AnonymBruker Skrevet 22. januar #21 Skrevet 22. januar Politi, advokat, vektere, fengselsbetjenter. Stort sett alle yrker hvor retten tilå bruke makt er tilstede. Anonymkode: 6c238...fb6 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #22 Skrevet 22. januar Influencer, og stort sett alle lederstillinger uavhengig av yrke. Anonymkode: 7ac72...d33 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #23 Skrevet 22. januar Politi, advokat, lederstillinger i alle yrker egentlig, pskykologer og leger. Og ikke minst social media influencere, der florerer de🤮 Anonymkode: 20cb2...a0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Skrevet 22. januar Baktus2024 skrev (7 timer siden): I helsevesenet har man noe som kalles samtykkekompetent, i praksis hvis du er enig , er du uenig er du ikke samtykke kompetent ..et pennestrøk der, vedr pasient medvirkning.. Prøveresultater blir forkynt utfra det de mener er skånsomt nok for deg, ingen referanseverdier..de vet best hva som er best for deg å vite om deg selv...fratar deg retten til second opinion.. Kollega lojalitet... Leger og spesialister over prøver ikke hverandre i fare for å miste annerkjennelse i fagmiljøet... Second opinion helt bortkastet .. Et begrep som heter, if your gonna live my life your gonna pay my rent.... Overformynderiet syntes jeg passer godt inn i begrepet narssissisme Da er det systemet du er sint på og ikke menneskene bak. Det er ikke bare å ta fra noen samtykkekompetansen. Det krever faktisk en del. Synd du har dårlig opplevelse med helsevesenet, men det er faktisk mange fine folk som jobber der. Anonymkode: 38161...bb9
AnonymBruker Skrevet 24. januar #25 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.24): Da er det systemet du er sint på og ikke menneskene bak. Det er ikke bare å ta fra noen samtykkekompetansen. Det krever faktisk en del. Synd du har dårlig opplevelse med helsevesenet, men det er faktisk mange fine folk som jobber der. Anonymkode: 38161...bb9 åja, men da så. problem løst. phew. Anonymkode: 718f2...e94
K.B. Skrevet 24. januar #26 Skrevet 24. januar Stort sett der en kan utøve makt, jo mer makt, jo bedre. Så det kan være en lang liste over yrker som passer narsissiten. Det er ikke tilfeldig at mange seriemordere på ett eller annet tidspunkt har søkt seg inn som politiaspirant eller hatt en ambisjon om et slikt yrke.. Men enhver profesjon der du kan få mye makt og relativt stort handlerom kan være lokkende for slike mennesker. Ledere i næringslivet, advokater, leger er noen av de typiske yrkene jeg kommer på i farten. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #28 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.20): tara.no - dagens mest troverdige. Lenken fremstår som et blogg-innlegg, har ingen kilder eller referanser, ingen fagfellevurdering - egentlig veldig lite som tyder på at dette er stort annet enn étt menneskes tanker og meninger. Du er litt på bærtur når det kommer til kildekritikk, utover det skal jeg ikke uttale meg om din bærplukking. Anonymkode: 435f8...c66 Andre kilder sier det samme, Frøken Snørrhoven.https://www.nettavisen.no/psykopat/psykologi/sosiopat/i-disse-yrkene-jobber-det-flest-psykopater/s/12-95-3423147728 Anonymkode: 5801c...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #29 Skrevet 24. januar Journalister. Ingen tvil . Anonymkode: 8170a...247 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #30 Skrevet 24. januar Sykepleiere. Tenker kun på lønn og status på arbeidsplass. Anonymkode: ebf17...abf 2 1
Aurora Borealis Skrevet 24. januar #31 Skrevet 24. januar https://www.forskning.no/kriminalitet-psykisk-helse-psykologi/det-er-titusener-av-psykopater-i-norge-de-er-vanskelige-a-avslore/2272500 Utover i artikkelen nevnes ledere og politikere.
AnonymBruker Skrevet 25. januar #32 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.48): Lege Anonymkode: ef890...c22 Folk som har brukt 6-12 år av livet sitt på å utdanne seg til å få jobbe gjennomsnittlig 60 timer i uka med å ta vare på andre er narsissister? Anonymkode: cde87...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #33 Skrevet 25. januar Narsisissme går gjerne hånd i hånd med grandiost selvbilde. Behov for både å føle makt, beundres og ikke minst bli sett. Vil dermed anta at de som har nok medfødte attributter til at de fikser utdanning og karriere, typisk sikter seg mot lederroller og yrker som gir høy status. Anonymkode: d2a73...639 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar #34 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Narsisissme går gjerne hånd i hånd med grandiost selvbilde. Behov for både å føle makt, beundres og ikke minst bli sett. Vil dermed anta at de som har nok medfødte attributter til at de fikser utdanning og karriere, typisk sikter seg mot lederroller og yrker som gir høy status. Anonymkode: d2a73...639 Man har også covert narsissisme og sårbar narsissisme. Førstnevnte er vanskelig å spotte. Anonymkode: 9ddf8...01a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #35 Skrevet 25. januar Advokat, lege spesialister, finans, hedge fund managere, film og tv produsenter, influensene Anonymkode: 96592...e44 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #36 Skrevet 25. januar Fnis. Jeg er utdannet jurist, praktiserende advokat og aktiv lokalpolitiker. Må være narsissist, jeg da. Anonymkode: 7c1a9...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #37 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som har brukt 6-12 år av livet sitt på å utdanne seg til å få jobbe gjennomsnittlig 60 timer i uka med å ta vare på andre er narsissister? Anonymkode: cde87...b2e Er ikke så imponert, har møtt litt av hvert.😉 Anonymkode: ef890...c22 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #38 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.38): Advokater Anonymkode: d554c...6a9 Må støtte denne. Noe av det verste jeg har sett. Anonymkode: cd804...32e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #39 Skrevet 29. januar Sikkert også frikirke «predikanter/prester» og sikkert diverse imamer ( der de ikke trenger lang formell utdannelse) da kan du få fritt spillerom til å manipulere og utøve maktmisbruk.. og sikkert god tilgang på andres penger 🙃 Anonymkode: b1e69...09b 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #40 Skrevet 29. januar Psykologer. Har noen venner som tok den utdannelsen, og de er fader meg de mest forstyrra folka jeg vet om. Jeg vokste opp med dem, og narsissime er høyt på skalaen. Anonymkode: df3fb...af1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå