Gå til innhold

Saltvannsdråper til øyne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er dette jeg i utgangspunktet har tenkt, jeg også. Men hvorfor er det så mye i hver ampull? Jeg drypper mange mange dråper i hvert øye, og likevel er det over halvparten igjen i ampullen. Veldig mye går til spille, og det kan vel ikke være meningen?

Anonymkode: 2de8f...442

Det er bra med en litt mengde i hver ampull slik at man skal kunne skylle øynene/rengjøre rundt for å fjerne puss. Pleier selv aldri og bare dryppe med noen få dråper saltvann som det skulle være øyedråper. Bedre med litt større mengde saltvann for å få renset ordentlig når det er betennelse.

Anonymkode: 4d552...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bra med en litt mengde i hver ampull slik at man skal kunne skylle øynene/rengjøre rundt for å fjerne puss. Pleier selv aldri og bare dryppe med noen få dråper saltvann som det skulle være øyedråper. Bedre med litt større mengde saltvann for å få renset ordentlig når det er betennelse.

Anonymkode: 4d552...eed

Ok, ja det gir mening. Hvor ofte/ hvor mange ampuller bruker du pr dag? Jeg har ikke egentlig betennelse lenger, det ser fint ut nå, men jeg kjenner litt lett kløe/ubehag fortsatt, derfor mener legen det sitter ørlite igjen av betennelsen som vi håper saltvannsdråpene skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er dette jeg i utgangspunktet har tenkt, jeg også. Men hvorfor er det så mye i hver ampull? Jeg drypper mange mange dråper i hvert øye, og likevel er det over halvparten igjen i ampullen. Veldig mye går til spille, og det kan vel ikke være meningen?

Fordi de skal produsere, de skal kunne brukes og du skal jobbe for å treffe midt på øyet samtidig som du kniper på ampullene. 
Drypper med Viscotears og Artelac 10-15 ganger i døgnet og kan ikke fordra det, men er så tørr i øynene at jeg må. 

Anonymkode: fc938...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...