AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Hva synes du om medarbeidersamtale? Jeg skal ha medarbeidersamtale ganske snart, og kjenner at jeg gruer meg litt allerede. Ser for meg at jeg skal få vite alt jeg er gjør galt, og nesten litt kjeft. Det er så rart, for jeg har jo hatt sånne samtaler før, og da har det alltid bare vært skryt å få. Og lederen min er kjempefin, og jeg tror vi har en god relasjon. Likevel kommer altså denne frykten - nå som hver gang tidligere. Andre som har det sånn? Anonymkode: 8e091...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Alltid. Synes det er helt jævlig, selv om det går bra hver gang. Anonymkode: 4a20f...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Pass på hva du sier snakke kollegaene dine mister jobben over småting. Anonymkode: 90de6...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Hva er det de spør om på slike samtaler? Min leder har psykopatiske trekk og har behandlet meg som møkk det siste året. Anonymkode: 4c9a4...558 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar Se på medarbeidersamtalen som et sted hvor du og leder lodder stemninga, ikke som et sted du ska få kjeft. Se på det som en hyggelig samtale, i stedet for noe som er skummelt. Målet for samtalen er å få en felles forståelse av hvordan det går på jobben, hva du trives med (eller ikke) og eventuelle fremtidsplaner/ønsker relatert til jobb. Hvis du ønsker mer lønn eller forfremmelse i fremtiden, så starter det med medarbeidersamtalen. Se på leder som en alliert, ikke motstander. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Medarbeidersamtale skal ikke dreie seg om hva som blir gjort galt eller ikke. Det handler om hvor du står i jobben, og hvordan du ser for deg/hvilke forventninger osv DU har. Dette er DIN samtale for å kunne si litt om hva du tenker fremover i jobben. Anonymkode: badd7...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Liker det godt. Sakker om videre karriere, og muligheter. Kan snakke åpent om lønn/bonus, med argumenter mot innsats. Får gode og reflekterte tilbakemeldinger. Har vokst mye på forbedringspunktene jeg har fått opp gjennom. Og gir også mulighet for å bli bedre kjent, også personlig. Anonymkode: a4373...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Medarbeidersamtale skal ikke dreie seg om hva som blir gjort galt eller ikke. Det handler om hvor du står i jobben, og hvordan du ser for deg/hvilke forventninger osv DU har. Dette er DIN samtale for å kunne si litt om hva du tenker fremover i jobben. Anonymkode: badd7...b3c Dette er korrekt. Men det er både/og slik jeg har opplevd det. I dag har jeg en god jobb og kjempebra sjef, og da er en sånn samtale bare koselig. I forrige jobben min var sjefen min splitter pine psycho gal, og det var helt forferdelig. Da var fokuset 100% det negative. Anonymkode: cfbb0...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar Kan ikke fordra det, både leder og jeg er inneforstått med at det bare er noe vi må gjennom for å kunne dokumentere det. Jeg pleier å forberede en håndfull positive ting å si og holder kjeft om resten. Da puster leder lettet ut og synes jeg er umåtelig grei og er glad for å ha en slik positiv medarbeider. Jeg spiller spillet på den måten som gagner meg. Verden vil bedras og jeg kommer unna med det. Anonymkode: b4920...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Medarbeidersamtale skal ikke dreie seg om hva som blir gjort galt eller ikke. Det handler om hvor du står i jobben, og hvordan du ser for deg/hvilke forventninger osv DU har. Dette er DIN samtale for å kunne si litt om hva du tenker fremover i jobben. Anonymkode: badd7...b3c Hvor lurt er det å være ærlig hvis du ikke ser noen utviklingsmuligheter og synes også leder ødelegger alt for deg? Og egentlig ikke har noe positivt å si og føler du må lyve om alt. Anonymkode: 4c9a4...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er korrekt. Men det er både/og slik jeg har opplevd det. I dag har jeg en god jobb og kjempebra sjef, og da er en sånn samtale bare koselig. I forrige jobben min var sjefen min splitter pine psycho gal, og det var helt forferdelig. Da var fokuset 100% det negative. Anonymkode: cfbb0...12f Da forstår jeg at du gruer deg. Du kan jo si til leder på forhånd/i starten av samtalen, at du gruer deg litt ❤ Anonymkode: badd7...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor lurt er det å være ærlig hvis du ikke ser noen utviklingsmuligheter og synes også leder ødelegger alt for deg? Og egentlig ikke har noe positivt å si og føler du må lyve om alt. Anonymkode: 4c9a4...558 Nei, da er det jo litt vanskelig. Da ville jeg sannsynlig glattet over det og latet som om jeg trivdes greit, også foreslått noen konkrete ønsker. Hvis sjefen til daglig er en dårlig leder, så ville jeg tatt det utenom med fagforening eller HR osv, Tror også at du kan si nei til medarbeidersamtale. Mener arbeidsgiver er pliktig til å tilby deg en samtale, men at du selv kan velge det bort. I hvertfall slik det har blitt praktisert her på jobben. Anonymkode: badd7...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan ikke fordra det, både leder og jeg er inneforstått med at det bare er noe vi må gjennom for å kunne dokumentere det. Jeg pleier å forberede en håndfull positive ting å si og holder kjeft om resten. Da puster leder lettet ut og synes jeg er umåtelig grei og er glad for å ha en slik positiv medarbeider. Jeg spiller spillet på den måten som gagner meg. Verden vil bedras og jeg kommer unna med det. Anonymkode: b4920...90a Samme her. Anonymkode: 46030...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, da er det jo litt vanskelig. Da ville jeg sannsynlig glattet over det og latet som om jeg trivdes greit, også foreslått noen konkrete ønsker. Hvis sjefen til daglig er en dårlig leder, så ville jeg tatt det utenom med fagforening eller HR osv, Tror også at du kan si nei til medarbeidersamtale. Mener arbeidsgiver er pliktig til å tilby deg en samtale, men at du selv kan velge det bort. I hvertfall slik det har blitt praktisert her på jobben. Anonymkode: badd7...b3c Det er kjent at hun er en dårlig leder, men samtidig er det umulig å bli kvitt henne. Man har prøvd før, det var før min tid. Skal sjekke om jeg kan si nei. Det var et godt tips. Anonymkode: 4c9a4...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar Det er pain - og har lite for seg synes jeg. Bedre med litt mer uformelle og kortere samtaler hyppigere enn den årlige plagen en sånn er. Planer og ambisjoner om egen stilling/jobb kan man jo ta på skjema via mail eller noe også. Anonymkode: 00f4f...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå