Gå til innhold

Bacheloroppgave når man er psyk. Noen erfaring med det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Våren 2024 var jeg i permisjon pga. jeg måtte fokusere på helsa mi og den profesjonelle hjelpen jeg fikk. I høst kjempet jeg meg gjennom semesteret. Og akkurat nå kjenner jeg at jeg har ikke så mye motivasjon til å skrive bacheloroppgaven. Så er usikker på hva jeg skal gjøre? Jeg vet at jeg ikke er frisk, men fungerer til en viss grad. 

Har du skrevet bacheloroppgave mens du er syk? Og hvordan gikk det?

Anonymkode: e956b...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er psyk hele tiden jeg, jobber og studerer, har barn og er gift. 

Mulig jeg ikke er like psyk som deg, men for meg er det å gjøre noe som holder fungering oppe. Når er jeg ikke er på jobb eller studerer eller er med ungene så gjør jeg absolutt ingenting. Jeg sitter i sofaen, stirrer. 

Anonymkode: 85473...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor tenker du det vil være utfordrende å skrive bacheloroppgave fordi du er psyk? Hvordan påvirker psyken deg i hverdagen?

Jeg hadde en depresjon da jeg skrev bachelor, men synes det gikk bra allikevel. 

Anonymkode: d541a...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er psyk hele tiden jeg, jobber og studerer, har barn og er gift. 

Mulig jeg ikke er like psyk som deg, men for meg er det å gjøre noe som holder fungering oppe. Når er jeg ikke er på jobb eller studerer eller er med ungene så gjør jeg absolutt ingenting. Jeg sitter i sofaen, stirrer. 

Anonymkode: 85473...677

❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor tenker du det vil være utfordrende å skrive bacheloroppgave fordi du er psyk? Hvordan påvirker psyken deg i hverdagen?

Jeg hadde en depresjon da jeg skrev bachelor, men synes det gikk bra allikevel. 

Anonymkode: d541a...aa1

Jeg kommer fra utbrenthet. Jeg har ikke vært lenge tilbake i studiebenken og jeg måtte gi opp eksamen før jul og levere det jeg hadde, men jeg klarte akkurat å bestå. Det var første semesteret etter permisjonen. Og kroppen skreik med skumle symptomer. Dissosierte, og fikk stadig nye symptomer som ble mer og mer skumle. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerte samtidig som jeg ble diagnostisert og behandlet for sykdom, da psykisk.

Jeg tror spekteret der er like bredt som det er i somatikken, og at det ikke går an å tenke noe om å skrive oppgave mens man er "psyk". Det kan slå ut på så ufattelig mange måter, fra at det stopper helt opp og man får "sperre" mot å arbeide, som lammelse i somatikken, til å gi noen dårlige dager som du fint kommer over.

Selv tror jeg ca. halvparten av mine eksamener ble utsatt, da grunnet sykdom og med legeerklæring, men jeg kom igjennom på et eller annet vis likevel. Hoveddiagnose er PTSD etter langvarig og massiv mishandling av forelder i oppveksten, med generalisert angst og en del bokstaver til på si som følger med.

Jeg måtte ha MYE hjelp, alt fra rådgivere på skolen, NAV (saksbehandler og jobbspes.), psykiatrien (tre ulike instanser/tilbud) og et par sykehusopphold i løpet av studieårene, men det gikk til slutt. I dag sitter jeg med en respektabel lønn, men om jeg egentlig har helse til å opprettholde arbeidsinnsatsen/imøtekomme kravene som vil komme over tid er jeg usikker på. Det tar vi når det kommer!

Lykke til!!

Anonymkode: 7720e...ea8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...