AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg går på noen medisiner som gir meg høy hvilepuls (80-90) og som gjør at jeg får veldig høy puls selv når jeg trener lett. Lurer på om dette påvirker forbrenningen? Jeg spiser i perioder mye men går ikke opp i vekt, har bmi 19. Og leser om andre i min situasjon (54 år, overgangsalderen) som legger fort på seg. Derfor lurer jeg på om det kan være en sammenheng? Anonymkode: aa7c6...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden En muskel som jobber bruker energi, og jobber den mer enn vanlig, brenner den litt mer energi, men jeg tror ikke at litt høyere tempo på hjertet er nok til å gjøre en stor forskjell på forbrenning og vekt. Vektoppgang/nedgang styres av mange faktorer som spiller sammen. Det kan være hormoner, genetisk, psykisk helse, aktivitet, stoffskifte, type mat, mengde mat, medisiner og sikkert flere faktorer som kan påvirke vekten, men litt høyere puls tviler jeg som sagt på at er en vesentlig faktor i dette bildet. Anonymkode: 2bca1...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå