AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har stor interesse for business, men den litt mer kreative siden, da jeg ikke er så utrolig flink med tall. Jeg syntes bedriftsøkonomi og samfunnsøkonomi ikke var særlig vanskelig å få til, da jeg tok dette som enkeltemner. Men matematikk for økonomer synes jeg er veldig vanskelig. Jeg snakket med BI som sa at man kan ta hvilken som helst bachelorgrad hos de, og deretter ta tilleggsfag i økonomi for å kunne ta en master i business og bli siviløkonom. Jeg skulle gjerne kun tatt en bachelor i markedsføring og kanskje en master innenfor det samme, men det virker som at du er mye mer sikret på arbeidsmarkedet, både med tanke på jobb og lønn dersom du får grunnutdannelse som siviløkonom. Jeg ønsker en godt betalt jobb i framtiden, og er generelt sett flink på skolen og jobber hardt, selv om matematikk ikke er min sterkeste side. Er det noen her som har/eller kjenner noen som har gått på BI og tatt en annen bachelor enn økonomi og administrasjon, og deretter en master og blitt siviløkonom? Eventuelt andre som har fått godt betalte jobber etter å ha gått på BI? Setter stor pris på svar<3 Anonymkode: bb085...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Du må ha en viss fagsammensetning på bachelor for å komme inn på sivøkmaster, og du må ha høyt snitt da det er få plasser til de som ikke går integrert 5-åring utdanning. Mener snittet var høyere enn NHH faktisk der alle må søke seg inn på master. Og matten på sivøk er krevende. Sliter du med matte fra før vil jeg absolutt ikke anbefale sivøk. Lurer på om det var 40 % stryk da jeg gikk der, det var rimelig ekstremt. Matten på bachelor er ikke vanskelig, det er peanuts i forhold. Og så er det mange andre teoritunge kvantitative fag på masteren som er obligatoriske. Anonymkode: 2aa59...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du må ha en viss fagsammensetning på bachelor for å komme inn på sivøkmaster, og du må ha høyt snitt da det er få plasser til de som ikke går integrert 5-åring utdanning. Mener snittet var høyere enn NHH faktisk der alle må søke seg inn på master. Og matten på sivøk er krevende. Sliter du med matte fra før vil jeg absolutt ikke anbefale sivøk. Lurer på om det var 40 % stryk da jeg gikk der, det var rimelig ekstremt. Matten på bachelor er ikke vanskelig, det er peanuts i forhold. Og så er det mange andre teoritunge kvantitative fag på masteren som er obligatoriske. Anonymkode: 2aa59...3ea Det finnes master som ikke har noe matte utover det obligatorisk mattekurset alle må ha på bachelor. Jeg synes som deg at det var peanuts. Statistikken var langt vanskeligere egentlig. Men dette er to fag som definitivt er krevende for de som ikke er så glad i tall. Selv fikk jeg relativt greit toppkarakter i disse tallfagene, men nådde ikke helt opp i fag som markedsføring, strategi og organisasjonsteori. Så det er litt ulikt hva man syns er enkelt og ikke. Når det er sagt så vil alle siv. øk utdanninger, som du er inne på, inneholde en god del regning, selv om det ikke er mer enn ett rent matteemne. Det er typisk investeringsemner, mikro, makro osv... Mattekunnskaper er intergrert i alt dette. Og dette er ganske tunge fag om man ikke har kontroll på matten. Anonymkode: 8ac2f...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå