Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje gravid
Skrevet

Hei!

Jeg skal ta en graviditetstest og lurer i den forbindelse på om det er akkurat det samme når jeg tar denne. Har lest om noen og det står at man må vente til dagen før man skal ha menstruasjon. Jeg vil gjerne vite det nå, men det er enda 10 dager til.

Må jeg bare smøre meg med tålmodighet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Det er ikke akkurat det samme når du tar denne. Når man er gravid så produserer kroppen hormonet hcg. Det er dette som vises på graviditetstesten. Noen som produserer mye hcg til å begynne med, kan se det på en test noen dager før mens. Men hos de fleste synes det ikke før den dagen man skulle ha hatt mens eller senere. På CB sine tester, står det at man kan teste fra den dagen man skulle hatt mens, men bør ikke regne med å se noe før 19 dager etter EL. Altså kanskje 3-4 dager etter at mensen skulle vært der. 10 dager før mens er for tidlig. Da vil egget bare ha vært befruktet i 4 dager. Du bør nok vente hvis du ikke vil bruke masse penger på graviditetstester da. Lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er riktig som gjest sier at det er hcg i urinen som gir utslaget på testen.

Det finnes en test fra RFSU som måle svært lavt hcg, slik at en kan teste ca 1 uker før forventet mens.

Det anbefales også å bruke morgenurin, da den er mest konsentrer og det er lettere å påvise en evt. graviditet.

Lykke til!

Skrevet

hei..

du bør nok smøre deg med tålmodighet noen dager til du. vent til den dagen du skulle ha hatt mens og test med en Clearblue, dem skal visst være veldig sikre.

RFSU testen har jeg ikke hørt så veldig mye positivt om ,men det kan jo være verd at forsøk,men vent iallefall noen dager da , for jegt tviler sterkt på at det slår ut såååå tidlig som 10 dager før..

lykke til :D hold oss oppdatert da :D

sola :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...