Gå til innhold

Hvordan takler dere venner/bekjente som alltid et negativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere noen venner som er sånn ? Orker dere? 

Anonymkode: 4a7d9...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er negativ skulle det stå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det orker jeg ikke. Slike mennesker er som energisugende vampyrer, og det er jeg ikke interessert i å ha i livet mitt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Slitsomt. Blir selv negativ og begynner å grue meg til de prater og responderer. Blir veldig bevisst på å unngå visse ting jeg tenker kan trigge klaging eller negativitet. Tar alt for mye energi.

Anonymkode: 68d7e...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det orker jeg ikke, faser de som regel ut eller holder kontakten så minimal som mulig.

Anonymkode: 76025...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det orker jeg ikke, faser de som regel ut eller holder kontakten så minimal som mulig.

Anonymkode: 76025...d00

Problemet er at vi er fire stykker som av og til treffes . Hun ene skal alltid inkludere den personen som er negativ. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å fase det ut. Vil jo ikke kutte ut alle. Men kjenner det tærer på når hun ene alltid skal være en mørk sky. Gjerne kverulere litt også. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Erfaringen jeg har med de som er det. Er at de har ikke hatt det helt bra. Prøv bare å snu praten. Å spør er alt bra med deg? Osv.  Mange sliter og greier ikke sette ord på det. 

Anonymkode: ba7c5...ab0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er at vi er fire stykker som av og til treffes . Hun ene skal alltid inkludere den personen som er negativ. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å fase det ut. Vil jo ikke kutte ut alle. Men kjenner det tærer på når hun ene alltid skal være en mørk sky. Gjerne kverulere litt også. 

Tar hun mye plass? Hvis dere er en "gjeng" er det jo bra hun er inkludert. Du kan vel henge litt 1-1 med de andre andre ganger?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Erfaringen jeg har med de som er det. Er at de har ikke hatt det helt bra. Prøv bare å snu praten. Å spør er alt bra med deg? Osv.  Mange sliter og greier ikke sette ord på det. 

Hun gjør dessverre ikke annet enn å sette ord på det. Favoritt temaet er om ting som ikke er bra. Vært det i årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste som klager og er negative klarer dessverre alltid å sette ord på akkurat det. Bedrr å stille konkrete spørsmål da? Som ikke henspiller på helse og livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste som klager og er negative klarer dessverre alltid å sette ord på akkurat det. Bedrr å stille konkrete spørsmål da? Som ikke henspiller på helse og livet.

Joda, men kjenner at jeg snart ikke orker henne mer. Er generelt lite hyggelig. Tror faktisk ikke jeg har hørt hun noen gang si noe positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var immun mot andres negativitet før. De siste årene har det skjedd endringer hos meg og dette gjør at jeg er nødt til å skjerme meg fra større doser negativitet nå i dag. Det betyr å trekke meg litt tilbake i gruppesammenhenger og avslutte endel samtaler etter ikke så lang tid.

De jeg kjenner som er negativ har betydelige utfordringer uavhengig av deres  holdninger, de har det ikke helt bra. Det er mennesker jeg elsker, og jeg ønsker å være tilstede. Det de beskriver er ting som jeg kan være medmenneske til i 10 - 20 minutter av gangen.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun gjør dessverre ikke annet enn å sette ord på det. Favoritt temaet er om ting som ikke er bra. Vært det i årevis. 

Å ja hmm. Spørre har du egentlig noen ting du er takknemlig for😅. Vet slike folk er slitsomme. Det er jo noen som bare aldri blir fornøyd med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja hmm. Spørre har du egentlig noen ting du er takknemlig for😅. Vet slike folk er slitsomme. Det er jo noen som bare aldri blir fornøyd med noe.

Da kan det komme ett svar som ; at jeg skal dø en dag eller noe sånt. 😆 Det er såpass ille. Tror hun har vært sånn så lenge og mangler selvinnsikt. At det har blitt greien hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt beslektet emne, men har en kollega som alltid beskylder MEG for å være negativ. Jeg kan nesten ikke åpne munnen før hun har tolket noe negativt og ber meg være positiv og smile mer. Det kan være helt dagligdagse utsagn hun reagerer på. Hun mener alltid å tolke noe negativt ut av tonefall eller ansiktsuttrykk. Og hun ser på seg selv som en gledesspreder. 😅

Men på spørsmål om hvordan man takler det, ja si det. Det nytter ikke å holde munn heller, da er man stille og mutt og bidrar ikke sosialt.  ☺️

Anonymkode: ff96f...883

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sitter på cafe å snakke om økonomi eller det siste fra dagsrevyen da? Så glad jeg har venner som ikke bare er solskinnsvenner 😊

Anonymkode: 720f2...05d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitter på cafe å snakke om økonomi eller det siste fra dagsrevyen da? Så glad jeg har venner som ikke bare er solskinnsvenner 😊

Anonymkode: 720f2...05d

Nei, er enig i det. Men får liksom være grenser. Alt er dritt liksom😅 - Alltid!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da kan det komme ett svar som ; at jeg skal dø en dag eller noe sånt. 😆 Det er såpass ille. Tror hun har vært sånn så lenge og mangler selvinnsikt. At det har blitt greien hennes. 

Noen bør konfrontere henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på dagsformen men som regel trekker jeg meg unna. Jeg har nok med meg selv i det daglige og orke rett og slett ikke folk som suger livsgleden ut av meg. Bestekompisen til mannen er en sånn pga massiv mobbing og utestenging i oppveksten. Vi alle mener han burde gått til psykolog eller lignende og få bearbeidet det for han er så negativ og gir ca. ingenting kommunikasjonsmessig. Jeg blir skikkelig sliten av å være i hans nærvær så jeg velger ofte å trekke meg unna. Resultatet? Han sendte meg en evig lang sms der han forklarte hvorfor han er som han er og at det at jeg trakk meg unna gjorde det verre etc. vi har omgått hverandre i over fire år og han klarer ikke å la meg bli kjent med ham. Jeg har prøvd og prøvd, men orker ikke mere så jeg kommer til å holde meg borte så får han bare bli såret for det.

Anonymkode: 070e3...1b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt beslektet emne, men har en kollega som alltid beskylder MEG for å være negativ. Jeg kan nesten ikke åpne munnen før hun har tolket noe negativt og ber meg være positiv og smile mer. Det kan være helt dagligdagse utsagn hun reagerer på. Hun mener alltid å tolke noe negativt ut av tonefall eller ansiktsuttrykk. Og hun ser på seg selv som en gledesspreder. 😅

Men på spørsmål om hvordan man takler det, ja si det. Det nytter ikke å holde munn heller, da er man stille og mutt og bidrar ikke sosialt.  ☺️

Anonymkode: ff96f...883

Det blir sikkert god stemning hvis jeg sier til hun at hun er så jævlig negativ hele tiden 😆Hun blir sikkert til en sol med en gang da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...