AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Skrevet 22. januar Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Skrevet 22. januar Drømmer er underbevisstheten som prøver å fortelle deg noe. Da jeg og kjæresten møttes hadde vi begge mye rare drømmer. Jeg er fan av drømmetydning og hver gang vi drømte noe så hadde det alltid sammenheng med hva som skjedde inni oss. Nå sender alltid kjæresten min drømmene sine så jeg kan tyde dem og han blir like overrasket hver gang over hvor mye de stemmer med det som skjer med han. Alle drømmer, men ikke alle husker drømmene. De drømmene jeg har husket har alltid vært i kontekst med noe som skjer med meg og i livet mitt. Og jeg husker masse drømmer i voksen alder. Anonymkode: 4524e...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #4 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a Samme her og er godt voksen. Noen drømmer kommer igjen og igjen. Anonymkode: 37e9f...e4f
Irak Skrevet 22. januar #5 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a Alle drømmer. Ikke alle husker hva de har drømt. De periodene jeg drømte mest var om det feks skjedde noe nytt i livet mitt. Noe som trengtes å bearbeides.
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Skrevet 22. januar Det er i REM-fasen man drømmer, når man ikke sover dypt. Og så husker man drømmene fordi man er "på vei" til å våkne, men så bølger søvnen tilbake til dypere søvn. Jeg tror at de som husker drømmene sine og opptil flere drømmer pr natt er de som våkner litt slik at drømmen fester seg i det bevisste. De som ikke husker drømmene glir ned i dypere søvn uten å prossessere med det bevisste. Jeg har alltid drømt mye og jeg har alltid husket drømmene mine. Nå er jeg over 50 og husker fortsatt at jeg drømmer, men jeg glemmer de ofte rett etter at jeg slår opp øynene om morgenen. Og det ene AB'n over her skrev om at det er bearbeiding av livet eller situasjoner i det våkne liv fikk jeg bekreftelse på i dag da jeg våknet og husket at jeg drømte om meg selv som nektet å være med på noe arrangement eller noe sosialt med familien pga angst for mange mennesker. Gjenspleier hverdagen ganske greit. Anonymkode: dcd3a...00a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar Som noen her over skrev, så drømmer man i REM-fasen av søvn, og jeg tror det er ganske forskjellig hvor mye REM folk får i løpet av natten. Jeg har kroniske smerter, og sover generelt dårlig, og havner sjeldnere inn i dyp søvn, og er mye i REM-søvn i løpet av natten. Drømmer MASSE, i perioder kan det være vanskelig å skjønne om noe var en drøm eller ekte. Drømte feks for litt siden at Volvo gikk konkurs, og jeg gikk og trodde det i flere dager, men så fortalte mannen min meg om noe Volvo-relatert, og jeg fant raskt ut da at det må ha vært en drøm, haha 🤣 Du er ikke alene om å drømme mye om natten, men jeg også er den eneste i min omgangskrets som drømmer mye. Mannen min drømmer KUN om han sover FOR lenge, som han selv sier. Anonymkode: 2e4e1...a56 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Så grunnen til at jeg drømmer mye og husker drømmene, er sannsynligvis at jeg sover dårlig? Skal sies at det skjer mye i hodet mitt om dagen og jeg har mye å prosessere. At det er underbevisstheten som jobber, kan sikkert stemme, men drømmetydning/at underbevisstheten prøver å fortelle meg noe? Nja, litt mer skeptisk. 😅 Men takk for svar! Interessant å høre andres synspunkter. Ts Anonymkode: 76861...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så grunnen til at jeg drømmer mye og husker drømmene, er sannsynligvis at jeg sover dårlig? Skal sies at det skjer mye i hodet mitt om dagen og jeg har mye å prosessere. At det er underbevisstheten som jobber, kan sikkert stemme, men drømmetydning/at underbevisstheten prøver å fortelle meg noe? Nja, litt mer skeptisk. 😅 Men takk for svar! Interessant å høre andres synspunkter. Ts Anonymkode: 76861...c5a Tro meg. Test det. Om du drømmer om alt fra t baner, miste tenner, reptiler eller aliens så har det en betydning for hva som foregår inni deg. Har hatt de sprøeste drømmer og våknet opp og bare wtf? Sjekket opp betydningen og fikk et sammensatt bilde av at jeg gikk igjennom store endringer i livet. Og det stemmer da jeg skal kjøpe hus med kjæresten og flytte i løpet av året. Og ja, det inneholdt bl.a reptiler og t bane😂 Anonymkode: 4524e...a6d
AnonymBruker Skrevet 22. januar #10 Skrevet 22. januar Jeg har hatt mange rare drømmer i det siste, tror det er helt vanlig, bare husker dem oftere nå. Noen ganger har jeg kontrollen og kan delvis bestemme hva jeg gjør i drømmen. Anonymkode: f1014...12a
