AnonymBruker Skrevet 21. januar #21 Del Skrevet 21. januar Dark angel skrev (3 minutter siden): Tusen takk for så mange svar. Han kommenterte nettopp og sa at han vil ikke miste meg , derfor var han ikke glad. Virker ikke logisk for meg , vi har vært gift i 8 år. Men måten han sa ting på , jeg fikk sjokk. Jeg smilte fra øre til øre når jeg kjørte hjem. Gledet meg til å fortelle han. Så sier han ,, ja det er fordi det er ingen som vil bli tillitsvalgt. Hvor mange rakk opp hånden liksom, det er dritt jobb bla bla. Også time senere sier han ,, du elsker ikke meg lenger 🥺 du trives ikke hjemme bla bla. Skulle ønske han kunne være mer positiv engasjert og ikke negativt. Over det hele så begynte han å peke på blomsterpotten og sa at jeg har gjort feil. Alt ble feil plutselig. Det var da fælt til overdrivelse av han da. Det er vel mest under skolering du blir borte er par netter. Ellers merker han ikke særdeles mye til det. Han mister deg ikke, du får jo bare litt faglig påfyll og verdifull erfaring. Anonymkode: 025e5...2d8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #22 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Enig med mannen. Tillitsvalgte på mannens jobb har større sjansje for å bli oppsagt pga vervet trigger sjefene. Anonymkode: b42e9...96b Tillitsvalgte på min jobb er i praksis verna. Sikreste stillingene ever. Veldig stor, statlig arbeidsplass. Anonymkode: f4c4e...0f0 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #23 Del Skrevet 21. januar Dark angel skrev (14 minutter siden): Tusen takk for så mange svar. Han kommenterte nettopp og sa at han vil ikke miste meg , derfor var han ikke glad. Virker ikke logisk for meg , vi har vært gift i 8 år. Men måten han sa ting på , jeg fikk sjokk. Jeg smilte fra øre til øre når jeg kjørte hjem. Gledet meg til å fortelle han. Så sier han ,, ja det er fordi det er ingen som vil bli tillitsvalgt. Hvor mange rakk opp hånden liksom, det er dritt jobb bla bla. Også time senere sier han ,, du elsker ikke meg lenger 🥺 du trives ikke hjemme bla bla. Skulle ønske han kunne være mer positiv engasjert og ikke negativt. Over det hele så begynte han å peke på blomsterpotten og sa at jeg har gjort feil. Alt ble feil plutselig. SERIØST, dump han. For en manipulerende taper du har skaffet deg. Han elsker deg ikke, han elsker at han må betale mindre i boutgifter og har en gratis vaskehjelp, kokk og sexleke. "Mister" han deg er det fordi han er en tosk, ikke fordi du har blitt tillitsvalgt. Anonymkode: ff518...47e 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #24 Del Skrevet 21. januar Hvorfor i all verden er du sammen med en mann som uansett stort sett bare sitter og gamer og oppføre seg som om du er en blanding av hushjelpen/tjeneren hans og hans mor? Har dere barn oppi dette dysfunksjonelle forholdet? Måten han kommer etterpå og sier at han er redd for å miste deg, og så at du ikke elsker ham - det viser at han også manipulerer deg ganske så mye! Han oppfører seg ikke som en partner overhodet - hadde han gjort det hadde han bidratt på noenlunde lik linje som deg i forholdet, og han hadde gledet seg på dine vegne når du var glad (så lenge det ikke var noe som i stor grad ville gå utover ham og ev. barn, uten at du hadde snakket om det på forhånd). Hva i all verden gir dette forholdet deg? Anonymkode: 0976d...904 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #25 Del Skrevet 21. januar Generelt bør man jo utvise glede for noe den andre anser positivt. Men så er tillitsvalgt noe mange tenker er noe man brant inne med, i stedet for noe man fikk. Litt som å være klassekontakt. Tillitsvalgt får også en del merbelastning, og kan komme i en del skviser mellom personale og ledelse, så jeg kan forstå at han kanskje ikke har et helt udelt positivt syn.. Anonymkode: 645ad...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark angel Skrevet 21. januar #26 Del Skrevet 21. januar Vi har ikke barn ennå. Han sa at hvis jeg skal reise mye , så kan vi ikke være gift mer. At han ønsker ikke at jeg bor mye på hotell. Tror han overdriver mye oppi hode sitt. Han sin fordeling er sånn: jeg rydder, vasker lager mat og gir meg selv. Og han skal ikke gjøre noe siden han betaler alle utgifter som mat, strøm , og leie. Han vil heller ikke ta oppvask etter at jeg lager mat, fordi han sa han betaler for maten, så hvorfor skulle han ta oppvasken. Er dette en normal fordeling hos et ektepar? Han tjener mye mer enn meg, jeg har gjeld og går gjennom en gjeldsordning, så jeg får en fast sum utbetalt til meg selv. Ser for meg at hos dere som har samboer eller er gift, hjelper hverandre uansett hvem som betaler hva. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #27 Del Skrevet 21. januar Dark angel skrev (8 minutter siden): Vi har ikke barn ennå. Han sa at hvis jeg skal reise mye , så kan vi ikke være gift mer. At han ønsker ikke at jeg bor mye på hotell. Tror han overdriver mye oppi hode sitt. Han sin fordeling er sånn: jeg rydder, vasker lager mat og gir meg selv. Og han skal ikke gjøre noe siden han betaler alle utgifter som mat, strøm , og leie. Han vil heller ikke ta oppvask etter at jeg lager mat, fordi han sa han betaler for maten, så hvorfor skulle han ta oppvasken. Er dette en normal fordeling hos et ektepar? Han tjener mye mer enn meg, jeg har gjeld og går gjennom en gjeldsordning, så jeg får en fast sum utbetalt til meg selv. Ser for meg at hos dere som har samboer eller er gift, hjelper hverandre uansett hvem som betaler hva. Beklager TS, men det høres ut som dere har et skikkelig dysfunksjonelt forhold. Tenk deg om en, to og ti ganger før dere bringer inn barn.. Anonymkode: 645ad...d8d 7 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #28 Del Skrevet 21. januar Dark angel skrev (7 minutter siden): Vi har ikke barn ennå. Han sa at hvis jeg skal reise mye , så kan vi ikke være gift mer. At han ønsker ikke at jeg bor mye på hotell. Tror han overdriver mye oppi hode sitt. Han sin fordeling er sånn: jeg rydder, vasker lager mat og gir meg selv. Og han skal ikke gjøre noe siden han betaler alle utgifter som mat, strøm , og leie. Han vil heller ikke ta oppvask etter at jeg lager mat, fordi han sa han betaler for maten, så hvorfor skulle han ta oppvasken. Er dette en normal fordeling hos et ektepar? Han tjener mye mer enn meg, jeg har gjeld og går gjennom en gjeldsordning, så jeg får en fast sum utbetalt til meg selv. Ser for meg at hos dere som har samboer eller er gift, hjelper hverandre uansett hvem som betaler hva. What! Anonymkode: 35afd...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #29 Del Skrevet 21. januar Dark angel skrev (44 minutter siden): Vi har ikke barn ennå. Han sa at hvis jeg skal reise mye , så kan vi ikke være gift mer. At han ønsker ikke at jeg bor mye på hotell. Tror han overdriver mye oppi hode sitt. Han sin fordeling er sånn: jeg rydder, vasker lager mat og gir meg selv. Og han skal ikke gjøre noe siden han betaler alle utgifter som mat, strøm , og leie. Han vil heller ikke ta oppvask etter at jeg lager mat, fordi han sa han betaler for maten, så hvorfor skulle han ta oppvasken. Er dette en normal fordeling hos et ektepar? Han tjener mye mer enn meg, jeg har gjeld og går gjennom en gjeldsordning, så jeg får en fast sum utbetalt til meg selv. Ser for meg at hos dere som har samboer eller er gift, hjelper hverandre uansett hvem som betaler hva. Hvor langt tidsperspektiv har du på gjeldsordningen din? Tolererer du han, hadde jeg fortsatt å bo der til det var over og jeg hadde bedre økonomi, for så å flytte fra han. Og for all del, aldri, aldri, aldri få barn med denne mannen. Det kommer ikke til å gjøre noe bedre, alt blir bare verre. Eneste forskjellen blir at du da har to barn å rydde opp etter. Han kommer aldri til å hjelpe deg eller forandre seg. Og det skal være sagt: dette er ikke normalt i det hele tatt. Anonymkode: ff518...47e 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #30 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa ifra til han at jeg skal bli tillitsvalgt i min region. Blir litt reising i begynnelsen for å bli skolert som tillitsvalgt. Han sitter uansett på rommet sitt og spiller eller jobber . Tenkte istedenfor at jeg sitter mye alene i stua etter jobb, så kan jeg heller gjøre noe anderledes for min del. Jeg som rydder, vasker og gjør alt ellers for han hjemme, selv om jeg er i 100% arbeid og sliter en del med smerter pga endimitrose. Han sa at han liker ikke å sove alene, men det er ikke sånn at jeg skal bort hele tiden. Vi ser hverandre bare når vi skal spise, sove eller se på en serie sammen. Ellers er han bare på rommet og snakker med venner på pc. Han får sine "behov " når jeg kan og ikke har smerter . Men ble virkelig lei meg. Føler at det er noe feil her . Anonymkode: 17257...d18 For en strålende forhold. Ironi. Gjør det slutt og feir deg selv. Forholdet er både dødt og nedbrytende. Anonymkode: 5d03b...986 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #31 Del Skrevet 22. januar Dark angel skrev (8 timer siden): Tusen takk for så mange svar. Han kommenterte nettopp og sa at han vil ikke miste meg , derfor var han ikke glad. Virker ikke logisk for meg , vi har vært gift i 8 år. Men måten han sa ting på , jeg fikk sjokk. Jeg smilte fra øre til øre når jeg kjørte hjem. Gledet meg til å fortelle han. Så sier han ,, ja det er fordi det er ingen som vil bli tillitsvalgt. Hvor mange rakk opp hånden liksom, det er dritt jobb bla bla. Også time senere sier han ,, du elsker ikke meg lenger 🥺 du trives ikke hjemme bla bla. Skulle ønske han kunne være mer positiv engasjert og ikke negativt. Over det hele så begynte han å peke på blomsterpotten og sa at jeg har gjort feil. Alt ble feil plutselig. Høres ut som dere har noen ting i forholdet som trengs å jobbes med. Dere bruker aldri tid sammen i hverdagene, du velger et verv som gjør at du får fylle dagene dine fordi han bare gamer online, så blir han sjalu og viser kontrollerende atferd når du skal gjøre ting utenfor hjemmet og det er ingen barn i bildet.... Anonymkode: 150b1...fff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Del Skrevet 22. januar Har du ikke luftet dette for mannen flr du takket ja? Ikke rart han ble negativ, han føler seg lite betydningsfull. Anonymkode: 5655d...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #33 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du ikke luftet dette for mannen flr du takket ja? Ikke rart han ble negativ, han føler seg lite betydningsfull. Anonymkode: 5655d...1e7 Er du mannen til ts kanskje? Anonymkode: 025e5...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Del Skrevet 22. januar Dark angel skrev (7 timer siden): Vi har ikke barn ennå. Han sa at hvis jeg skal reise mye , så kan vi ikke være gift mer. At han ønsker ikke at jeg bor mye på hotell. Tror han overdriver mye oppi hode sitt. Han sin fordeling er sånn: jeg rydder, vasker lager mat og gir meg selv. Og han skal ikke gjøre noe siden han betaler alle utgifter som mat, strøm , og leie. Han vil heller ikke ta oppvask etter at jeg lager mat, fordi han sa han betaler for maten, så hvorfor skulle han ta oppvasken. Er dette en normal fordeling hos et ektepar? Han tjener mye mer enn meg, jeg har gjeld og går gjennom en gjeldsordning, så jeg får en fast sum utbetalt til meg selv. Ser for meg at hos dere som har samboer eller er gift, hjelper hverandre uansett hvem som betaler hva. Så dette nå og WTF? Dette er jo ikke et ekteskap eller partnerskap! Og det er iallfall ikke kjærlighet. Han bruker jo psykisk vold ved å true deg med skilsmisse om du ikke holder deg hjemme og er hans personlige sexslave, vaskehjelp og lakei. Dette må du bare komme deg ut av asap. Skaff deg advokat via Fri Rettshjelp og prat med Krisesenter og NAV. Ikke la gjeldsordningen holde deg gissel hos en manipulerende, kontrollerende, sjalu og potensielt farlig mann. Jeg har til sammenligning en samboer som tjener veldig godt, har formue og eiendommer. Selv er jeg ufør. Jeg klarer meg greit økonomisk, men ikke sjanse å leve etter hans levestandard. I tillegg er det særkullsbarn vi begge er alene med. Han visste om min situasjon. Men han elsker meg og barnet mitt. Han vil ha en fremtid med meg og han vil at vi skal bo i hus sammen og dele livet med alt det innebærer. Han sikret meg via samboerkontrakt mht eierbrøk og urådighetserklæring så om det skulle bli brudd går jeg ut med min investering og overskuddet det skulle generere. Han ønsker at jeg skal bli med han for kjærligheten, ikke fordi jeg føler meg økonomisk låst. Han har også sikret meg og barna i testament så vi ikke mister huset om det utenkelige skulle skje da jeg også er vergen til barna hans. Utover det så bidrar vi etter prosent av inntekt slik at jeg har greit med penger og muligheter til å spare. Vi har valgt et liv sammen så han anser at alt vi opparbeider når vi er sammen er vårt og til vår familie. Og vi fordeler alt av oppgaver mht hus og barn på en rettferdig måte som vi begge er fornøyd med. Og han oppfordrer meg til å gjøre mine egne greier på lik linje som jeg oppfordrer han til å gjøre sine greier. Vi elsker hverandre og løfter hverandre. Vi prater åpent om ting og vi blir glade på hverandres vegne når gode ting skjer. Det ligger ikke i vår natur å gjøre ting på bekostning av familien og barna, men igjen, vi har barn så de vil alltid prioriteres. Kjærlighet handler om å ønske å ta vare på hverandre og ønske alt godt for de man elsker. Anonymkode: 150b1...fff 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. januar #35 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sa ifra til han at jeg skal bli tillitsvalgt i min region. Blir litt reising i begynnelsen for å bli skolert som tillitsvalgt. Han sitter uansett på rommet sitt og spiller eller jobber . Tenkte istedenfor at jeg sitter mye alene i stua etter jobb, så kan jeg heller gjøre noe anderledes for min del. Jeg som rydder, vasker og gjør alt ellers for han hjemme, selv om jeg er i 100% arbeid og sliter en del med smerter pga endimitrose. Han sa at han liker ikke å sove alene, men det er ikke sånn at jeg skal bort hele tiden. Vi ser hverandre bare når vi skal spise, sove eller se på en serie sammen. Ellers er han bare på rommet og snakker med venner på pc. Han får sine "behov " når jeg kan og ikke har smerter . Men ble virkelig lei meg. Føler at det er noe feil her . Anonymkode: 17257...d18 Du er sammen med et stort barn. Han gamer, spiser og sover. Hvorfor gjør du alt hjemme? Slutt med det. Du er verken hjemmeværende husmor eller slaven hans. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #36 Del Skrevet 22. januar Han virker døll. Anonymkode: 78838...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #37 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig med mannen. Tillitsvalgte på mannens jobb har større sjansje for å bli oppsagt pga vervet trigger sjefene. Anonymkode: b42e9...96b Hvis tillitsvalgte har større risiko for å bli oppsagt, ja da er det virkelig behov for en tøff tillitsvalgt som setter ned foten. Sånn skal det ikke være, og det er direkte feigt å ikke organisere seg eller være tillitsvalgt fordi man er redd for sjefene. Anonymkode: 9138f...4b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark angel Skrevet 22. januar #38 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor langt tidsperspektiv har du på gjeldsordningen din? Tolererer du han, hadde jeg fortsatt å bo der til det var over og jeg hadde bedre økonomi, for så å flytte fra han. Og for all del, aldri, aldri, aldri få barn med denne mannen. Det kommer ikke til å gjøre noe bedre, alt blir bare verre. Eneste forskjellen blir at du da har to barn å rydde opp etter. Han kommer aldri til å hjelpe deg eller forandre seg. Og det skal være sagt: dette er ikke normalt i det hele tatt. Anonymkode: ff518...47e Jeg har 4 år igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 22. januar #39 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg sa ifra til han at jeg skal bli tillitsvalgt i min region. Blir litt reising i begynnelsen for å bli skolert som tillitsvalgt. Han sitter uansett på rommet sitt og spiller eller jobber . Tenkte istedenfor at jeg sitter mye alene i stua etter jobb, så kan jeg heller gjøre noe anderledes for min del. Jeg som rydder, vasker og gjør alt ellers for han hjemme, selv om jeg er i 100% arbeid og sliter en del med smerter pga endimitrose. Han sa at han liker ikke å sove alene, men det er ikke sånn at jeg skal bort hele tiden. Vi ser hverandre bare når vi skal spise, sove eller se på en serie sammen. Ellers er han bare på rommet og snakker med venner på pc. Han får sine "behov " når jeg kan og ikke har smerter . Men ble virkelig lei meg. Føler at det er noe feil her . Anonymkode: 17257...d18 Ut fra det du skriver her, er det vel ikke bare reaksjonen hans på det nye vervet som er problematisk i forholdet deres. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #40 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tillitsvalgte på min jobb er i praksis verna. Sikreste stillingene ever. Veldig stor, statlig arbeidsplass. Anonymkode: f4c4e...0f0 Og den dagen vervet går ut, er du ikke lenger sikret. Anonymkode: b42e9...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå