Gå til innhold

Så utrolig forelsket i riesenschnauzere, hvem passer en slik rase til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utseendemessing synes jeg de er så utrolig fine, store og kraftige og litt skumle å se på i riktig setting. Jeg vet at det er en veldig krevende og sterk rase og at de trenger en bestemt fører, så jeg lurer på hva slags type person en slik hund passer til. Typ, hva den trenger hver dag for å trives osv. (Har også hørt den skal være nogenlunde allergivennlig?) Jeg har alltid elsket store hunder og har så lyst på denne rasen en gang i fremtiden, men vet nemlig ikke om den passer for meg.

Fadderen min hadde en slik hund for mange år siden og det var da jeg ble forelsket i rasen for hun var så snill og forsiktig med meg når jeg var liten. Den hunden likte ikke mannfolk noe særlig, spesielt om de hadde solbriller. Hun ble veldig stiv i kroppen og stirret mye, litt knurring men gjorde jo aldri noe skade. Tydelig at hun var usikker på de, men snakket man rolig til hun så gikk det alltid fint og hun trakk seg vanligvis unna fra situasjoner der hun ble ukomfortabel.

Anonymkode: 9606c...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en brukshund, så det passer til mennesker som ønsker å bruke egenskapene til hunden. Feks til bruks (spor/rundering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står at de er veldig dominante og trenger faste rammer, og passer best til erfarne hundeeiere. Har du hatt hund før?

Enig i at de var fine. Tenkte at de var små, og nusselige, men jeg har vist bare sett dvergtypen jeg! Ante ikke at det fantes en stor type!

Anonymkode: dfa5e...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...