Gå til innhold

Hvorfor har noen for vane å aldri opprettholde avtaler ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mye fokus på  lange ventelister ved  helseforetakene  i Norge, men på same tid var det  drøyt 223 000 som ikkje møtte opp til avtalt time på sykehusene.

Dette skaper selvsagt store utfordringer  og omrokkinger ved helseforetakene, og omfanget av de  gir blaffen å  gi beskjed har økt i omfang

Noen har rett og slett for vane å ofte kome for sent til jobben, møter, selskaper, fester, og  avtaler. Dette   til stor irritasjon for mange utan at det blir gitt noen begrunnelse.  Andre igjenn er  punktlige, og forholder seg til avtaler, og  blir sagt ein kan stille klokka til etter dem,  Kommer de forsendt så gir de umiddelbart beksjed om de har muligheter.

I jobbsamanheng opplevde ein ofte at når  ansatte  ble syke så "gadd  de ikkje gi beskjed"før langt utpå dagen,  Dette skapte ofte utfordringer når ein jobbet i team.  Når eg selv følte meg så syk at eg ikkje kunne gå på jobben så  la ein alltid vekt på å  underrette sjefen. eller nermeste overordna når ein viste de var på jobben. 

Blir ein bedt i selskaper og forhindret å møte til rett tid  så  greitt umiddelbart gi beskjed,. Veldi praktisk både hos jobben, og vertsfamilien som innviterer til selskaperog få slik info.  

Anonymkode: fc276...009

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk er forskjellig . Og noen surrer mer enn andre. 

Anonymkode: 71da2...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Folk er forskjellig . Og noen surrer mer enn andre. 

Anonymkode: 71da2...4d1

Når mange ikkje møter opp til avtalt  legetime  kunne det frigjprdt plass til dem som  har" behov" for å komme seg til legen / sykehuset.  Det kan igjenn føre til at klagesangen på de lange ventelistene hadde blitt vesentlig redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er sløve og selvsentrerte. På studiet mitt var det umulig for den ene i kollokviegruppen å forholde seg til avtaler. Vi var venner en periode og møttes på tomannshånd, men jeg ble til slutt så lei av at han aldri kom i tide, eller gadd å gi beskjed. I beste fall lo han og sa at sånn var livet med adhd😮

Anonymkode: fd0c6...b9b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen har rett og slett for vane å ofte kome for sent til jobben, møter, selskaper, fester, og  avtaler. Dette   til stor irritasjon for mange utan at det blir gitt noen begrunnelse.  Andre igjenn er  punktlige, og forholder seg til avtaler, og  blir sagt ein kan stille klokka til etter dem,  Kommer de forsendt så gir de umiddelbart beksjed om de har muligheter.

Og disse to gifter seg alltid med hverandre 🫠

Fra spøk til alvor: det er veldig provoserende å lese hvor mange som ikke dukker opp til avtaler på sykehuset. Folk står på venteliste i årevis. Det hadde vært interessant å vite mer om dette, hvilke avdelinger er mest rammet, hva slags type avtaler.

Lurer også på hva som gjør at de ikke dukker opp. Er det dårlig planlegging? Står de fast i kø? Glemmer de det? Gidder de ikke? Jeg har mange avtaler på sykehus og får i alle fall 3 påminnelser om hver time, i tillegg til når timen blir registrert. 

Anonymkode: ed2b6...fb8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Og disse to gifter seg alltid med hverandre 🫠

Fra spøk til alvor: det er veldig provoserende å lese hvor mange som ikke dukker opp til avtaler på sykehuset. Folk står på venteliste i årevis. Det hadde vært interessant å vite mer om dette, hvilke avdelinger er mest rammet, hva slags type avtaler.

Lurer også på hva som gjør at de ikke dukker opp. Er det dårlig planlegging? Står de fast i kø? Glemmer de det? Gidder de ikke? Jeg har mange avtaler på sykehus og får i alle fall 3 påminnelser om hver time, i tillegg til når timen blir registrert. 

Anonymkode: ed2b6...fb8

Norge skal ifølge politikerne vera ein utstillingsvindu  for  verden  i  digitalisering  av  samfunn, men hva er det poengte  ?

Selv får eg  alltid timeavtaler fra helsefortakene på sms, og gjerne en påminnelse   noen dager før. 

Møter ein ikkje opptil avtalt time /tid , og ikkje gitt beskjed så bør ein selvsagt skyves bakerst i køen. Og det kan reises spørsmål om ein idet heletatt har behov for  å stå på noen venteliste.  Det å  ikkje møte opp som avtalt handler om disiplinærforsømelse, og kan får konsekvenser i mange yrker. 

Helst truleg handler det ikkje om tidsklemma, men om dårleg planlegging, og egen-organisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...