tussi84 Skrevet 10 timer siden Forfatter #21 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke en mulighet at du, 4-åringen og baby drar til dine foreldre? Anonymkode: 05caf...37c Vi har ikke bil, og jeg orker ikke å sitte på tog i 3 t med 2 unger i min tilstand tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #22 Del Skrevet 10 timer siden Selvsagt er det greit! Send ungen til besteforeldre slik at han får god omsorg, så kan du hente deg inn og bli bra igjen. Anonymkode: c3d14...d90 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden tussi84 skrev (11 minutter siden): Far kom hjem fredag fordi jeg var dårlig. Da ble første sykt barn dag brukt, så var han hjemme idag og i går. Så teller også helgen med. Han kan bruke maks 5 dager i slengen av sykt barn/barnepassers sykdom. Så han kan ikke bruke flere dager nå i samme sykdomsperiode. Hvor står de reglene? Det er nytt for meg… helga teller ikke med som sykt barn-dag, det er egenmelding. Jeg ville bedt om dokumentasjon på denne regelen. Hva skulle arbeidsgiver gjort hvis mannen din hadde vært aleneforelder og ungen var syk i mer enn fem dager? Skulle han satt ungen på gata? Tatt den med på jobb? Her bør du (han) presse på. Du kan også smitte foreldrene dine via babyen. Ask me how I know….! Anonymkode: be23b...82d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden tussi84 skrev (13 minutter siden): Far kom hjem fredag fordi jeg var dårlig. Da ble første sykt barn dag brukt, så var han hjemme idag og i går. Så teller også helgen med. Han kan bruke maks 5 dager i slengen av sykt barn/barnepassers sykdom. Så han kan ikke bruke flere dager nå i samme sykdomsperiode. Det er feil. Han har da brukt tre dager og har syv igjen. Alle 10 dagene kan tas sammenhengende. Her har enten dere eller arbeidsgiver misforstått. Anonymkode: 602c1...9e3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #25 Del Skrevet 10 timer siden Det er helt greit at besteforeldre passer barnet, når du er så syk. Babyen vil ikke få varige skader av å være med noen som elsker det i noen dager. Syns det er rart du ble avvist av legen. Høres ikke ut som en vanlig omgangssyke. Ta vare på deg selv. God bedring. Anonymkode: 01e2e...bac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden tussi84 skrev (13 minutter siden): Vi har ikke bil, og jeg orker ikke å sitte på tog i 3 t med 2 unger i min tilstand tror jeg.. Hvordan hadde du tenkt å få baby dit da? Skulle de hente baby, så kan de vel hente deg også. Anonymkode: af5dd...882 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden tussi84 skrev (14 minutter siden): Vi har ikke bil, og jeg orker ikke å sitte på tog i 3 t med 2 unger i min tilstand tror jeg.. De kan komme og hente dere Var ikke det den originale planen ? Anonymkode: 9dd0b...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan komme og hente dere Var ikke det den originale planen ? Anonymkode: 9dd0b...723 Dette. Plukk opp alle sammen, alle til besteforeldrene for noen dager 😌😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kan komme og hente dere Var ikke det den originale planen ? Anonymkode: 9dd0b...723 Blått skrev (Akkurat nå): Dette. Plukk opp alle sammen, alle til besteforeldrene for noen dager 😌😊 dere tenker hun skal sitte i bil med besteforeldre, spy og ha diare om hverandre? Anonymkode: c3d14...d90 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden Besteforeldrene kan fint passe en baby på 8 måneder noen dager siden du er syk. Det går helt fint 😊 God bedring! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden Har du kastet opp og hatt diare i 5 dager? Det høres ikke ut som vanlig omgangssyke. Kan det være salmonella eller lignende? ☹️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden Mannen din må være hjemme, det er bare tull at han ikke har lov til det. Om du var innlagt på sykehus så hadde dere vell ikke hatt noe valg. Få en sykemelding om det er det arbeidsgiver trenger. Du skal jo ikke hente og bringe i barnehagen heller med full omgangssjuke.. snakk om å gjøre ting vanskeligere enn de er.. hvor jobber mannen din? Eller er det helst det at mannen din ikke vil? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9 timer siden #33 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): dere tenker hun skal sitte i bil med besteforeldre, spy og ha diare om hverandre? Anonymkode: c3d14...d90 Bedre enn toget? Jeg har gjort i det selv og noen ganger så må bare krysse fingrene og satse på at det går bra. Men jeg så jo nå at det står i hovedinnlegget at besteforeldrene anser å hente babyen som det minst smittefarlig så vil tro at de er litt bekymret for å bli smittet og dermed vil ha så få som mulig inn i huset😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 9 timer siden Forfatter #34 Del Skrevet 9 timer siden snurk skrev (1 minutt siden): Har du kastet opp og hatt diare i 5 dager? Det høres ikke ut som vanlig omgangssyke. Kan det være salmonella eller lignende? ☹️ Jeg var nær å kaste opp et par ganger de første par dagene, men ble ikke oppkast. Kvalmen derimot er ikke så mye som de første dagene, men det kommer og går. Diare er derimot like flytende nå som den kom på fredag. Jeg får lite i meg av næring også, for jeg kan ta 3 - 5 biter av en brødskive som eksempel også blir jeg kvalm og orker ikke å spise mer før jeg har en ny periode hvor jeg ikke er kvalm. Idag har jeg fått i meg 1 brødskive, og 2 rett i koppen til sammen. Vanlig middag orker jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #35 Del Skrevet 9 timer siden Er du sikker på at du ikke klarer å håndtere baby noen dager selv om du er veldig sliten? Du tenker at dettr blir veldig vanskelig, men det trenger jo ikke være det egentlig. Far får levere og hente i barnehagen, lag helt enkel lavterskel mat (typ skiver, spis litt yoghurt.. dette går bra). Kos og slapp av med babyen, hold dere inne. Babyen kan sikkert leke litt for seg selv også så lenge du følger med og passer på litt fra sofaen. Dette går bra 🙂 Tror det hadde blitt vanskelig å slappe av uten babyen. Anonymkode: 73aa8...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #36 Del Skrevet 9 timer siden Tror jeg ville vært veldig restriktiv med å sende bort barnet i flere dager i akkurat den alderen. Det er rundt nå de utvikler skepsis til andre enn foreldre og ofte har adskillelsesangst. Anonymkode: b2cb2...776 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #37 Del Skrevet 9 timer siden tussi84 skrev (1 minutt siden): Jeg var nær å kaste opp et par ganger de første par dagene, men ble ikke oppkast. Kvalmen derimot er ikke så mye som de første dagene, men det kommer og går. Diare er derimot like flytende nå som den kom på fredag. Jeg får lite i meg av næring også, for jeg kan ta 3 - 5 biter av en brødskive som eksempel også blir jeg kvalm og orker ikke å spise mer før jeg har en ny periode hvor jeg ikke er kvalm. Idag har jeg fått i meg 1 brødskive, og 2 rett i koppen til sammen. Vanlig middag orker jeg ikke. Ikke la Kvinneguiden gi deg dårlig samvittighet. Dette er unntakstilstand. Babyen din har det selvfølgelig godt hos besteforeldrene sine. Ta imot hjelp. Anonymkode: 01e2e...bac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #38 Del Skrevet 9 timer siden Hvorfor skulle det være et problem at besteforeldre passer noen dager? Høres helt merkelig ut! Anonymkode: f3b8b...1b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden Kunne besteforeldrene hentet barnehagebarnet da? Så slipper du å levere og hente i barnehagen? Normalt ville jeg sagt nei, men i ditt tilfelle så forstår jeg godt om du sender babyen til besteforeldrene et par dager. Anonymkode: da876...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle det være et problem at besteforeldre passer noen dager? Høres helt merkelig ut! Anonymkode: f3b8b...1b2 Fordi her på Kg har ingen barnevakt over natten før ungene er tenåringer. Anonymkode: c3d14...d90 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå