Gå til innhold

Venninne som plutselig har begynt å skryte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei god venninne i 50 årene som er begynt å skryte noe voldsomt. Hun har ikke vært sånn før. Hun skyter mer og mer, av seg selv, sine barn osv. Jeg begynner å bli lei, fordi jeg savner hvordan hun var før.

Hva kan grunnen være?

Anonymkode: 0c698...6aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste begynner å gi fa** i å være tilbaketrukket og forsiktig når de passerer 50. Femti er en gylden grense for når damer flest går direkte fra ene til andre siden av pendelen. 

Anonymkode: a68b3...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er problemet at skryten nå tar din plass eller at hun snakker varmt om seg selv og sine? 

Anonymkode: 85766...ed3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

er problemet at skryten nå tar din plass eller at hun snakker varmt om seg selv og sine? 

Anonymkode: 85766...ed3

Spar meg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så fælt at hun er fornøyd?

Anonymkode: 91c6c...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke det, jeg liker bare ikke når noen skryter mye av seg selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke det, jeg liker bare ikke når noen skryter mye av seg selv.

du høres bare bitter ut, du burde være glad for at venninnen din er fornøyd med livet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ei god venninne i 50 årene som er begynt å skryte noe voldsomt. Hun har ikke vært sånn før. Hun skyter mer og mer, av seg selv, sine barn osv. Jeg begynner å bli lei, fordi jeg savner hvordan hun var før.

Hva kan grunnen være?

Det er bra hun er fornøyd, er det ikke? 

Anonymkode: 049d7...004

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å vite grunnen, men slikt snakk er så uinteressant. Så hadde nok faset dette vennskapet ut. 

Anonymkode: 9311b...805

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har livet hennes endret seg, eller bare måten hun snakker om det på? Hcia hun faktisk er en god venninne, er det å ta det opp med henne på alle måter en mye bedre løsning enn å spekulere om henne på nett...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 0f5c3...7a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en venninne som snakker veldig mye om barna og barnebarna sine. Syntes i grunnen det var hyggelig helt til hun en dag sa til meg at det var synd på meg som ikke hadde familie, for jeg kom nok til å bli ensom i alderdommen. Jeg kunne ikke få barn fra naturen sside. Etter det er det med dårlig smak i munnen at jeg hører på hva hun forteller om sine. Kanskje på tide å avslutte det vennskapet egentlig, hva synes dere?  

Anonymkode: df42d...f77

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulige årsaker:

-du har plutselig blitt slank og lekker (eller noe annet bra), og hun er misunnelig. 
-hun tror du har fått informasjon som setter hennes familie i dårlig lys, og vil prøve å balansere bildet 

-hun vil vise deg hvor fint er liv med familie kan være, og håper å motivere deg til å skaffe familie selv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

du høres bare bitter ut, du burde være glad for at venninnen din er fornøyd med livet.

Er jeg bitter fordi jeg ikke liker når noen skryter?

Wow 🤭

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min veninne skryter innimellom veldig av seg selv, men det bunner i dårlig selvtillit. Det plager meg ikke å applaudere, da det er bra for henne. Dog er nok smilet mitt litt anstreng da det stort sett gjelder hverdagslige ting vi andre gjør uten applaus🫣Som å kjøre bil i sentrum, ta fly alene, ta en samtale med sjefen osv.

Anonymkode: bbcb7...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.14):

Synes aldri det er fælt at noen er fornøyde?!?! Men når den fornøyde skryter av det hele tiden, så blir det plagsomt! 

Anonymkode: aeabb...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Herregud! Det er forskjell på at noen har det bra og det å skryte av seg og sine hele tiden! Å bli kalt for bitter(?!?!) fordi en ikke liker at noen skryter av seg selv hele tiden, blir for dumt! TS er nok glad for at venninnen er fornøyd med livet. Jeg er også fornøyd med livet, men jeg plager ikke folk rundt meg ved å skryte av meg selv, økonomien min, mine fine ferier, det flotte huset vårt som jeg synes er finere en andres, de perfekte barna mine osv. Sånne folk er ikke noe gøy å omgåes. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Herregud! Det er forskjell på at noen har det bra og det å skryte av seg og sine hele tiden! Å bli kalt for bitter(?!?!) fordi en ikke liker at noen skryter av seg selv hele tiden, blir for dumt! TS er nok glad for at venninnen er fornøyd med livet. Jeg er også fornøyd med livet, men jeg plager ikke folk rundt meg ved å skryte av meg selv, økonomien min, mine fine ferier, det flotte huset vårt som jeg synes er finere en andres, de perfekte barna mine osv. Sånne folk er ikke noe gøy å omgåes. 

Takk, du sa det jeg tenker :) 

Skryt er det verste jeg vet, eller når noen åpenlyst skryter av seg selv eller sine, jeg føler meg rar når de gjør det og vet ikke hva jeg skal si eller om jeg skal si noe. Hun har ikke vært sånn før så det overrasker meg at hun er plutselig blitt sånn og hun VET at jeg ikke fordrar skryt og det er enda overraskende at hun skryter til meg. Vet ikke om alder har noe å si men hun er blitt 50, så kanskje noe som skjer med alderen.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er stor forskjell på skryt og skryt. Jeg kan i min entusiasme over noe jeg har fått til bra, fortelle om dette og dele gleden over denne prestasjonen. Men det kunne ikke falle meg inn å jevnlig messe om min gode økonomi, mitt flotte hus eller dyre ferier.

Jeg synes det er en forskjell.

Så har du de som skryter p.g.a dårlig selvfølelse. Jeg har en slik venninne. Jeg tåler godt alt skrytet fordi jeg oppfatter det ikke som et forsøk på dytte andre ned, men snarer for å overbevise seg selv og andre at hun har noe bra å komme med. Men skal innrømme at jeg kan bli en smule lei i blant at hun ikke kan innrømme at "dette vet jeg ikke" eller "dette har jeg ikke hørt om før" for jeg vet jo at det ikke stemmer når hun skryter på seg ekspertise på så å si alle områder man kan komme til å pense innom i en samtale. Men jeg forsøker å ikke la meg irritere, da jeg vet det ikke er ment for å presse andre ned.

Anonymkode: 81204...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner også til en sånn. Ikke bare skryter, men oppfører seg og snakker som om hun har hoppet opp i nest øverste liga. Det er ikke det verste. Det verste er at hun har begynt å fortelle meg og andre at vi ikke har det fint nok og ikke unner oss noe🤷🏼‍♀️Kanskje hun er blitt plutselig rik? Eller ønsker å bli?

Anonymkode: 5d3fd...e24

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...