AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Vi må ha ny bil men ikke verdens høyeste budsjett. Ca 400 000 kr. Familie på 5 pluss en litt stor hund og campingvogn. Audi kan dra 1800 kg og er 4 hjulstrekk og elbil Passat kan dra 1900 kg, forhjulstrekk og hybrid Oktavia kan dra 2000 kg, forhjulstrekk og diesel Alle vi ser på er 2022 modeller men omtrent samme km. Ser passat kanskje er litt billigere men det er ikke en avgjørende faktor. Vi skal kjøpe ny campingvogn til ferien så må kunne dra minst 1800 kg. På forhånd takk for hjelpen. Anonymkode: 0d950...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er ingen stor Audi-fan, men jeg hadde gått for den. Elbil lønner seg stort sett alltid. Mye bil for pengene, tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hadde gått etron all the way. Mye mer bil for pengene. Passat og Octavia er så midt på treet du får det. Anonymkode: 8d285...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Mardina skrev (9 minutter siden): Jeg er ingen stor Audi-fan, men jeg hadde gått for den. Elbil lønner seg stort sett alltid. Mye bil for pengene, tror jeg. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde gått etron all the way. Mye mer bil for pengene. Passat og Octavia er så midt på treet du får det. Anonymkode: 8d285...ee9 Hvordan er etron bedre tenker dere? Og er det ca samme pris på vedlikehold av elbil og fossil? Har ikke hatt elbil før bare. Anonymkode: 0d950...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden etron og stor vogn, har du tenkt deg på langtur? Den mer useriøse delen av meg tenker "pest, kolera eller hiv"... men jeg liker ikke å gi pengene mine til Møller for at de skal behandle meg som dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Tiuren skrev (29 minutter siden): etron og stor vogn, har du tenkt deg på langtur? Den mer useriøse delen av meg tenker "pest, kolera eller hiv"... men jeg liker ikke å gi pengene mine til Møller for at de skal behandle meg som dritt. Ja det blir lange og korte turer. Men hvorfor tenker du at alle egentlig var dårlig valg og har du noe tilsvarende pris og størrelse du ville anbefalt? Ikke eldre enn 2021 modell. Anonymkode: 0d950...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Generelt er det best for lommeboka å kjøpe el. Billigere i drift og vedlikehold - normalt sett. Regn på kjøp av e-tron og leie av en fossilbil de gangene dere skal kjøre langt med vogn. Det kan hende den kombinasjonen lønner seg pga billigere bilhold med elbil forutsatt dere vanligvis lader hjemme. Et generelt råd er å kjøp bil etter hva man trenger i hverdagen, ikke for unntaket (som ferie er). Evt kjør langt med vogn med e-tron og ta hyppige ladepauser. En E-tron 55 gir vel ca 20 mil teoretisk rekkevidde med stor vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Audi er sjef, Passat moderat, Octavia er litt lat... Jeg er veldig glad i Octavia. Jeg hadde en 2017 mod inntil nylig. Har hatt Passat også, og det var i grunnen samme bilen med litt høyere komfort, og den er større. Audi er elbil. Elbil ser ut til å være fremtida enn så lenge, det er et pluss. Firehjulstrekk er det som gjør den til en vinner i mine øyne. Jeg ville gått for Audi. Anonymkode: 2cf60...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er etron bedre tenker dere? Og er det ca samme pris på vedlikehold av elbil og fossil? Har ikke hatt elbil før bare. Anonymkode: 0d950...f68 Etron og de fleste andre elbiler er bedre for lommeboka uansett. Det er ikke til å komme fra at elbil lønner seg og er billigere i drift enn fossilbil. Jeg har nettopp kjøpt meg min første elbil (riktignok langt unna det du ser etter) og er etter bare et par uker frelst.... Jeg kommer aldri til å gå tilbake til fossilbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå