AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Tynt og pistrete. Detvar tykkere for 20 år siden. Ser det på bilder. Mye hår da. Etter fødsler, diverse stress er det bare fjon igjen. Nå er det 10 år siden fødsler og stress da..så har gitt opp. Hvor ble håret av? Andre som sliter? Føler meg så fæl på håret. Exstension går ikke, festene synes. Anonymkode: fe2ec...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Ja, jeg sliter. Alltid hatt tynt og fett hår, men blitt verre. Begynte å bleke håret fordi det er det eneste som hjalp mot fett (genetisk, pappa og bestemor også kronisk fett hår uansett sjampo og hjelp) men så knakk håret flere steder av blekingen så nå er det både tynt og hakkete og skjevt. Føler jeg ser ut som en narkoman på hodet. Til tross for verdens sunneste kosthold, trening og selvpleie. Anonymkode: ee920...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar Samme her, tynt og pistrete. Det går ikke å få det tykkere uansett hva jeg prøver. Det henger ned uten liv og fylde. Vurderer nesten å bare klippe det helt kort, selv om jeg hater det på meg selv. Vil så gjerne være feminin med tykt langt hår. Anonymkode: 7f30a...38b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Vet ikke om disse forslagene kan være til hjelp, dere har kanskje forsøkt "alt" allerede, og det kan være individuelt hva som fungerer. Unngå stress, kjemisk behandling og varmestyling Sjekk for vitaminmangel og mangel på mineraler. Spesielt biotin, selen og sink. Ta evt. tilskudd av disse, det er ikke alltid man klarer å få i seg nok gjennom kostholdet. Sunn hodebunn er viktig. Det er etterhvert kommet flere typer produkter på markedet, bl.a. hodebunnserum, for ulike tilstander. Finnes i ulike prisklasser, og kan være verd forsøket . F.eks. mot fet hodebunn: Maria Nila Purifying Cleanse Exfoliating Serum eller The Inkey List Salicylic Acid Exfoliating serum. Begge inneholder BHA (salicylsyre) som balanserer talgproduksjonen. Bruk styrkende og gjenoppbyggende sjampo, balsam og kur. Merker som får god omtale er bl.a. Nisim, Nioxin og Hairlust Grow Perfect. Vurder å prøve rødlysterapi. Jeg vet ikke om det er noen som tilbyr dette, men det går an å få kjøpt apparater til hjemmebruk, selv om de koster en del. Jeg har selv fått "viker" i panna, og har kjøpt et prøvesett med sjampo, balsam og serum/kur fra Nioxin. Finnes bl.a. hos Blush, NordicFeel og Vita. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Gener. Klippet mitt for ikke så lenge siden til en frisyre som ikke gjør at jeg kan/ønsker å sette det opp i hestehale da det sliter veldig på håret. Nå har det litt mer volum da det er lettere. Dessuten sluttet jeg med balsam! Det var virkelig et produkt jeg ikke har trengt sånn egentlig men har alltid trodd det. Anonymkode: d1b21...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Anbealer varmt Priorin kosttilskudd. Eneste tilskuddet som faktisk fungerte for meg. Etter g mnd begynte nye hårstrå å poppe opp, håret ble sterkere, sunnere, og håravfallet ble betydelig mindre. Etterhvert la jeg merke til at det endelig begynte å vokse også - mye lenger enn tidligere. Kommer aldri til å slutte med de -endelig fått det håret jeg tidligere måtte ha ekstension for å oppnå. (etter 3 år med riktig pleie og priorin) Anonymkode: 4ae95...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Jeg har også tynt hår. I perioder ekstra ille når jeg mister mye hår, men i perioder uten håravfall så hjelper det ikke så mye likevel, fordi hvert enkelt hårstrå er så tynt. Ingenting hjelper mot dét. Anonymkode: ebb8f...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Problemet mitt er at det knekker i lag på lag. Og at det ser enda mer pistrete ut da. Behandler det lite, noen få striper et par ganger i året. Knekker uansett om Behandler eller ikke. Hesehalen er mindre tykk enn lillefingeren min. Anonymkode: fe2ec...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar Jeg har samme problem, hatt i 20 år. Føler med deg, det er ikke gøy. Jeg har brukt rådyre kurer fra Belgravis klinikk for hårtap i London m.m. Hjalp ikke. Men har hatt nesten tomme jernlagre, sette kan gi hårtap. Tror det har blitt bedre etter tilskudd, har lave lagre igjen nå (s-ferritin, noen sier hårtap kan begynne når lageret går under 30, men les deg gjerne opp selv - legen anbefaler ikke tilskudd før det er under 18-19, tror jeg). Har også tatt tilskudd av jod i perioder (sjekk evt Dr. Brownstein for mer info om dette, alternativt Dr. Berg på youtube for kortversjon) Sjekk gjerne for lavt stoffskifte hvis du ikke har gjort det, det kan også gi hårtap. Jeg er i gang med jerntilskudd og jodtilskudd nå fordi håret nylig er blitt tynnere igjen (ser ut som babyhår eller barnehår, som du beskriver). Det har også hjulpet mye på min livskvalitet å øve på å ikke fokusere for mye på det. Anonymkode: c9850...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar * Belgravia klinikk, skulle det stå Anonymkode: c9850...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar B-vitamin også viktig (særlig biotin). Anonymkode: c9850...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charge Skrevet 14. februar #12 Del Skrevet 14. februar Prøv Minoxidil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå