en stol jeg kan sitte på og trille meg rundt med så jeg kunne hente ting selv og en dusj stol

en klype tang er det mange som synes er greit og buke men den må man kjøpe selv

Anonymkode: 8b818...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du minner meg om eksen 🤢 Hun ble irritert bare jeg viste antydning til smerte etter en stor operasjon 

Anonymkode: f55d4...355

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du minner meg om eksen 🤢 Hun ble irritert bare jeg viste antydning til smerte etter en stor operasjon 

Og det var det du leste ut fra denne tråden, at det er dette TS driver med? 😄

Anonymkode: 5930d...7b8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så rart. 

Anonymkode: d0572...11b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være skadet betyr ikke at en har fripass til å være en drittsekk.

Jeg hadde sagt at om han ikke skjerpet seg så vil jeg ignorere han totalt. Hadde nok også tatt inn på hotell et par dager og la han få kjenne på hva han ønsker for forholdet i fremtiden.

Anonymkode: 51f0d...af1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan klarer han åkjørebil? ? Nr.2: så du ikke dårlige tendenser med hans oppførsel FØR du ble involvert med ham?? 

Anonymkode: 398e6...419

Null problem om man har brukket venstre fot og har automat. 

Anonymkode: 21af6...94e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og det var det du leste ut fra denne tråden, at det er dette TS driver med? 😄

Anonymkode: 5930d...7b8

Jeg leser mye ensidig syting og klaging uten snev av selvinnsikt. Skulle likt å hørt hans versjon.. Lukter lite selvinnsikt og mangel på empati lang vei 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er masse far kan gjøre:

Finne like sokker

Brette sammen og sortere klær

Planlegge middagsmeny og lage handleliste

Lage middager (med litt hjelp)

Ta "papirarbeid". Finne gunstigere forsikringer, banklån, etc Sette opp bedre budsjett, etc.

Hjelpe til med lekser

Trene

Ta et online-smilekurs

Anonymkode: 38825...671

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...