AnonymBruker Skrevet 22. januar #11 Skrevet 22. januar Jeg har begynt på anti-depressiva og har helt sprø drømmer, så levende at det føles ut som en film som går i hodet. I natt våknet jeg av en veldig detaljert drøm der jeg snakket fransk hele tiden. Og det er 30 år siden jeg bodde i Frankrike 🙃. Det er ikke mareritt, men det føles nesten litt slitsomt likevel. Anonymkode: f87e1...003
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 7.11): Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a Jeg har ikke drømt i mange år, er 56 år, men de siste ukene har jeg drømte mye. Jeg har slitt de siste ukene med tinnitus, og har våknet mye pga det, men når jeg endelig sovner, drømmer jeg veldig mye. Jeg har lurt på om det er pga tinnitus som plager meg mye om natten, gjør at jeg har begynt å drømme. Kanskje jeg ikke sover så dypt, eller noe. Eller at det er noe som skjer i underbevisstheten. Kan det være at det er noe som plager deg for tiden? Anonymkode: 3bf5e...552
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 7.11): Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a Stress, sykdom og medisiner kan gi livlige drømmer. Anonymkode: aa1b4...418
Evot_i_skogen Skrevet 23. januar #14 Skrevet 23. januar Jeg har alltid vært en livlig drømmer, men slet i åresvis med å huske de skikkelig. Så begynte jeg med drømmedagbok og skriver ned alt jeg husker hver gang. Dette har hjulpet masse og nå er det blitt mye lettere å huske de. Jeg tror ikke det er noe å tolke utfra mine drømmer, har prøvd mange ganger. Men ofte er de koblet mot bøker jeg leser, noe jeg har sett på eller en tilfeldig ting jeg har opplevd (eller bare noe helt tilfeldig). Har aldri klart å koble til noe inni meg eller noe i livet, har et generelt godt og avslappet liv både på utsiden og inni hodet. Så nå har jeg en drømmedagbok full av svært artige drømmer. Det har også gjort at jeg vet at jeg kan lukte/smake ting i drømmene mine og at jeg drømmer i farger. Mange påstår nemlig at vi ikke gjør noen av delene i drømmene, men jeg gjør i alle fall. Noen av drømmene vurderer jeg å utbrodere til enten novelle eller bok, såpass sinnsyke er noen av dem 🤣. Elsker å drømme, er noe av det gøyeste jeg vet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.08): Sjekket opp betydningen og fikk et sammensatt bilde av at jeg gikk igjennom store endringer i livet. Og det stemmer da jeg skal kjøpe hus med kjæresten og flytte i løpet av året. Har du hørt om Barnum-effekten? Kort sagt: det at man går gjennom endringer i livet, at man har noe uoppgjort med noen, at man er redd for å dumme seg ut og lignende fraser fra drømmetydingen vil som oftest oppleves som treffende, fordi dette er helt alminnelige opplevelser som de fleste vil kunne relatere seg til. Anonymkode: c77ed...fba 4
Baktus2024 Skrevet 23. januar #16 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 7.11): Jeg har livlige drømmer hver eneste natt. Drømmer så mye rart, at hjelp.. folk rundt meg, sier at de nesten aldri drømmer og drømte mest da de var barn. Er det ikke like normalt å drømme mye som voksen? Anonymkode: 76861...c5a Ja det tror jeg ...drømmer er... Osv ..livet ligger bak en ...drømmer i fortiden skal kompensere for tapt fortid...en tanke som slo meg ..
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.08): Tro meg. Test det. Om du drømmer om alt fra t baner, miste tenner, reptiler eller aliens så har det en betydning for hva som foregår inni deg. Har hatt de sprøeste drømmer og våknet opp og bare wtf? Sjekket opp betydningen og fikk et sammensatt bilde av at jeg gikk igjennom store endringer i livet. Og det stemmer da jeg skal kjøpe hus med kjæresten og flytte i løpet av året. Og ja, det inneholdt bl.a reptiler og t bane😂 Anonymkode: 4524e...a6d Hva betyr det at jeg drømte at en kompis tilbød meg en åpen pakke jubelsalami fordi han ikke likte smaken? Hva prøver underbevisstheten min å fortelle meg da? 😄 Men ja, jeg drømmer MYE. Hver natt er det noe rart. Anonymkode: 15e26...f14
AnonymBruker Skrevet 23. januar #19 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva betyr det at jeg drømte at en kompis tilbød meg en åpen pakke jubelsalami fordi han ikke likte smaken? Hva prøver underbevisstheten min å fortelle meg da? 😄 Men ja, jeg drømmer MYE. Hver natt er det noe rart. Anonymkode: 15e26...f14 Det betyr nok at du i underbevisstheten tenker at kompisen din er kresen eller at han ser på deg som en som liker alt. Anonymkode: 4419e...33f
AnonymBruker Skrevet 23. januar #20 Skrevet 23. januar Ja, ganske vanlig. Men ikke alle husker drømmene sine Anonymkode: 77ca1...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå