Gå til innhold

Vanlig å slå seg til ro med første samboer tidlig i 20-årene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dagens samfunn, er det vanlig at noen som blir sammen når de er 21-22 og flytter sammen, forblir sammen og får barn sammen? At den første og beste nesten er den rette?

Anonymkode: 9e699...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanlig? som i flertallet? Nei det tror jeg ikke.

MEN DET SKJER ja. 

Anonymkode: 8ed9c...64b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De parene finnes, og tror det er veldig fint dersom det klaffer og man ikke tuller det bort, eller vokser fra hverandre. God start siden man sikkert kjenner den andre godt etterhvert. Kjenner til og med par som traff hverandre på ungdomskolen.

Anonymkode: 8edfa...b52

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom det er ekte er det jo helt topp 😊

Anonymkode: 37772...7b0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet om flere som ble sammen i slutten av tenårene og fortsatt er sammen som 40-åringer. Selv så ble vi sammen da vi var 23 år. Giftet oss som 24 åringer. Fikk to barn og er fortsatt gift. Nå er vi 60. 

Anonymkode: 76907...3d2

• Liker 5
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi ble kjærester på ungdomskolen. Holdt sammen mens vi studerte på ulike steder i verden, så jobbet vi med det vi var utdannet som på ulike steder i verden, så jobbet i samme by og leide leilighet sammen, kjøpte bolig da vi var 25 og fikk barn da vi var 29 😊

Anonymkode: b3405...26e

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Joda mange som gjør dette. Men om det var den første å beste vil vise seg etter hvert. Statistisk sett så havner man vel en annen plass etter hvert 😅

Anonymkode: 9b8be...6dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn ekstremt vanlig er det vel ikke, men vi finnes. Ble sammen med mannen min som tenåring, og nå er vi i midten av 30-årene. Kjenner også til noen andre par på samme alder som har vært sammen omtrent like lenge. Er ikke helt uvanlig i familien min heller. De aller fleste har dog har noen forhold eller samboerskap bak seg før de slår seg til ro.

Anonymkode: 2441b...6f6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Joda mange som gjør dette. Men om det var den første å beste vil vise seg etter hvert. Statistisk sett så havner man vel en annen plass etter hvert 😅

Anonymkode: 9b8be...6dd

Statistisk vil nok folk med flere samboerskap eller kjærester, som gifter seg eller får barn senere, ha større sjanse for brudd, enn de som fant hverandre som unge. Tror ikke det hjelper å ligge rundt masse heller…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi møttes da vi var 14 og 15, og fremdeles sammen nå som vi er 36 og 37. Min søster møtte sin mann da de var 16 og 17, og de er ett og to år yngre enn meg. Min jevngamle venninne møtte sin mann da hun var 20, de er sammen enda. En annen venninne (5 år eldre enn meg) møtte sin mann da de var 17 og 20, og de er sammen enda. Alle sammen har minst to barn sammen.

Men jeg kjenner mange flere som har flere brudd bak seg, både kjæresteforhold og samboerskap/ekteskap. 

Anonymkode: 73b7d...159

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi ble sammen som 21 og 22 år. Første ordentlige forhold for oss begge. Fortsatt sammen nå 18 år senere - to barn. 

Anonymkode: 3590a...235

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Statistisk vil nok folk med flere samboerskap eller kjærester, som gifter seg eller får barn senere, ha større sjanse for brudd, enn de som fant hverandre som unge. Tror ikke det hjelper å ligge rundt masse heller…

Statistisk sett er 90 prosent av statistikk folk presenterer på nett noe de bare har dratt ut av rumpa. 

Anonymkode: d3efc...de8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/livsstil/hvilken-alder-er-det-best-a-gifte-seg/s/5-95-2223640?fbclid=IwY2xjawHsaDFleHRuA2FlbQIxMQABHU9gh9YCYkJK2LqK5LWHvPUIzFvNjV1ros3CfdUA9vHRHPEsXPehP1nk_w_aem_f6q6A9THyDe0f9bqHWPDnQ

Anonymkode: d3efc...de8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne artikkelen sier ingenting om når parene traff hverandre eller flyttet sammen. Bare når de giftet seg.

I våre dager venter man med bryllupet. Et av de parene jeg kjenner som traff hverandre som 17 åringer, ventet i 10 år med bryllup og barn. De studerte og bodde sammen til de etablerte seg i hjembygda og giftet seg altså i slutten av 20 årene…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umulig å si hva som er vanlig. 

Vi møttes som 17/18 åringer og har vært sammen i 30 år. Hun var min første og hittil eneste. De siste 20 årene har vært svært sexfattig, så det eneste jeg angrer bittert på, er at jeg ikke pulte litt mer rundt før jeg slo meg til ro. Tenker på det hver dag. Men problemet er nok lite sex, og ikke at hun har vært min eneste. 

Anonymkode: 01cb1...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I dagens samfunn, er det vanlig at noen som blir sammen når de er 21-22 og flytter sammen, forblir sammen og får barn sammen? At den første og beste nesten er den rette?

Bredden av vanlig er stor. Det er vanlig å være singel, det er vanlig å være særbo, det er vanlig å treffe den for varig forhold, det er vanlig at det ikke er et varig forhold. Det er vanlig å ha flere samboerskap og det er vanlig å ha få. 

Anonymkode: ca218...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Litt spesielt å ikke være alene og klare bo for seg selv i noen år før man blir samboer, synes jeg. Flytter rett fra pike/gutterommet og inn med samboer? Klarer man ikke stå på egne bein? Man vet iallefall ikke hva det innebærer å stå på egne bein dersom man lever livet slik, avhengig av foreldre og så avhengig av en kjæreste. Null selvstendighet.

Men det finnes mange mennesker som ikke klarer seg alene. Mange føler seg for svake og sårbare til å leve alene en eneste dag. 

Anonymkode: 158eb...a95

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var 18 og 20 da vi møtte hverandre. Det er nå 25 år siden. 

Aner ikke hva som er vanlig, men det aller, aller meste er ihvertfall normalt. 

Anonymkode: 49ef1...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venninnen min var 14 da hun møtte mannen sin. De er nå 40 og fremdeles sammen :) 

Samme med foreldrene til en annen venninne av meg. De er over 60 og har vært sammen siden de var 15&19. 

Anonymkode: 4718b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 20.45):

Tja, 18år her, 25år sammen no så alt går! Forelska enda!

Anonymkode: c73f6...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...