Gå til innhold

Feil av meg som singel å sammenligne meg selv med andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en artikkel i vg fra 2018 om menn over 40 som aldri har hatt sex eller kjæreste. Jeg er over 40 og har hatt sex 3 ganger, men aldri hatt kjæreste. Jeg skammet meg veldig mye før om situasjonen min men etter jeg leste om de stakkars karene, så tenkte jeg: Heldigvis så er det andre som har det verre enn meg selv om intensjonen min er ikke ondt ment mot de. 

Anonymkode: f44b9...0cd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei hvorfor det? Er en helt naturlig reaksjon. 

Anonymkode: 0a36f...4cc

Gjest Cartman
Skrevet

Å ha en samboer kan være utrolig slitsomt. Sex er helt greit, men så skal man ikke glemme masingen, sutringen og klagingen 24/7. Derfor synes jeg ikke synd på disse mennene 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å sammenligne med andre når det handler om å sette ting  i et fornuftig perspektiv i stedet for å bli for selvsentrert. Men man må ikke måle sin egen verdi opp mot hva andre har fått til. 

Kjipt å tenke på at så mange går kronisk single og alene gjennom livet. Samfunnet både forherliger single tilværelsen. Mye fordi kvinner opplever større grad av likestilling og selvstendighet og bruker denne tilværelsen til å skape seg en ego-tilværelse hvor de vil være alene og heller bruke menn som forbruksvare. De vil på sin side kontre med at for mange menn henger igjen i gamle tradisjoner og tror koner skal være mammaen deres. Da vil de heller være alene. Fair point. Men selv menn som er mer huslige og bedre kokker enn de respektive damene opplever å være uønsket på datingmarkedet. Det har blitt en merkelig tilstand, alt sammen. 

Så i din situasjon er det beste å fokusere på det som er bra med livet ditt. Forsone deg med tilværelsen og utvikle deg som person derfra. Så får man se hva fremtiden bringer. Vær positiv. 

Anonymkode: 24d0e...ee4

Skrevet

Når en lever i et samfunn, er det helt naturlig å sammenligne seg med andre. Men å ha hatt sex bare 3 ganger i livet når du er over 40 år er ikke akkurat så mye det heller… 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.46):

Jeg leste en artikkel i vg fra 2018 om menn over 40 som aldri har hatt sex eller kjæreste. Jeg er over 40 og har hatt sex 3 ganger, men aldri hatt kjæreste. Jeg skammet meg veldig mye før om situasjonen min men etter jeg leste om de stakkars karene, så tenkte jeg: Heldigvis så er det andre som har det verre enn meg selv om intensjonen min er ikke ondt ment mot de. 

Anonymkode: f44b9...0cd

:klem:

Jeg leser mer at du føler deg litt lettet, over at det er flere enn bare deg som har opplevd sånne situasjoner som vanskelig? Det er noe med å vite at man står ikke helt alene, men det er flere som har på seg de samme skoene. Det du beskriver av tanker som du har hatt er hva jeg ville sagt er naturlige tanker. Jeg leser ingenting vondt i det du sier, men bare en person som har det vanskelig og har følt mye skam når det kommer til dette. 

Endret av Blått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...