Stiigen Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Hyttemarkedet: - Snudd på hodet: Et rush 80% av hytter i norsk natur selges nå til utlendinger fra hele Europa. Delvis fordi vi har verdens verste valuta, som bare blir mindre og mindre verdt, mens Euroen og dollaren bare går oppover. Jeg synes det er helt sykt at det ikke er noen reguleringer på gang. Det er jo blitt belyst at vi i Norge bygger ned natur i et forykende tempo. Ene skogen etter den andre. Og veldig mye av dette er for å bygge hyttefelt. Den enkelte kommune sier alltid ja til hyttefelt og vindmøller hvis det betyr penger i kassa. Men det at folk fra utlandet nå kjøper opp store deler av Norge, og det øker etterspørselen og deretter nedbyggingen av norsk natur burde absolutt være regulert. Vi er et lite land med liten befolkning og mye natur, og jeg synes det bør forbli slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Jeg er generelt i mot utbygging, men føler ikke at jeg kan ha en mening om hvem som kjøper -nordmenn har da i alle år kjøpt seg boliger i andre land, så om vi eier i andre land så kan vi ikke nekte folk å kjøpe her. Anonymkode: 33e8c...1c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Stiigen skrev (7 minutter siden): Hyttemarkedet: - Snudd på hodet: Et rush 80% av hytter i norsk natur selges nå til utlendinger fra hele Europa. Delvis fordi vi har verdens verste valuta, som bare blir mindre og mindre verdt, mens Euroen og dollaren bare går oppover. Jeg synes det er helt sykt at det ikke er noen reguleringer på gang. Det er jo blitt belyst at vi i Norge bygger ned natur i et forykende tempo. Ene skogen etter den andre. Og veldig mye av dette er for å bygge hyttefelt. Den enkelte kommune sier alltid ja til hyttefelt og vindmøller hvis det betyr penger i kassa. Men det at folk fra utlandet nå kjøper opp store deler av Norge, og det øker etterspørselen og deretter nedbyggingen av norsk natur burde absolutt være regulert. Vi er et lite land med liten befolkning og mye natur, og jeg synes det bør forbli slik. Helt uenig, vi er et lite land med lite befolkning, og masse skau og fjell som ikke brukes til noe. Hvorfor skal det forbli slik? Vi er ca. 1/3 av innbyggerne i hele Tokyo. Oslo er ca. 1/3 av størrelsen til Tokyo. Vi kunne altså fått plass til hele norges befolkning innenfor Oslo-grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå