Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er kanskje ikke omsorgsbiten som trekker dem til yrket da. Mer det at det er en kort utdanning med veldig mange jobbmuligheter og at studiet er overkommelig for de fleste. Og en sjelden gang har jeg faktisk mistenkt en og annen for å bevisst søke seg til et yrke hvor de kan ha veldig stor makt over sårbare mennesker. 

Anonymkode: 0ee5c...24a

Er sykepleier en kortere utdanning enn andre yrker? Politi, brannvesen? Om du feks blir sykepleier og går videreutdanning så er det 5 år heltid på skole, pluss to års obligatorisk arbeidserfaring i mellom 3 og 4 studieår. Det er sammenlagt 7 år. 

Går du deltid blir det 4 + 3, pluss 2 år i mellom. Altså 9 år. Det er ingen kort utdanning. 

Går du ordinær helsefag er du 2 år på videregående og 2 års lærling tid. 

Anonymkode: 9cf3a...2ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på akutt psyk og har mange fantastiske sykepleier kollegaer! Så jeg er ikke enig. 
Generelt har vi veldig godt miljø, vi tar vare på hverandre og støtter hverandre. Det er helt nødvendig hos oss siden vi står i mye tøft, men vi har jammen mye gøy og!

Anonymkode: 69373...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 16.24):

Dette er sant. Har turnusfri nå, og samboeren har skadet seg og er hjemme- og jeg kjenner jeg faktisk er sur på han for at han påfører meg omsorgsoppgaver på hjemmebane. Jeg er helt kjørt og jeg har null lyst til å gjøre noe som helst for å hjelpe han. Må ta meg sammen! 
På forrige vakt ble jeg spyttet på, slått, sparket og klora i forsøk på å bistå en med et stort behov for pleie. Jeg har rett og slett ikke mer igjen å gi på privaten. 
Stakkars samboeren min! Nå tenker jeg at han fortjener bedre, men jeg har ikke noe å gi. 

Men det skal sies at jeg jobber med en fantastisk gjeng som slett ikke er mean girls!

Anonymkode: 0334d...05b

Jeg kjenner meg så igjen. Min samboer gjennomgikk en operasjon for et par år siden. Var bare ork å hjelpe han, f.eks med bandasjeskift og dusj. Skjulte det så godt jeg kunne og tok godt vare på han, men jeg ble så irritert av hvor hjelpesløs og ubrukelig han var:laugh: Det var da jeg innså at jeg må bytte yrke.

Anonymkode: a6f29...9b0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 17.30):

Ambulansearbeidere kan også være mean girls. 

Anonymkode: 8b868...3e9

De er mye mer sexy enn sykepleiere og helsefagarbeidere     🤩

Anonymkode: 4b1e7...fbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...