AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Skrevet 21. januar Har en krevende leder, føler at hun maser instendig. Om jeg en sjelden gang klarer å være littegrann grei å svare på en mail i fritiden er det gjort. Gir jeg fingeren, tar hun hele armen. Vil jo være grei jeg også i blant, med nåværende leder går det rett og slett ikke. Best å ha henne på avstand. Føler ikke hun bidrar så mye på jobben heller egentlig, beste dagene er når hun planlegger hjemmekontor. Jobben blir gjort og det er en egen ro på kontoret. Forrige uke skulle vi på bowling, det tok henne planlegging fra oktober til nå for å få til. Mas om alt mulig. Lager møter ut av ingenting. Synes synd på henne. Hjelper henne masse i det skjulte, men ikke åpent. Flere som har det som meg? Altså, oss som er greie mennesker som gjør en hel masse i det skjulte. Men som ikke har råd til å vise sjefen at man bidrar og står på? Sånn sett får ikke jeg noe lønnsøkning med det første.. Anonymkode: c559f...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Skrevet 21. januar Jeg har ikke mailvarsel på telefonen. Til tider jobber jeg mye, og er derfor opptatt av å ha et skille mellom jobb og fritid. Svarer på sms og telefoner når jeg ikke er på jobb, men kan lett dra en hvit løgn for å slippe å logge på. Sier da når de kan forvente svar. Er hyggelig, men avvisende uten at de helt skjønner det. 🤭 Jeg anser lederen din som et større problem. Slike mennesker endrer seg sjeldent. Anonymkode: c21f0...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar Jeg svarer ikke på jobbtelefoner utenom arbeidstid, da er den på lydløs. Det hender jeg sjekker jobbmailen hvis jeg venter oppdatering på noe viktig, men da på eget initiativ. Blir jeg sittende utover vanlig arbeidstid med noe skriver jeg timer, vi har fleksitid. Pålagt overtid skal vi ha betalt for. Jobber ofte ekstra, så jeg er mer nøye på å skille mellom arbeid og sosialt egentlig. Det skal mye til at jeg blir med på noe sosialt etter arbeidstid. Anonymkode: 082ce...8d3
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar Jeg er selv leder for en mellomstor virksomhet. Jeg forventer ikke at ansatte svarer meg utenfor arbeidstid. Mellomlederne gjør det en del likevel. De har ikke fast arbeidstid som resten av staben. Dette regulerer de selv. Dersom det haster, er avtalen at jeg sender sms først. Alle i vår virksomhet har betalt mobil fra arbeidsgiver. Anonymkode: 6c3c6...31f
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar Synes ikke de som ikke har en eller annen for for spesial- eller lederstilling skal være påkobla - si heller fra at leder eller kolllega kan sende en SMS om det er noe som haster. Er selv mellomleder og i en spesiell situasjon med en fusjonsprosess, så har valgt å være litt ekstra tilgjengelig. Varsler på Teams på telefonen, men ikke e-post - den sjekker jeg bare sånn en gang eller om om kvelden. Ventet kanskje en e-post i kveld, men valgte å sette linjen til 22:00. Nå tar jeg kvelden. Har stort sett hatt spesialist- eller lederstilling i arbeidslivet, men har klart å skjerme meg godt uten at jeg har fått kritikk for det. Men greit å gi beskjed om at man er på SMS om det er noe viktig. Anonymkode: ba563...d79
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar Svarer normalt sett ikke på epost etter 17.00, om vi prøver på det så er serveren vår satt opp slik at vi får varsel og er helt sikre på om vi vil sende med en gang eller at den skal gå ut kl 08.00 morgenen etter. Men svarer på telefonen evt ringer opp igjen, for vi har så bra kultur at om noen ringer så er det kritisk at de får hjelp. Anonymkode: 6bd19...569
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Skrevet 21. januar Vi har forøvrig også mobil betalt av arbeidsgiver, men siden vi må skatte av den ville jeg ikke svart på jobbtelefoner etter arbeidstid uansett. Det er en utgift jeg ikke ville hatt om vi ikke var pålagt å ha tjenestetelefon. Anonymkode: 082ce...8d3
Alice123 Skrevet 21. januar #8 Skrevet 21. januar For meg NÅ er det ikke stress å svare på mail/telefoner (eller håndtere saker) på fritiden (såfremt det passer), men det er fordi sjefen er sjukt fleksibel i andre enden så det er en gi-ta-situasjon jeg føler jeg kommer best ut av.
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har forøvrig også mobil betalt av arbeidsgiver, men siden vi må skatte av den ville jeg ikke svart på jobbtelefoner etter arbeidstid uansett. Det er en utgift jeg ikke ville hatt om vi ikke var pålagt å ha tjenestetelefon. Anonymkode: 082ce...8d3 Da kan du jo velge å ikke ha det? Anonymkode: 6c3c6...31f
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har forøvrig også mobil betalt av arbeidsgiver, men siden vi må skatte av den ville jeg ikke svart på jobbtelefoner etter arbeidstid uansett. Det er en utgift jeg ikke ville hatt om vi ikke var pålagt å ha tjenestetelefon. Anonymkode: 082ce...8d3 Det er ganske få som har telefon til under 90-100 kr i måneden privat... Jeg svarer på alt av sms og telefoner som kommer etter arbeidstid, og sjekker som oftest hva det dreier seg om hvis jeg får e-post. Men har slått av internchat og teams på telefonen. Får sms/telefon 2-3 ganger i året utenom arbeidstid. Anonymkode: 418e1...086
Brunhilde Skrevet 22. januar #11 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er selv leder for en mellomstor virksomhet. Jeg forventer ikke at ansatte svarer meg utenfor arbeidstid. Mellomlederne gjør det en del likevel. De har ikke fast arbeidstid som resten av staben. Dette regulerer de selv. Dersom det haster, er avtalen at jeg sender sms først. Alle i vår virksomhet har betalt mobil fra arbeidsgiver. Anonymkode: 6c3c6...31f Det betyr egentlig bare at telefonen er et arbeidsredskap, ikke at man skal være tilgjengelig 24/7. Syns det er fint at du varsler om noe er viktig, det setter sikkert de ansatte også pris på. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har forøvrig også mobil betalt av arbeidsgiver, men siden vi må skatte av den ville jeg ikke svart på jobbtelefoner etter arbeidstid uansett. Det er en utgift jeg ikke ville hatt om vi ikke var pålagt å ha tjenestetelefon. Anonymkode: 082ce...8d3 Du kan la telefonen ligge på jobb når du går hjem så er den ikke skattepliktig lenger. Men da må du jo ha en privattelefon, noe som sannsynligvis blir dyrere for deg enn de tusenlappene du må skatte av for å ha tjenestetelefon,. Til ts, jeg syns ikke det virker som om problemet ditt er skille mellom jobb og fritid, men hvordan leve med en dårlig leder. Tja, det er ikke godt å si, enten må du ta det høyere opp eller så må du leve med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå