AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Jeg ble i dag valgt som tillitsvalg på jobben og ble kjempeglad. For meg så er dette noe stort. Når jeg kom hjem og fortalte mannen min det, fordi jeg ville dele min glede med han, så rakket han ned på meg. Han likte ikke at jeg ble tillitsvalg, fordi det betyr mer reiser og kurs for min del. Han sa bare negative ting, og fant på alle negative ting man kunne oppleve som en tillitsvalg. Jeg ble så lei meg, fordi den jeg elsker ble ikke glad for at jeg hadde blitt glad. Er det ikke sånn at når du elsker noen, så blir du automatisk glad på de sine vegne ? Anonymkode: 17257...d18 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble i dag valgt som tillitsvalg på jobben og ble kjempeglad. For meg så er dette noe stort. Når jeg kom hjem og fortalte mannen min det, fordi jeg ville dele min glede med han, så rakket han ned på meg. Han likte ikke at jeg ble tillitsvalg, fordi det betyr mer reiser og kurs for min del. Han sa bare negative ting, og fant på alle negative ting man kunne oppleve som en tillitsvalg. Jeg ble så lei meg, fordi den jeg elsker ble ikke glad for at jeg hadde blitt glad. Er det ikke sånn at når du elsker noen, så blir du automatisk glad på de sine vegne ? Anonymkode: 17257...d18 Nei, det er ingen automatikk i det. Hvis du blir mer borte fra hjemmet, og mer faller på ham så har han rett til å reagere negativt på dette. Men han trenger ikke å rakke ned på deg - men kanskje du skulle ha snakket med ham om det før du faktisk ble valgt? 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Var dette noe dere ikke hadde diskutert på forhånd i det hele tatt? Er det hovedtillitsvalgt du har blitt, siden det innebærer så mye reising? Anonymkode: 10c5f...6b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Enig med mannen. Tillitsvalgte på mannens jobb har større sjansje for å bli oppsagt pga vervet trigger sjefene. Anonymkode: b42e9...96b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar Jeg tenker at det ikke trenger å være sånn at man "automatisk" er positiv til noe som innebærer at ektefellen blir borte fra hjemmet mer, akkurat. Det er selvfølgelig ingenting galt i å kjenne på at man også synes det er dumt, og det er ikke gjensidig utelukkende med å også kunne være glad på ektefellens vegne. Ffor meg lyder det temmelig manipulativt å knytte reaksjonen til hvorvidt han elsker deg eller ikke, så jeg håper ikke du sa det til ham. Jeg håper også du har nevnt dette her skikkelig på forhånd, hvis det da stemmer at du vil måtte bruke betydelig tid og reise mer pga. det vervet. Når det er sagt er selvfølgelig det å rakke ned på deg, og å lete etter enhver negativ og pessimistisk vri man kan finne på noe du er glad for, skikkelig ugreit. Det er ikke ok å kun reagere med negativitet uten overhodet å anerkjenne at du er glad og stolt, og jeg skjønner godt at det var leit for din del. Så er det selvfølgelig ikke sånn at det å elske noen gjør at du nødvendigvis blir glad for absolutt alt de blir glad, helt uavhengig av om det måtte ha bivirkninger for samlivet. Anonymkode: 1d2eb...126 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Dette handler vel mer om at dere har forskjellige oppfatninger om hva vervet innebærer? Da min mann fikk den jobben han har nå var han overlykkelig. Jeg var mildt sagt lunken fordi jeg vet hva den jobben innebærer for familielivet. Klarte ikke å juble over krevende turnusjobb og mye tid borte fra meg og barna, selv om jeg visste han hadde et sterkt ønske om den jobben. Jeg ønsker han jo likevel vel og er glad han er glad. Anonymkode: 682c9...583 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Jeg sa ifra til han at jeg skal bli tillitsvalgt i min region. Blir litt reising i begynnelsen for å bli skolert som tillitsvalgt. Han sitter uansett på rommet sitt og spiller eller jobber . Tenkte istedenfor at jeg sitter mye alene i stua etter jobb, så kan jeg heller gjøre noe anderledes for min del. Jeg som rydder, vasker og gjør alt ellers for han hjemme, selv om jeg er i 100% arbeid og sliter en del med smerter pga endimitrose. Han sa at han liker ikke å sove alene, men det er ikke sånn at jeg skal bort hele tiden. Vi ser hverandre bare når vi skal spise, sove eller se på en serie sammen. Ellers er han bare på rommet og snakker med venner på pc. Han får sine "behov " når jeg kan og ikke har smerter . Men ble virkelig lei meg. Føler at det er noe feil her . Anonymkode: 17257...d18 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar Sjalu og med mindreverdighetskompleks, antar jeg. Han burde dele gleden med deg, ja Anonymkode: 37a72...c9e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar Kanskje fordi han mister vaskehjelpen sin når du er borte? 🤔🙄 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sa ifra til han at jeg skal bli tillitsvalgt i min region. Blir litt reising i begynnelsen for å bli skolert som tillitsvalgt. Han sitter uansett på rommet sitt og spiller eller jobber . Tenkte istedenfor at jeg sitter mye alene i stua etter jobb, så kan jeg heller gjøre noe anderledes for min del. Jeg som rydder, vasker og gjør alt ellers for han hjemme, selv om jeg er i 100% arbeid og sliter en del med smerter pga endimitrose. Han sa at han liker ikke å sove alene, men det er ikke sånn at jeg skal bort hele tiden. Vi ser hverandre bare når vi skal spise, sove eller se på en serie sammen. Ellers er han bare på rommet og snakker med venner på pc. Han får sine "behov " når jeg kan og ikke har smerter . Men ble virkelig lei meg. Føler at det er noe feil her . Anonymkode: 17257...d18 Hæ. Det er ikke ditt nye verv som tillitsvalgt som er problemet her! Anonymkode: b7b8a...610 18 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar Rakke ned på er alltid unødvendig. Men man blir ikke automatisk glad uansett, selvsagt. Det er forskjell på "jeg har blitt forfremmet" og "dermed må jeg flytte til Polen". For å sette det helt på spissen. Men mannen din høres litt sutrete ut hvis han ikke orker å sove alene en gang iblant. Anonymkode: 10c5f...6b7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rakke ned på er alltid unødvendig. Men man blir ikke automatisk glad uansett, selvsagt. Det er forskjell på "jeg har blitt forfremmet" og "dermed må jeg flytte til Polen". For å sette det helt på spissen. Men mannen din høres litt sutrete ut hvis han ikke orker å sove alene en gang iblant. Anonymkode: 10c5f...6b7 Det var det du bet deg merke med? (At mannen sutrer fordi han ikke vil sove alene, altså) Ikke at ts her sitter alene, samt tar all husarbeid mens mannen gamer alene på rommet sitt?? Endret 21. januar av Perfume 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Jeg tenker at han burde vært glad på dine vegne, selv om han nødvendigvis ikke blir glad for det. Kunne aldri vært sammen med en mann som ikke gledet seg over slikt. Han burde jo være stolt over at du engasjerer deg! Og spørre mannen om å kunne ta på seg et slikt verv? Hadde ikke falt meg inn engang. Ikke så lenge det ikke går nevneverdig utover familielivet. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar Ja, det er en del av et godt forhold at han gleder seg på dine vegne, og at man er et lag som til tider eventuelt tar en større del hjemme - uten at jeg kan si jeg noengang har vært borti at det skulle være signifikant endring i arbeidsbyrden på den ene hjemme der ektefellen er tillitsvalgt. Det er bare her på KG at du får forvridde svar fra bitre mennesker som ikke selv har opplevd å være i et godt og jevnbyrdig forhold der man selvsagt blir glad for hverandre når en opplever noe som er ønsket eller jobbet for. Anonymkode: 7777b...189 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar SPOCA skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at han burde vært glad på dine vegne, selv om han nødvendigvis ikke blir glad for det. Kunne aldri vært sammen med en mann som ikke gledet seg over slikt. Han burde jo være stolt over at du engasjerer deg! Og spørre mannen om å kunne ta på seg et slikt verv? Hadde ikke falt meg inn engang. Ikke så lenge det ikke går nevneverdig utover familielivet. Tror det går nevneverdig ut over mannen til ts. Han får vel ikke gamet alene på rommet når hun er borte, for hun er jo ikke hushjelpa! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar På generelt grunnlag: nei, ektefellen trenger ikke å bli lykkelig bare fordi den andre har opplevd noe som gjør hen glad. Om min mann hadde kommet hjem og sagt at han hadde fått ny jobb, som innebar at han fikk reise og bo på hotell mens jeg måtte være alene med hus og hjem hadde jeg blitt bitter. Det var ikke det livet jeg valgte, ikke sant. Når det er sagt er du valgt til tillitsvalgt. Det er et lite verv som innebærer null endring for hans del. Dermed er han smålig som ikke greier å være positiv for deg. Å reagere med å snakke ned vervet og fjerne all glede hos deg er smålig og vitner om lav sosial intelligens hos han. Han merker jo ingen forskjell uansett, om du er på et kurs eller to. At han ikke ønsker å yte noe ekstra for sin jobb eller sine kolleger får han stå for. Regner med det er der problemet ligger - manglende respekt for vervet du har fått. Gratulerer som tillitsvalgt! Anonymkode: 2e765...6fa 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. januar #17 Del Skrevet 21. januar Man blir ikke automatisk glad når partneren blir glad hvis det er noe som er negativt for en selv og familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. januar #18 Del Skrevet 21. januar Perfume skrev (3 minutter siden): Tror det går nevneverdig ut over mannen til ts. Han får vel ikke gamet alene på rommet når hun er borte, for hun er jo ikke hushjelpa! Jepp, derfor veldig smålig av han. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #19 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig med mannen. Tillitsvalgte på mannens jobb har større sjansje for å bli oppsagt pga vervet trigger sjefene. Anonymkode: b42e9...96b Ja dette er fakta! Jeg var tillitsvalgt, og min sjef ble så provosert at hun ble sur bare hun så meg på slutten. Anonymkode: 970e7...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark angel Skrevet 21. januar #20 Del Skrevet 21. januar Tusen takk for så mange svar. Han kommenterte nettopp og sa at han vil ikke miste meg , derfor var han ikke glad. Virker ikke logisk for meg , vi har vært gift i 8 år. Men måten han sa ting på , jeg fikk sjokk. Jeg smilte fra øre til øre når jeg kjørte hjem. Gledet meg til å fortelle han. Så sier han ,, ja det er fordi det er ingen som vil bli tillitsvalgt. Hvor mange rakk opp hånden liksom, det er dritt jobb bla bla. Også time senere sier han ,, du elsker ikke meg lenger 🥺 du trives ikke hjemme bla bla. Skulle ønske han kunne være mer positiv engasjert og ikke negativt. Over det hele så begynte han å peke på blomsterpotten og sa at jeg har gjort feil. Alt ble feil plutselig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå