AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg sliter med å koble meg av jobb. Det er alltid noe som koker og haster. Jeg ender ofte med å «frivillig» jobbe hjemme etter jobb, fordi jeg bare må bli ferdig,, det er alltid noen som må gjøres osv. Om så jeg klarer å legge bort pc/telefon så kverner hodet i ett kjør. Jeg må huske ditt, jeg må huske datt, fikk jeg svart på det, når er fristen for det. Vi bør gjøre slik og slik. Osv osv. Jeg har et konstant stress inni meg. Jeg har en slags ledende rolle, men ikke på lønninssjekken eller fleksibiliteten. Så det er ikke slik at dette ganger på slike måter heller. Jeg har barn og jeg ønsker å være til stede. Også mentalt. Men jeg sliter. Andre som opplever dette? Tips? Anonymkode: 9ada7...f16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sliter med å koble meg av jobb. Det er alltid noe som koker og haster. Jeg ender ofte med å «frivillig» jobbe hjemme etter jobb, fordi jeg bare må bli ferdig,, det er alltid noen som må gjøres osv. Om så jeg klarer å legge bort pc/telefon så kverner hodet i ett kjør. Jeg må huske ditt, jeg må huske datt, fikk jeg svart på det, når er fristen for det. Vi bør gjøre slik og slik. Osv osv. Jeg har et konstant stress inni meg. Jeg har en slags ledende rolle, men ikke på lønninssjekken eller fleksibiliteten. Så det er ikke slik at dette ganger på slike måter heller. Jeg har barn og jeg ønsker å være til stede. Også mentalt. Men jeg sliter. Andre som opplever dette? Tips? Anonymkode: 9ada7...f16 Slenge meg på denne.. Jeg har det på samme måte som deg. Har slitt meg til kronisk søvnløshet. Vil så gjerne ha hjelp.. Anonymkode: 05971...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Katt. Anonymkode: 245ae...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Finn nærmeste kampsportklubb, aikido eller judo eller bjj og så får du sjå hvor fort du får koblet av. Anonymkode: bbb87...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slenge meg på denne.. Jeg har det på samme måte som deg. Har slitt meg til kronisk søvnløshet. Vil så gjerne ha hjelp.. Anonymkode: 05971...f03 Det er forferdelig. Har også begynt å slite med søvnen. Hodet bare spinner og spinner om ting som stresser. Jobber jeg på kvelden og i helgen for å få unna ting som gjør at f.eks. morgendagen skal bli deiligere så dukker det alltid opp noe nytt. Pause har jeg aldri. Alltid noe som haster. Og jeg tenker «i morgen blir det bedre»… Ts ❤️ Anonymkode: 9ada7...f16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Sånn er arbeidslivet i mange bransjer, det er 24/7, så man må nesten finne en enklere jobb. Anonymkode: 4656b...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Dette var meg, rett før jeg ble utbrent. Tenkte på jobb hele dagen, uansett om jeg hadde fri eller ferie (har en mentalt krevende kontorjobb). Jeg har ingen råd å dele, annet enn å prøve å gi litt f.. Men vær obs - dette er typisk før det smeller. Anonymkode: 68eab...793 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har hatt tendenser til det. Kunne sjekke mail i løpet av kvelden og ligge i senga og planlegge morgendagen og gruble over arbeidsoppgaver. Helt til det plutselig gikk opp for meg en dag at jeg får jo faktisk ikke betalt for dette. Planlegge og gruble over jobb får jeg gjøre i arbeidstiden, det er da jeg får betalt for det. Etter det gadd jeg ikke drive på slikt med "gratisarbeid" som bare gikk ut over egen livskvalitet. Også har jeg interesser hjemme som jeg liker å gjøre og som jeg gleder meg til. Da får jeg skrudd helt av, det hjelper også veldig. Anonymkode: 9f487...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Gaming. Det hjelper utrolig mye med å koble ut av virkeligheten 😁 Anonymkode: c02c1...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Hmm, bare ett (seriøst) spørsmål: Har du virkelig så mye å gjøre at hele livet blir som et hamsterhjul? Eller er det det at du utsetter det du bør gjøre, så du må hele tiden "ta igjen" noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Jeg sliter med å sovne eller kan våkne på natten av ting jeg må huske. Har blitt litt bedre etter jeg bestemte meg for å lage et notat på mobilen og har skrive ned det jeg tenker på, og hva som må gjøres, så jeg får det ut av hodet. Ser på notatet igjen når jeg er på jobb, og får betalt Anonymkode: d196d...856 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter med å koble meg av jobb. Det er alltid noe som koker og haster. Jeg ender ofte med å «frivillig» jobbe hjemme etter jobb, fordi jeg bare må bli ferdig,, det er alltid noen som må gjøres osv. Om så jeg klarer å legge bort pc/telefon så kverner hodet i ett kjør. Jeg må huske ditt, jeg må huske datt, fikk jeg svart på det, når er fristen for det. Vi bør gjøre slik og slik. Osv osv. Jeg har et konstant stress inni meg. Jeg har en slags ledende rolle, men ikke på lønninssjekken eller fleksibiliteten. Så det er ikke slik at dette ganger på slike måter heller. Jeg har barn og jeg ønsker å være til stede. Også mentalt. Men jeg sliter. Andre som opplever dette? Tips? Anonymkode: 9ada7...f16 Ikke ta med pc og telefon hjem med mindre du har planlagt at du skal jobbe for å tjene flex-timer. Skriv notat med det du ikke rakk før du drar fra kontoret. Kommer du på noe hjemme, skriv det på et notat i det du kommer på det, og ta det når du kommer på jobb neste dag. Det er alltid noe man kunne gjort. Men når arbeidsdagen er slutt, så er den slutt, med mindre du som sagt har planlagt å jobbe flex-timer til senere avspasering. Du tjener ingenting på å jobbe gratis, det eneste du tjener på det er å sakte men sikkert bli utbrent. Jobb er jibb, fri er fri. Planlegg dagen, og skriv ned det du ikke rakk. Funker fjell. Kommer du på noe når du har lagt deg, skriv det ned strax og gjør noe med det når du er tilbake på kontoret. Om du skriver det ned strax du kommer på det tar det 2 minutter av fritida. Ikke gå å tenk på jobben hjemme. Det du ikke rakk tar du neste dag. Blir det for mye er du enten feil person i jobben eller leder må sørge for mer bemanning. Anonymkode: 11613...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna79 Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Prat med sjefen din, og fortell at du trolig er på grensen til å møte den berømte veggen. Enten gjør du/dere grep nå, eller så smeller det. Du er ikke sjef, ergo er det ikke din jobb å sørge for at selskapet har nok ressurser - det er sjefen din sin oppgave. Si ifra om situasjonen, avklar hva som skal prioriteres, og begynn å jobbe for én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Jeg gikk på en smell etter å ha hatt det slik i snart 10 år. Ble sykmeldt i 3 mnd og da ble jobben tvunget til å koble på flere ressurser. Det var 3 stk som måtte til for å gjøre jobben når jeg var borte. Fastlegen min tvang dette igjennom, da han mente det var eneste mulighet til å synliggjøre hvor mange ressurser som var nødvendig for å utføre arbeidet. Det tok et halvt år før arbeidsgiver endelig forsto at jeg hadde for mye å gjøre. Dette etter at de andre også begynte å klage på at det var altfor mye jobb. Jeg jobber med prosjekter og hadde ingen å delegere til, så jeg måtte følge opp absolutt alt. Det var bare ikke nok timer i døgnet. Jeg elsker i utgangspunktet jobben min, men vegret meg tilslutt for å gå på jobb pga jeg var så på etterskudd med alt. Å ha ferie gjorde alt verre, fordi da ble etterslepet enda større. Ting går bedre nå heldigvis. Men det tok sin tid og endelig føler jeg at jeg kan håndtere stress. Vil alltid være en del av det, da vi jobber på prosjekt og har tidsfrister som skal overholdes. Men nå er det mer positiv og motiverende stress. Belønnningen er gode tilbakemeldinger fra kunder og kollegaer, og ikke bare klaging/kjefting som det var tidligere Anonymkode: 16534...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg sender meg selv mail til jobb med det jeg må huske etter hvert som det dukker opp. Da trenger jeg ikke tenke mer på det. Ikke ta med pc eller jobbtlf hjem. Ikke les jobbmail hjemme. Endret 7 timer siden av binders11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden For det første må du lære deg å si nei. Vi har arbeidstid av en grunn. Deretter må du finne deg en hobby du liker som får deg til å fokusere på det du gjør. Jeg er til og med fristet til å si at det er mindre viktig om du liker det eller ikke. Men noe må du koble av med. Og rus eller SoMe teller ikke som avkobling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Dette var meg, rett før jeg ble utbrent. Tenkte på jobb hele dagen, uansett om jeg hadde fri eller ferie (har en mentalt krevende kontorjobb). Jeg har ingen råd å dele, annet enn å prøve å gi litt f.. Men vær obs - dette er typisk før det smeller. Anonymkode: 68eab...793 Signerer denne. Dette kan være store varsellamper som blinker. Anonymkode: 0108b...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå